هزار و ۳۰۰ تن ضایعات برداشت گندم و جو با کمباین در زرندیه

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه از ضایعات هزار و ۳۰۰ تنی گندم و جو در برداشت با کمباین در این شهرستان خبرداد.

هزار و ۳۰۰ تن ضایعات برداشت گندم و جو با کمباین در زرندیهجابری مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با اشاره به پرت گندم و جو در موقع برداشت با کمباین گفت: هرساله موقع برداشت محصول با کمباین در این شهرستان ۸۰۰ تن گندم و ۶۰۰ تن جو تبدیل به ضایعات می‌شود.

جابری افزود: در هنگام برداشت هرنوع محصول تغییرات و تنظیمات در کمباین الزامی است که اغلب انجام نمی شود که اگر تنظیمات خوبی برای کمباین‌ها انجام شود ریزش گندم و پرت آن هم گرفته می شود، اما کشاورزان بدلیل نداشتن این مهارت و آموزش ندیدن این کار را انجام نمی‌دهند.

وی نداشتن مهارت کمباین دار‌ها، گران شدن وسایل و انجام ندادن تغییرات در کمباین و تعویض وسایل و لوازم یدکی آن، عجله در کار که موجب بی دقتی و بی توجهی رانندگان کمباین‌ها در موقع جمع آوری محصول و فرسودگی کمباین ها را از دلایل ضایعات بالای گندم عنوان کرد.

معاینه کمباین‌های شهرستان زرندیه برای برداشت گندم

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه با بیان اینکه هرساله علاوه بر کمباین داران بومی از استان‌های فارس، کردستان و همدان هم کمباین دار‌ها به این شهرستان می‌آیند، ادامه داد: ۴ ناظر برداشت گندم در شهرستان زرندیه این کمباین‌ها را مورد معاینه فنی قرار می‌دهند که توصیه‌های لازم نیاز به تعویض قطعه به خود کشاورزان گوشزد می‌شود.

وی اضافه کرد: در سطح شهرستان زرندیه ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زراعی به کشت گندم آبی و دیم و ۶ هزارو ۴۰۰ هکتارهم به کشت جو آبی اختصاص یافته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.