عمل به تکلیف الهی موثرترین راهکار موفقیت است

خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان اینکه عملی که با نیت جلب رضای خدا انجام شود در نزد پروردگار عبادت محسوب می‌شود، گفت: عمل به تکلیف الهی موثرترین راهکار موفقیت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام احمد صابری تولائی در سلسله سخنرانی‌های مذهبی تبلیغی رواق امام خمینی(ره) به تبیین موضوع تاثیر خدا محوری در زندگی انسان پرداخت و افزود: انسان‌های خداباور بندگی و عبودیت را با دل و جان می پذیرند و عمل به تکالیف الهی اصل همه فعالیت هایشان است.

وی با اشاره به اینکه ایمان به خدا و انجام کارها بر اساس دستورات الهی رمز سعادتمندی بشریت است، گفت: انسان برای رسیدن به موفقیت نیازمند تلاش همراه با معنویت استف چرا که کار منهای معنویت و معنویت بدون کار با فرهنگ دین مبین اسلام سازگار نیست.

سخنران حرم رضوی افزود: کاری که بر مبنای دستورات الهی صورت بگیرد موجب افزایش برکات و رحمت الهی در زندگی می‌شود، لذا نگاه اسلام به زحمت های همراه با معنویت نگاه عبادی است.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: فرد با ايمان با ابزار خوش بينى و در پرتو روشن دلى، به نتيجه مطلوب تلاش هاى خود اميدوار است و در منطق شخص با ايمان جهان نسبت به تلاش هاى او بى تفاوت نيست، بلكه دستگاه آفرينش حامى افرادى است كه در راه حق و خيرخواهى تلاش می‌كنند.

حجت‌الاسلام صابری تولائی با اشاره به اینکه در کنار کار توجه به امور معنوی موفقیت را دوچندان می‌کند، گفت: خدا محوری به این نیست که انسان در مسجد نشسته و عبادات ظاهری را انجام دهد بلکه خدا محوری زمانی در زندگی نهادینه می‌شود که تمام رفتار و کردار انسان رنگ خدایی داشته باشد.

وی افزود: توجه به رضایتمندی خدا رکن اصلی زندگی دینی است، بنابراین در مسیر زندگی تنها راه صحیحی که انسان می تواند با پیمودنش امید سعادتمندی داشته باشد عمل به دستورات الهی است.

انتهای پیام// م.م

برگزاری سلسله سخنرانی‌های مذهبی در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.