خط انتقال سد باغان ۱۵ درصد پیشرفت دارد

فرماندار شهرستان جم از احداث پست ۱۳۲ کیلوولت برق در جم خبر داد و گفت: خط انتقال سد باغان ۱۵ درصد پیشرفت دارد.

خط انتقال سد باغان ۱۵ درصد پیشرفت داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد حسینی عصر چهارشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر با موضوع توسعه شهرستان جم بیان داشت: بزرگترین چالش شهرستان جم موضوع آب و تکمیل پروژه‌های مهم آبی شهرستان است.

حسینی خاطرنشان کرد: استاندار بوشهر توجه ویژه‌ای به توسعه متوازن شهرستان‌ها دارد و طی سال ۹۶ به طور میانگین هر ۷۰ روز و در سال جاری تاکنون هر ۲۵ روز به جم سفر کرده است.

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی جم در مسیر بسیار خوبی قرار گرفته و برخی بخش‌های پروژه که پیشرفت صفر درصدی داشت امروز به بالغ بر ۶۰ درصد رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: هم اکنون پست برق آبرسانی ۲۳ درصد و خط انتقال برق رسانی ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی است. ساختمان فیزیکی آب‌شیرین کن با پیشرفت ۳۰ درصد در حال اجراست.

وی افزود: خط انتقال و سایت‌های پمپاژ آب پروژه آبرسانی جم هم ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تکمیل دو پروژه بزرگ آبی

حسینی با اشاره به اینکه پروژه خط انتقال سد باغان با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان آغاز شد گفت: امروز ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. برای حذف بحران آب جم نیاز به تکمیل سریع این دو پروژه بزرگ آبی داریم.

ونی اظهار داشت: در راستای تامین سلامت مردم و ارایه آب با کیفیت، آب شرب بهداشتی در شهر جم و روستا‌ها تفکیک می‌شود که این طرح در شهر جم اجرا شده و در روستا‌های بخش مرکزی هم در مرحله اجراست.

این مسئول با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان در راستای اعطای تسهیلات ارزان برای ایجاد اشتغال برای شهرستان جم در نظر گرفته شد گفت: تاکنون ۲ میلیارد تومان تسهیلات توسط متقاضیان کارآفرینی دریافت شده و ۵ میلیارد تومان پرونده به بانک برای طی روند پرداخت تسهیلات ارسال شده است.

وی افزود: ۵۵ درصد تسهیلات پرداخت شده در جم در بخش بوم گردی است.

فرماندار جم ابراز داشت: در راستای رفع دغدغه‌های تامین برق شهرستان با توجه به رشد شدید جمعیت، احداث پست برق جدید ۱۳۲ کیلوولت برق در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون در مراحل نهایی واگذاری زمین است.

احداث پلی کلینیک تامین اجتماعی جم

محمد حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: پلی کلینیک تامین اجتماعی جم به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم، در حال احداث است و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس شورای اداری جم ابراز امیدواری کرد: بهسازی جاده جم فیروز آباد با نگاه ویژه استاندار و پیگیری نماینده مجلس با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت در مسیر مناقصه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پروژه راه ریز دژگاه در مسیر خوبی قرار گرفته و هم اعتبارات نفت و هم اعتبارات ملی به این پروژه تزریق می‌شود.

فرماندار جم گفت: ۱۰ کیلومتر از این پروژه در حوزه فارس است که ۵ کیلومتر اجرا شده و پنج کیلومتر در دست اجراست.

حسینی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های مهم شهرستان جم تامین مالی تیم پارس جنوبی جم است. در این زمینه استاندار بوشهر حمایت‌ها و دستورات ویژه‌ای داشت و امیدواریم هواداران تیم شاهد درخشش بدون دغدغه این تیم محبوب در سطح کشور باشند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: تسهیلات ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.