امحاء بیش از 50کیلوگرم انواع مواد مخدر در گلپایگان

فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر بیش از 50کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه آلات و ادوات مصرف در شهرستان امحا شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین بساطی دیروز در همایش سبک زندگی سالم با محوریت پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران مبارزه با مواد مخدر یک پروسه هدفمند، ‌نظام‌مند و طولانی است.  

وی با بیان این‌که از سوی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر برنامه ریزی‌های گسترده و منسجمی صورت می‌گیرد، گفت: ایران به دلیل همسایگی با کشور تولید کننده مواد مخدر درگیرترین کشور جهان در زمینه مبارزه با انواع مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی گلپایگان با بیان این که مواد مخدر آثار زیان باری را در جامعه و شخص می‌گذارد که غیر قابل کتمان است، تصریح کرد: هر فرد معتاد 11 نفر را درگیر خود می‌کند.

بساطی گفت: مبارزه با اعتیاد دقت، ظرافت و تیزهوشی نیاز دارد، بخشی از مقابله با مواد مخدر مبارزه سخت افزاری و نظام‌گری که از سوی نیروی انتظامی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: باندهای بزرگ مواد مخدر در شرق و دیگر شهرهای کشور متلاشی شدند که کشفیات قابل توجهی را به همراه داشتند؛ مبارزه با مواد مخدر در کشور عزم جدی و جهادی را می‌طلبد، امروزه تجارت مواد مخدر نخستین گردش‌ مالی دنیا است.

فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: در شهرستان برای مبارزه با مواد مخدر نیازمند هماهنگی و هم افزایی هستیم، نیروی انتظامی به تنهای نمی‌تواند وارد عرصه مبارزه  و مقابله شود.

بساطی با بیان این که مواد مخدر یک آسیب جدی بوده که از سوی استکبار جهانی به کشور ما تحمیل شده است، ابراز داشت: آسیب دیدگان جنگ نرم استکبار در جامعه معتادین هستند که برای بازگشت آنان به آغوش خانواده کسی اعتنایی نمی‌کند.

فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: در شهرستان فضا و امکانات مناسب برای آموزش و پیشگیری از اعتیاد و بازپروری معتادین وجود ندارد؛ برای مقابله اعتیاد باید کارهای فرهنگی و اجتماعی انجام شود و راهکارهای مناسبی را  با هم‌اندیشی و هم‌فکری یکدیگر ترسیم کنیم.

بساطی با اشاره به این‌که سعی کردیم چرخه تولید و توزیع مواد مخدر در شهرستان فلج شود، افزود: در سال جاری با افزایش بیش از 200 درصد کشفیات مواد مخدر در شهرستان مواجه بودیم.

وی افزود: در هفته مبارزه با مواد مخدر بیش از 50کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه آلات و ادوات مصرف در شهرستان امحا شد.

 

انتهای پیام/م

 

همایش سبک زندگی سالم با محوریت پیشگیری از اعتیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار