سازمان ملل به دنبال ایجاد مکانیسمی برای کاهش تحریم‌ها علیه سوریه

یک مقام سازمان ملل اعلام کرد این سازمان به دنبال ایجاد مکانیسمی برای بحث درباره کاهش تحریم‌ها علیه سوریه است.

سازمان ملل به دنبال ایجاد مکانیسمی برای بحث درباره کاهش تحریم‌ها علیه سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ادریس جازیری، گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص اثرات منفی اقدامات یکجانبه اجباری اعلام کرد این سازمان به دنبال ایجاد یک مکانیسم ویژه تحت نظارت سازمان ملل است، که از طریق آن دمشق بتواند کاهش تحریم‌های غرب علیه سوریه را به بحث بگذارد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در این باره به اسپوتنیک اعلام کرد: مایل هستم پیشنهاد ایجاد یک کارگروه تخصصی را ارائه دهم که در آن کارگروه، نمایندگانی از تمام طرف‌هایی که علیه سوریه تحریم وضع کردند، حضور داشته باشند تا راهکاری برای انجام فعالیت واسطه‌های مالی و انسانی در سوریه فراهم شود، اقداماتی که انجام آن در این کشور به شدت مورد نیاز است. یکی از پیشنهادات این گروه می‌تواند ایجاد یک دفتر تحت نظارت سازمان ملل در سوریه باشد که بتواند بدون نقض تحریم‌ها راهکارهایی برای ایجاد تسهیلات برای بانک‌ها و فروشندگانی که معاملات را انجام می‌دهند، ایجاد کند.

 گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد این دفتر باید در دمشق ایجاد شود و نوع فعالیت آن در ژنو بحث خواهد شد. جازیری همچنین خاطر نشان کرد او این ایده را با مقامات سوریه مطرح کرده است و آنها مخالفتی با شکل‌گیری این مکانیسم نداشته‌‌اند. همچنین گزارشگر ویژه سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که امکان ایجاد چنین مکانیسمی در نشست 16 جولای میان ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاد مورد بحث قرار گیرد.

تحریم‌ در زمینه نفتی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های خاص و مسدود شدن دارایی‌های افراد در اروپا از جمله مواردی هستند که از سوی غرب علیه  سوریه وضع شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار