معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری؛

غرب به دنبال تجزیه کشور‌های اسلامی است

معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری گفت: غرب به دنبال تجزیه کشور‌های اسلامی است و هر جا بتواند این طرح را اجرا می‌کند.

غرب به دنبال تجزیه کشور‌های اسلامی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی در همایش علمی تمدن اسلامی در مشهد افزود: فرهنگ سازی را برای امت واحده اسلامی مورد توجه قرار نداده ایم، حتی دو واحد درس دانشگاهی برای معرفی امت اسلامی، هویت، آرمان، اهداف، دشمنان مشترک و راهکار‌های مشترک برای مقابله با نقشه‌های دشمنان اسلام وجود ندارد.

وی ادامه داد: علما در این خصوص باید نقش خود را برای فرهنگ سازی ایفا نمایند و نباید نقش خود را به درگیری بین دو گروه در یک مسجد تنزل دهند.

آیت‌الله قمی گفت: معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری گفت: علمای سنی و شیعه افغانستان روابط مسالمت‌آمیزی دارند، آن‌ها با شورای اخوت خود نشان دادند که دشمنان علاوه بر اینکه مخالف اصل وحدت هستند، علمای شیعه و سنی را هدف قرار می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی با اشاره به اینکه عنوان این همایش بیانگر مسایل بسیاری است، افزود: نگاهی به وضعیت جهان امروز نشان می‌دهد، شرایط بحرانی است و نیاز به تمدن و حرف جدید احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت کرامت انسان‌ها نیز امروزه جایگاه درستی ندارد، گفت: جوانان از ملت‌های مختلف این را متوجه می‌شوند و به دنبال تمدن جدید هستند، زمینه برای ایجاد تمدن اسلامی بیش از هر زمان دیگری مطرح است.

معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امیدوارم مؤلفه‌های تمدن اسلامی گذشته را همراه با نیاز امروز، شرایط ایجاد تمدن عمیق و کارآمد اسلامی را ایجاد شود، افزود: امت اسلامی امروزه گسترده و مرز‌های بسیاری دارد، تنوع زبان‌ها از عربی، اردو، پشتو، فارسی و دیگر زبان‌ها وجود دارد.

آیت‌الله قمی با اشاره به اینکه یکی از عوامل عدم استفاده از امکانات این است که فرهنگ‌سازی برای امت واحده اسلامی را کمتر در دستور کار قرار دادیم،گفت: آیا شبکه تلویزیونی امت واحده اسلامی وجود دارد تا اخبار جهان اسلام را اعلام کند؟ آیا در درس‌هایی که محوریت اسلامی دارند، معرفی امت اسلامی را داریم؟

 

تا زمانی که امت اسلامی متحد باشد دشمن کاری از پیش نمی‌برد

 
حجت الاسلام والمسلمین محمدهاشم صالحی مدرس مشاور رئیس جمهوری و معاون شورای علمای شیعه افغانستان هم در این همایش گفت: یکی از عناصر دخیل در فرهنگ و تمدن اسلامی عقلانیت پذیری است که اساس اسلام است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که امت اسلامی متحد باشد دشمن کاری از پیش نمی‌برد افزود:دشمن برای محو تمدن اسلامی آن را به طرق مختلف مورد تهاجم قرار داده که یکی از این‌ها تهاجم فرهنگی است؛ علما باید در برابر این تهاجم روشنگری کنند و در کنار روشنگری از تحریف دین و ورود خرافات در آن جلوگیری نمایند.

گفتنی است همایش علمی تمدن اسلامی نقش و رسالت علمای افغانستان که دیروز در مشهد آغاز شد عصر امروز بکار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام // ف. ش.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.