رئیس انجمن علمی گفتار درمانی ایران مطرح کرد:

بیماران شکاف لب وکام دچار مشکلات خلقی می شوند

قربانی با اشاره به علل بروز مشکل شکاف لب و کام گفت: بیماران مبتلا به این عارضه دچار مشکلات تنفسی و اختلالات خلقی می‌شوند.

بیماران شکاف لب وکام دچار مشکلات خلقی می شوندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی قربانی رئیس انجمن علمی گفتار درمانی ایران صبح امروز در مراسم اولین سمپوزیوم مدیریت تیمی در شکاف لب و کام که در دانشگاه توانبخشی و علوم بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: عارضه شکاف لب و کام مسئله ای حرکتی، شناختی و عصبی است که در این زمینه دنیا با چالش‌های جدی روبرو است.

وی ادامه داد: استرس شدید، مشکل نگه‌داری و تغذیه آزاد، عفونت دستگاه‌ تنفس، اختلال در روابط عاطفی در خانواده، بروز اختلال‌های افت شنوایی از جمله عوارض بیماری شکاف لب و کام محسوب می‌شود.

رئیس انجمن علمی گفتار درمانی ایران در خصوص پیامد‌های بیماری شکاف لب و کام عنوان کرد: مشکلات ظاهری، نابسامانی‌های دندانی، ناهنجاری ساختمانی کام و لب، اختلال در تولید صداهای گفتار از جمله عوارض بیماری شکاف لب و کام است.

وی تاکید کرد: بیماری شکاف لب و کام باعث ایجاد الگوهای متفاوت در فعالیت‌ها می‌شود و روابط بیماران را با سایر افراد دچار مشکلات می‌کند.

قربانی اضافه کرد: پیامد‌های خلقی و رفتاری از جمله دیگر عوارض بیماری شکاف لب و کام محسوب می‌شود که باید توجه بیشتری به آن انجام شود.

رئیس انجمن علمی گفتار درمانی ایران ادامه داد: در سال‌های گذشته جراحی تنها راه درمان بیماری‌ شکاف لب و کام محسوب می‌شود اما  استفاده از روش‌های رایج امروزی در آن زمان وجود نداشت.

وی گفت: امروزه باید مداخله زود هنگام در خصوص بیماری شکاف لب و کام انجام شود که آموزش تغذیه و مراقبت از نوزاد یکی از ملزومات برخورد با بیماران شکاف لب و کام است.

قربانی بیان کرد: حمایت‌های روانی و اجتماعی باید از بیماران شکاف لب و کام انجام شود تا این گونه افراد دچار آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روحی نشوند.

 درمان بیماران شکاف لب و کام نیازمند مشارکت گروهی است

در ادامه مراسم کوثر باغبان دبیر اجرایی اولین سمپوزیوم مدیریت تیمی در شکاف لب و کام گفت: اولین سمپوزیوم شکاف لب و کام با هدف ارتقای درمان این بیماری همزمان با روز جهانی عارضه شکاف لب و کام برگزار می‌شود تا مدیریت تیمی و واحد در درمان بیماری شکاف لب و کام در سراسر کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: به روز رسانی دانش متخصصان داخلی و به اشتراک گذاشتن تجربیات پزشکان از جمله اهداف اصلی برگزاری این سمپوزیوم محسوب می‌شود.

باغبان بیان کرد: تیم‌های درمان در سطح کشور به صورت انفرادی اقدامات لازم را انجام می‌دهند در صورتی که باید درمان بیماران شکاف لب و کام به صورت گروهی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار