استاندار خوزستان؛

موضوع آب شرب مطالبه به حق مردم خوزستان است

استاندار خوزستان موضوع آب شرب را مطالبه به حق مردم این استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بامداد امروز، پنجشنبه 14 تیرماه در در مزاسم بهره برداری آزمایشی خط دوم طرح آبرسانی غدیر به شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان در ایستگاه ام الدبس با بیان اینکه برخی قصد داشتند از بحث آب شرب مردم در آبادان، خرمشهر و شادگان سوء استفاده نمایند و آن نماد ناکارآمدی دولت و نظام جلوه دهند، بیان کرد: این تفرقه افکنی ها ناکام ماند و این طرح وحدت و همدلی دولت و مردم را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح زحمات فراوانی کشیده شده، موضوع آب شرب را مطالبه به حق مردم خوزستان عنوان و اظهار داشت: این موضوع به حدی اهمیت داشت که تمام اختلاف سلیقه ها کنار گذاشته شد و شرایط به بهترین شکل ممکن مدیریت گردید و به سرانجام رسید.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه در اجرای این پروژه بزرگ آبرسانی تمام مردم، مسئولان و رسانه های استان دولت را همراهی نمودند اذعان کرد: جا دارد از صبوری مردم به صورت ویژه تقدیر نماییم.

نماینده عالی دولت در استان، پروژه آبرسانی غدیر را بر نماد وحدت و همدلی و توانایی دولت و ملت دانست و افزود: اجرای آن در کم ترین زمان سبب خنثی شدن تبلیغات رسانه های بیگانه شد.

استاندار خوزستان بیان داشت: در اسفندماه سال 1395 که ریاست جمهوری به استان سفر کرد، مشکلات آب استان را مطرح کردیم و وی با رفع این مشکلات با اجرای طرح غدیر موافقت و حمایت دولت را از خوزستان اعلام نمود.

غلامرضا شریعتی در ادامه تصریح کرد: در فروردین ماه سال 1396 نیز مصوبه مهم دولت برای توسعه زیرساخت های استان ابلاغ و رفع مشکل آب و فاضلاب، برق، ریزگرد ها و حقابه تالاب ها در این مصوبه ذکر شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی غدیر براساس طرح زمان بندی، بیش از 2 سال زمان نیاز داشت، گفت: 95 کیلومتر خط لوله 2 هزار به دلیل حساسیت پروژه، طی مدت 12 ماه انجام شد.

شریعتی این پروژه نشان از کارآمدی نظام و دولت دانست و بیان داشت: برخی ها تلاش کردند مشکلات پیش آمده هفته های اخیر را در ذهن مردم برعکس جلوه دهند که ما توانستیم خوشبختانه با عمل و اقدام موثر پاسخ آن ها را دادیم.

وی افزود: موانع و مشکلات مختلفی برای اجرای این پروژه بزرگ وجود داشت، اما هماهنگی مجموعه های مختلف مشکلات را برطرف کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مسأله آب استان همواره مورد توجه جدی دولت بوده و تاکنون اقدامات موثری در زمینه ارتقاء کیفیت آب استان انجام شده است.

غلامرضا شریعتی در پایان تاکید کرد: اکنون سعی داریم با وحدت و همدلی آب شرب مردم استان را از رودخانه دز که کیفیت بهتری نسبت به کرخه دارد تامین نماییم تا وعده های دولت را در زمینه بهبود کیفیت آب خوزستان به صورت کامل محقق کنیم.

انتهای پیام/گ

آب شرب باکیفیت، حق مسلم خوزستانی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.