آسوشیتد پرس؛

ترامپ قصد حمله به ونزوئلا را داشته است

رسانه‌های آمریکایی فاش کردند رئیس‌جمهور این کشور قصد داشته سال گذشته میلادی به ونزوئلا حمله کند.

ترامپ قصد حمله به ونزوئلا را داشته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نیویورک پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، سال گذشته در جریان یک نشست در دفتر بیضی کاخ سفید (دفتر ریاست جمهوری)  مشاوران خود را برای بررسی حمله به ونزوئلا تحت فشار گذاشته است.

سی بی اس نیوز نیز به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس نوشت در جریان این نشست که در اوت سال گذشته میلادی برای بررسی تحریم های ونزوئلا برگزار شد، ترامپ ناگهان رو به مشاوران ارشد خود می کند و از آنها می پرسد: چرا آمریکا نمی تواند به این کشور مشکل‌ساز حمله کند؟

این اظهارات ترامپ باعث حیرت و سراسیمگی حاضران در این جلسه از جمله رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آن زمان کاخ سفید، شده است. یک مقام ارشد دولت ترامپ که در جریان این دیدار بوده است،  حاضر شد به شرطی که نامش فاش نشود، جزئیات مباحث مطرح شده در این جلسه را در اختیار آسوشیتد پرس قرار دهد.

این منبع آگاه می گوید تیلرسون، مک مستر و مشاوران ترامپ پس از این اظهارات وی، تلاش کردند به نوبت دلایل عاقلانه نبودن چنین اقدامی را برایش تشریح کنند. اما ترامپ همچنان بر موضع خود پافشاری می کرده است. وی حتی یازدهم اوت، با اظهاراتش درباره اقدام احتمالی نظامی برای کنار زدن نیکلاس مادورو از ریاست جمهوری ونزوئلا، باعث ترس و نگرانی دشمنان و متحدان واشنگتن شد. ترامپ در دیدار با برخی سران کشورهای آمریکای لاتین نیز این موضوع را پیش کشیده است. در حالی که مشاوران وی قویاً از وی خواسته بودند در دیدار با آنها چنین اظهاراتی را بیان نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار