هشدار؛

این گوشی‌ها عکس‌های خصوصی‌تان بدون اطلاع شما منتشر می کنند!

دراین مطلب درباره گوشی‌های که تصاویر شخصی تان را بدون اجازه شما برای فهرست مخاطبان ارسال می‌کند، هشدار می‌دهیم.

گوشی‌هایی که عکس‌های خصوصی‌تان بدون اطلاع شما منتشر می کنند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛گوشی های سامسونگ تصاویر شخصی کاربران سامسونگ را بدون اجازه آنان برای فهرست مخاطبانشان ارسال می کند.

گروهی از کاربران سامسونگ می گویند طی روزهای اخیر با یک حفره امنیتی در خصوص موبایل های خود رو به رو شده اند.

درواقع تعداد نسبتا زیادی از کاربران آنلاین سامسونگ می گویند گوشی هایشان بدون هیچ دلیلی اقدام به نشر تصاویر خصوصی آنان می کنند. اگرچه این موضوع همگانی نیست و همه کاربران را درگیر نکرده است، اما شمار شاکی ها نیز کم نیست.

اما پرسش اصلی این است که کدام یک از موبایل های سامسونگ بیشتر در خطر هستند؟ بر اساس آمارها، موبایل های Galaxy S9 و Galaxy Note 8 درگیر این ضعف امنیتی هستند.

این اتفاق در شرایط رخ داده که سامسونگ قابلیت های دوربین را در گوشی هوشمند Galaxy S9 افزایش داده است، و طراحی های قدرتمند تر سامسونگ نیز در راه است.

یکی از کاربران سامسونگ که مدعی این نقص است، گفت؛ کل گالری عکس های ذخیره شده ر روی تلفن همراه من در یک بازه زمانی کوتاه برای دوستم ارسال شده است. این در حالی است که ارسال مذکور در هیچ یک از پیام رسان های من ثبت نشده است. یعنی اگر دوستم من را مطلع نمی کرد، خودم از این نقص امنیتی با خبر نمی شدم!"

برخی از کارشناسان معتقدند این موضوع به علت برخی نقص های ایمنی در پروتوکل های مخابراتی رخ داده است. در حالی که سامسونگ نیز در بیانیه ای اعلام کرده تا این لحظه و در جریان بررسی های خود متوجه هیچ نوع نقص امنیتی سخت افزاری یا نرم افزاری نشده است.

سامسونگ در برابر اعتراض ها گفته که این موضوع را به طور کامل در چند روز گذشته بررسی کرده است؛ با این وجود، هیچ مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری موجود در این رابطه وجود ندارد.

منبع:جماران

انتهای پیام/

نقص فنی عجیب در گوشی های گلکسی اس 9 و نوت 8

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار