دستگاه سنجش تراکم استخوان راه اندازی شد

مسئول کلینیک بوستان گفت: کلینیک بوستان به عنوان تنها مرکز دولتی که دارای دستگاه سنجش تراکم استخوان است .

 شهسوار پروه  مسئول کلینیک بوستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت: دستگاه حال حاضر علاوه بر تشخیص پوکی استخوان و بررسی شکستگی و مورفولوژی مهره‌ها، می‌تواند میران ریسک شکستگی ناشی از پوکی استخوان را در10 سال آینده نشان دهد.

وی قابلیت مهم دیگر این دستگاه را انجام تست wholebody و body composition و آنالیز ساختاری بدن به منظور اندازه گیری میزان چربی و ماهیچه‌ها و مشخص کردن میزان و محل انباشتگی چربی‌ها ذکر نمود.


شهسواره گفت: سنجش تراکم استخوان یا دانسیتومتری یک نوع روش تصویربرداری است که با استفاده از اشعه ایکس میزان سختی و استحکام استخوان‌ها و نیز ترکیبات بافت‌های نرم بدن را با دقت زیاد و بدون نیاز به آمادگی قبلی تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: بیشترین مراجعه کنندگان برای تعیین تراکم استخوان را خانم‌های بالای 60 سال و آقایان بالای 70 سال که در معرض استئوپروز یا پوکی استخوان هستند و افرادی که داروهای کورتونی مصرف می‌کنند تشکیل می دهند.


وی ادامه داد: خانم‌های که دچار بروز یائسگی زودرس (قبل از 45 سال) می‌شوند و افراد دچار کم وزنی شدید به صورتی که BMI آنها کمتر از 19 باشد نیز جز بیشترین مراجعه کنندگان هستند .

انتهای پیام/ز

تشخیص پوکی استخوان با دستگاه سنجش تراکم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.