نتایج نظرسنجی: نیمی از مردم آمریکا ترامپ را «نژادپرست» می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد همچنان نیمی از شهروندان آمریکا معتقدند رئیس‌جمهور کشورشان نژادپرست است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، نتایج یک نظرسنجی از جانب دانشگاه کوئینیپیاک در آمریکا نشان می‌دهد 49 درصد شهروندان آمریکایی معتقدند دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، نژادپرست است. در مقابل، این نظرسنجی نشان می‌دهد 47 درصد مردم آمریکا چنین نظری را درباره وی ندارند.

این نکته که نیمی از مردم آمریکا رئیس جمهور منتخب کشورشان را نژادپرست می‌دانند، بسیار قابل تامل است.

اما چه مسئله‌ای موجب شده است نیمی از جمعیت آمریکا رئیس جمهور خود را نژادپرست بدانند؟

سی ان ان نوشت دو موضوع می‌تواند در نتایج این نظرسنجی موثر بوده باشد. مسئله نخست این‌که مانند هر پرسش‌نامه دیگری که به ترامپ مربوط است، نتایج آن به سطح علاقه شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به رئیس جمهور آمریکا بستگی خواهد داشت. به این ترتیب، 86 درصد از جمهوری‌خواهان گفته اند باور ندارند ترامپ نژادپرست باشد و در عین حال، 86 درصد دموکرات‌ها او را نژادپرست دانسته اند. در میان شرکت‌کنندگان مستقل که در کل اغلب درباره ترامپ نظر منفی دارند، 50 درصد او را نژادپرست خوانده اند و 44 درصد اعلام کرده اند او نژادپرست نیست.

با وجود این، آمار نظر مردم آمریکا درباره نژادپرست بودن ترامپ، نمی‌تواند به طور مستقیم سطح محبوبیت وی در میان شهروندان این کشور را نشان دهد؛ زیرا 55 درصد مردم آمریکا از عملکرد رئیس جمهور خود ناراضی اند و در مقابل، 49 درصد او را نژادپرست می‌دانند. اما به هر ترتیب، این دو رقم به یکدیگر نزدیک هستند.

موضوع دوم این است که ترامپ بارها از ادبیات نژادپرستانه و بیگانه‌هراسانه استفاده کرده است. وی پیش از این مکزیک را به ارسال افراد متجاوز و تبهکار به آمریکا متهم کرده است و حتی در جریان حادثه در تجمع برترپنداران نژاد سفید در شارلوتسویل آمریکا، معترضان به نژادپرستی را نیز مقصر اعلام کرد. ترامپ همچنین مکسین واترز، نماینده سیاه‌پوست کنگره آمریکا، را «فردی با ضریب هوشی بسیار اندک» خوانده است.

ترامپ نه تنها نتایج نظرسنجی‌ها را که به طور دائم نشان می‌دهند نیمی از مردم آمریکا وی را نژادپرست می‌خوانند، رد می‌کند، بلکه در صحبت‌های اغراق‌آمیز معروف‌اش، خود را فردی با کمترین سطح از احساسات نژادپرستانه در جهان می‌داند.

انتهای پیام/

نژادپرست بودن ترامپ از دید نیمی از مردم آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار