در پی تصمیم خروج از آمریکا

ترامپ مجدداً از شرکت موتورسازی آمریکایی «هارلی دیویدسون» انتقاد کرد

دونالد ترامپ در پیامی توییتری بار دیگر از تصمیم مقامات شرکت «هارلی دیویدسون» در خصوص خروج از آمریکا به شدت انتقاد کرد.

ترامپ مجدداً از شرکت موتورسازی «هارلی دیویدسون» انتقاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در حالی که شرکت موتورسازی «هارلی دیویدسون» قصد دارد بخشی از خطوط تولید خود را برای جلوگیری از مشمولیت در تعرفه‌های متقابل اتحادیه اروپا علیه واشنگتن از آمریکا خارج کند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر در صفحه کاربری خود در توییتر از تصمیم این شرکت انتقاد کرد.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «اکنون که هارلی دیویدسون در حال انتقال بخشی از نیروهای خود به خارج از آمریکاست، دولت من در حال همکاری با دیگر شرکت‌های موتورسازی است که می‌خواهند وارد آمریکا شوند. مشتریان هارلی دیویدسون از این تصمیم خوشحال نیستند. فروش آن‌ها در سال 2017، 7 درصد کاهش داشته است. آمریکا جایی است که در آن فعالیت انجام می‌شود!»

با این‌که ترامپ گفت در سال 2017، 7 درصد از مشتریان شرکت هارلی دیویدسون کاهش یافته است، کاربران در توییتر خاطر نشان کردند تصمیم این شرکت برای خروج بخشی از نیروهای خود از آمریکا در سال 2018 اتخاذ شده است.

این تازه‌ترین پیام انتقادآمیز رئیس جمهور آمریکا علیه این شرکت موتورسازی آمریکایی است. ترامپ در چهارشنبه هفته گذشته در پیامی توییتری نوشت: «هارلی دیویدسون باید 100 درصد در آمریکا و همراه با مردمی که موجب موفقیت آن بودند، باقی بماند.»

وی در ادامه این پیام با خطاب قرار دادن مقامات این شرکت نوشت: «من برای شما تلاش بسیاری کردم و در آخر این‌چنین شد. شرکت‌های دیگر در حال بازگشت به جایی هستند که به آن تعلق دارند. نه ما و نه مشتریان و رقبای بسیار خوشحال شما این تصمیم را فراموش نخواهیم کرد.»

در پی اعلام جنگ تجاری که از جانب ترامپ آغاز شد، اتحادیه اروپا تعرفه‌های گمرکی متقابلی را علیه آمریکا وضع کرد. شرکت هارلی دیویدسون بیانیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرد از آنجا که وضع تعرفه‌های جدید اروپا، قیمت محصولات این شرکت را 2200 دلار افزایش خواهد داد، این شرکت موتورسازی قصد دارد برخی از خطوط تولید خود را به خارج از آمریکا منتقل کند.

با این حال، خطوط تولید این شرکت به اروپا منتقل نخواهد شد. بر اساس گزارش سی ان بی سی، کارخانه‌های تولید این شرکت در برزیل، هند، استرالیا و تایلند قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتقاد ترامپ از تصمیم شرکت موتورسازی «هارلی دیویدسون»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار