بهره مندی از نیروگاه های 100 مگاواتی برای کاهش خاموشی ها

ظرفیت نیروگاه های کوچک 100 مگاواتی موجود در شهرهای استان سمنان برای کاهش زمان خاموشی ها به کار گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محمد موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت : با افزایش دما و کاهش نزولات آسمانی، ظرفیت تولید نیروگاههای برق آبی کشور از مدار خارج شده است و برای جبران این کاهش تولید نیروگاههای کوچک به کارگیری شد.

وی افزود : رکورد بالاترین میزان تولید و مصرف برق در هفته اول تابستان زده شده است و به حودد 55 هزار مگاوات در کشور رسیده است.

موسوی زاده ساعت های اوج مصرف روزانه در استان سمنان را 11 تا 17 ذکر کرد و افزود : با افزایش دما در یک هفته گذشته 2 ساعت به بازه زمانی اوج مصرف برق در روز اضافه شده است.

موسوی زاده سرکشی روزانه از دستگاههای اجرایی برای کنترل مصرف بهینه برق را یادآور شد و گفت : این بازدیدها در ساعت های غیر اداری و روزهای تعطیل نیز انجام می شود تا مصرف روشنایی و سرمایشی در این زمان ها کاملا قطع باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان مهمترین محور صرفه جویی را استفاده نکردن همزمان از وسایل پرمصرف برقی نظیر لباسشوئی، اتو، ظرفشویی و خاموش کردن چراغ های تزئینی داخلی و خارجی منازل ذکر کرد.

به گفته موسوی زاده جدول زمان بندی خاموشی ها برای تمام شهرهای استان بر اساس اعلام مرکز دیسپاچینگ کشور تنظیم شده است و بصورت روزانه برای هماهنگی بیشتر با مردم از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام / گ

جزئیات بهره مندی از نیروگاه های 100 مگاواتی برای کاهش خاموشی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.