رونمایی اولین موقوفه مشارکتی ساخت دانشکده تربیت مدرس قرآن در مشهد

نماینده ولی فقیه در اداره اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امیدواریم با ساخت موقوفه‌ی مشارکتی دانشکده تربیت مدرس قرآن در مشهد خدمتی به قرآن کریم و جامعه قرآنی انجام دهیم وهمه از این میراث ماندگار بهرمند شوند.

رونمایی اولین موقوفه مشارکتی ساخت دانشکده تربیت مدرس قرآن در مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  حجت السلام و المسلمین محمدی در مراسم افتتاح اولین موقوفه مشارکتی ساخت دانشکده تربیت مدرس قرآن در مشهد افزود: دو سال پیش کلنگ ساخت این دانشکده با کمک نیکوکاران و خیرین برای تربیت نیروی قرآنی در جامعه اسلامی زده شد.

وی با اشاره به اینکه چند سال قبل ایجاد وقف مشارکتی به مجلس پیشنهاد شد که با وقف جمعی بتوانیم از ظرفیت خیرین و واقفان استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر، چون همه افراد دارای ملک و اموال زیادی نیستند و برای اینکه همه افراد با هر مقداری بتوانند در امر وقف شرکت داشته باشند طرحی مطرح شد که در قالب عقد صلح و وکالت که به لحاظ قانونی و شرعی مشکلی نداشته باشد انجام شود که هر فردی از جامعه در این امر الهی شرکت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در اداره اوقاف و امور خیریه کشور گفت: یک نمونه از این وقف جمعی وقف فاطمی که در میدان شهدا مشهد قرار دارد که هر فردی به اندازه توان و تمکن خود در این وقف مشارکتی شرکت می‌کند.

حجت السلام و المسلمین محمدی ادامه داد: موقوفات با موضوع قران کم است که از مهجوریت قرآن است و هر چقدر هم در زمینه قرآن و موقوفات قرآنی وقف داشته باشیم باز هم کم خواهد بود که امیدواریم با با وقف در زمینه قران بتوانیم به تربیت افراد قرآنی در اینباره کمک کنیم.

وی افزود: قاری قران کم است قبل ازانقلاب به قرآن توجه نمی شد انصاف این است که وقف‌های بیشتری برای قرآن به وجود آید که با هدف ترویج معارف قرآن در جامعه و فرهنگ قرآن در جامعه مطرح شود.


رییس دانشکده دانشکده قرآن مشهد هم در این مراسم گفت: این دانشکده در سال 1380 در مشهد با 4 رشته تحصیلی تفسیر قرآن، علوم قرآن، علوم قرآنی و حدیث تاسیس شد که در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته است.

حجت السلام غلامرضا زارع مهرجردی گفت: این دانشکده تعداد 435 دانشجو دارد که  247 دانشجو در مقطع کارشناسی و 188 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 43 استاد در این دانشگاه حضور دارند که به تدریس دروس قرآنی در این دانشگاه می‌پردازند، افزود: تا امروز 602 دانشجواز دانشکده قرآن مشهد فارغ التحصیل شده اند و به جامعه قرآنی شهرمان کشورمان افزوده شده اند.

رییس دانشکده علوم قرآنی مشهد ادامه داد: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در مشهد و شهرستان‌های استان داریم وعلاقه و انگیزه به گونه‌ای است که امسال برای 180 دانشجو در این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام// ف. غ
 
برچسب ها: وقف ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.