در سه ماهه نخست سال ۹۷؛

نظارت شرعی بر ذبح بیش از ۸ میلیون قطعه طیور و۲۷ هزار راس دام در کشتارگاههای آذربایجان غربی

درسه ماهه نخست سال جاری ناظران شرعی دامپزشکی آذربایجان غربی بر ذبح بالغ بر ۲۷ هزار راس دام و ۸ میلیون و ۹۱۹ هزار قطعه طیور درسه ماهه نظارت کرده اند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام و المسلمین ولی زاده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان گفت : در طول ۳ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۲۷ هزارو ۳۸۱ راس دام وتعداد۸ میلیون و ۹۱۹ هزارو ۷۷۷ قطعه طیوردر ۲۶ کشتارگاه (۱۱ واحدطیور – ۱۵ واحد دام)تحت نظارت ۲۸ ناظر ذبح شرعی کشتار گردیده است.

وی با اعلام اینکه قانون ذبح شرعی در سال ۱۳۸۷ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و بعد از تائید شورای نگهبان به دولت ابلاغ گردید گفت: بر اساس قانون فوق الذکر،همه کشتارگاههای دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل آوری و مبادی گمرکی دارای ناظرین ذبح شرعی می باشند .

وی همچنین از نظارت بر مراکز عمل آوری و کار خانجات سوسیس و کالباس در استان خبر داد و افزود مواد گوشتی که به این مراکز وارد می شود تحت نظارت دقیق بوده و از ورود احتمالی گوشتهای غیر مجاز به این مراکز جلوگیری می شود .

حجه الاسلام ولی زاده الصاق پلمپ های نشانه گذاری لاشه های گوشت دامی را در کشتارگاههای دام استان توسط ناظرین شرعی امری فوق العاده مهم دانست که موجب اطمینان مردم از سلامت بهداشتی و شرعی گوشت مورد استفاده شده است .و همچنین باعث کاهش کشتارهای غیر مجاز گردیده است .

ولی زاده افزود : با اجرای این طرح که در سال ۹۴ شروع شده است نوع و جنس گوشت دام برای مصرف کنندگان جهت انتخاب بهتر گوشت دلخواه خویش ، مشخص شده است .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اضافه کرد : اجزاء حرام دامهای ذبح شده با حضور ناظرین شرعی در کشتارگاه های دام معدوم سازی میگردد .
انتهای پیام/ح


نظارت شرعی در کشتار گاههای دام وطیور آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.