شاکرمی مطرح کرد؛

۱۵۵ جایگاه سوخت در تهران نقص ایمنی دارند/ لزوم نظارت بر بازار طلا و جواهر

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: ۱۵۵ جایگاه سوخت در استان تهران دارای نقص ایمنی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاتم شاکرمی مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران در جلسه شورای استاندارد که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تهدیدات حوادث در محیط کار در بخش صنعت تحت فشار بودن صنعت مخازن است، چرا که مخزن تحت فشار از عوامل ایجاد حادثه در محیط‌های تولید است.

وی افزود: بیش از ۲۳ درصد واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور در استان تهران مستقر هستند، به همین نسبت واحد‌های غیرمجاز نیز وجود دارند که گستره فعالیت واحدهای غیرمجاز در تهران از تهدیدات جدی منجر به حادثه است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: در مورد مخازن تحت فشار نیاز به کار جدی داریم و از ابتدای سال ۹۶، ۱۵۵ جایگاه که دارای نقص ایمنی در زمینه اعلام و اطفا بودند، طبق ماده ۱۰۴ و ۱۰۵ قانون کار تحت تعقیب قرار گرفتند و تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه عمده آسانسور‌های ساختمان‌های اداری تهران غیراستاندارد هستند، ادامه داد: تجهیزات ایمنی جایگاه سوخت باید مورد توجه جدی قرار گیرد. در زمینه آسانسور‌های باربری نیز مشکل جدی وجود دارد.

یدالله صادقی مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در تمام شئون با استاندارد مرتبط هستیم، اظهار کرد:در بخش تولید، بخش عمده‌ای از کالا‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی، توقع از استاندارد افزایش پیدا می‌کند، افزود: حمایت از حقوق مصرف کننده یکی از اقدامات مهم در شرایطی است که واردات کم شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه باید بر بازار طلا و جواهر به طور جدی نظارت شود، گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور نظارت بر بازار طلا اهمیت زیادی دارد، به علاوه در زمینه ارائه خدمات به مردم استاندارد لازم را نداریم که باید استاندارد‌های لازم برای آن‌ها تعریف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار