فعالیت پارکبانان در زاهدان پس از اخذ مجوز ادامه می‌یابد

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زاهدان گفت: فعالیت پارکبانان مجددا بعد از انجام مراحل لازم و برنده شدن شرکت مناسب در مزایده در سالجاری از سر گرفته می‌شود.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدامین براهویی مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زاهدان اظهار داشت: شهرداری زاهدان بر اساس ماده ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ طرح پارک وسائط نقلیه در حاشیه معابر پر ترافیک را سال گذشته بعد از اخذ مجوز‌های لازم اجرایی کرد.

وی افزود: یک شرکت غیر بومی با نام پویا معین کویر در نخستین سال اجرای این طرح در مزایده برنده شد و کار خود را آغاز کرد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زاهدان ادامه داد: قرارداد این شرکت ۲۳ خرداد امسال با اعلام کتبی به پایان رسیده و از این تاریخ به بعد هر فعالیت پارکبانی با عنوان این شرکت در سطح معابر شهر زاهدان خلاف قانون و مقررات است و با متخلفان در این رابطه برخورد می‌شود.

براهویی تصریح کرد: برای ادامه داشتن طرح پاکبانان لایحه‌ای تنظیم و به شورای اسلامی شهر زاهدان برای تصویب ارائه شده است.
وی افزود: با تصویب شورای اسلامی شهر زاهدان و شورای هماهنگی ترافیک اجرای این طرح با بستن قرارداد جدید بعد از برنده شدن شرکت متقاضی در مزایده امسال در معابر پرترافیک سطح شهر ادامه می‌یابد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زاهدان گفت: اجرای این طرح در سال ۹۶ تجربه نخست شهرداری در این عرصه بود بر این اساس قرارداد با شرکت مورد نظر یک ساله منعقد شد تا در پایان این مدت نقاط ضعف و قوت طرح بررسی شود.

براهویی با تاکید بر اینکه پارکبانان با شهرداری قرارداد ندارند و به عنوان نیرو‌های همکار با شرکت پویا معین کویر با آنان قرارداد منعقد شده بود افزود: این شرکت در صورت برنده شدن در مزایده امسال مجددا می‌تواند از این نیرو‌ها استفاده کند.

وی اظهار داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت معابر، روان سازی ترافیک و توزیع عادلانه فضای پارک برای شهروندان از مهمترین اهداف اجرای طرح پارکبانان است که بر اساس اعلام پلیس راهور اجرای آن در زاهدان تاحدودی موفقیت آمیز بوده، زیرا تغییر فرهنگ همواره زمان بر است.

وی گفت: این طرح از سال گذشته تا ۲۳ خرداد امسال در هفت معبر پر ترافیک زاهدان شامل خیابان آزادی حدفاصل خیابان آزادی تا میدان مسیل، خیابان طالقانی حدفاصل میدان شهدا تا خیابان مسیل، خیابان شریعتی حدفاصل میدان آزادی تا خیابان مسیل، خیابان امیرالمومنین (ع) حدفاصل میدان امام علی (ع) تا خیابان مسیل، خیابان بهشتی حدفاصل ابتدای زیرگذر تا خیابان سعدی، خیابان مولوی حسین بر حدفاصل خیابان آزادی تا خیابان چمران و خیابان خیام حدفاصل بلوار خرمشهر تا زیرگذر اجرا شده است.

انتهای پیام/گ

فعالیت پارکبان ها در زاهدان

برچسب ها: شهرداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار