برگزاری جلسه کارگروه بهداشت در قصرشیرین

جلسه کارگروه بهداشت شهرستان قصرشیرین با هدف تشدید اقدام های پیشگیرانه و نظارت های مستمر بهداشتی برای مقابله با بیماری سالک در این شهرستان برگزار شد.

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت :با توجه به آغاز فصل گرما، برای مقابله با پشه های ناقل بیماری سالک، از ابتدای فرورودین ماه امسال برنامه های مقابله با این بیماری در شهرستان تهیه شده و به مرور عملیاتی می شود.

وی گفت: کارگروهی با همکاری شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، جهاد کشاوری، آب و فاضلاب و بخشداری تشکیل شده که کار شناسایی نقاط و کانون های آلوده در شهرستان را انجام می دهند.

تاتار افزود : از بین بردن پشه ناقل بیماری سالک از طریق سمپاشی و جونده کشی مناطق آلوده و لایروبی کانال ها اکنون در دستور کار است .

رضا منصوری سرپرست شبکه بهداشت و درمان گفت:از ابتدای سال تاکنون 7 مورد بیماری سالک در قصرشیرین گزارش شده است..

وی گفت : مرحله اول جونده کشی و سم پاشی در سطح شهر و روستاها و مناطق نظامی انجام گرفته و مرحله دوم جونده کشی در ماه جاری شروع شده که به مدت 10 روز ادامه دارد و مرحله دوم سمپاشی نیز از مردادماه امسال آغاز خواهد شد.

منصوری افزود : مراکز نظامی به مساحت 5/6 هکتار, نقاط آلوده شهری(کانونهای آلوده) به مساحت 206000 مترمربع- کل روستاها به مساحت 196000 مترمربع سمپاشی شده است.

انتهای پیام/د

 

مقابله با پشه های ناقل بیماری سالک

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.