اجرای طرح کدگذاری سیستمی انبار‌های نگهداری کالای قاچاق

دبیر کمیته پایش قاچاق محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس از طرح کدگذاری سیستمی انبار‌های نگهداری کالای قاچاق در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صمد رنجبری دبیر کمیته پایش قاچاق محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، از طرح کدگذاری سیستمی انبار‌های نگهداری کالای قاچاق خبر داد و گفت: به این وسیله مبدأ و مقصد هر کالا مشخص‌شده و بر اساس طرح اجراشده در انبار‌ها با کاهش چشم‌گیری حجم کالای قاچاق مواجه بودیم که تعداد پرونده‌های استعلام شده سیر نزولی داشته است.

وی افزود: به‌عنوان یکی از دستگاه‌های کاشف کالا‌های قاچاق غرفه‌ای در این نمایشگاه به سازمان جهاد کشاورزی اختصاص داده شد، تا با به نمایش گذاشتن نمونه میوه‌ها و نهاده‌های کشاورزی قاچاق کشف‌شده توسط نیروی انتظامی و دستگاه‌های کاشف؛ در جهت آگاه‌سازی شهروندان و جلوگیری از فروش این کالا‌ها گام برداریم.

رنجبری با اشاره به اینکه، میوه‌های قاچاق تهدید جدی برای سلامت جامعه و تولیدات کشاورزی است، بیان کرد: این میوه‌های بدون پرداخت حق‌وحقوق با دولت وارد کشور شده و با گرفتن امکان رقابت از تولیدکنندگان داخلی، باعث خروج آنان از چرخه تولید می‌شود.

وی با توجه به اینکه بسیاری از تولیدکنندگان خشکبار و فرآوری‌های این محصولات که هزینه زیادی متحمل می‌شوند، ادامه داد: این تولیدکنندگان خواهان مبارزه با ورود کالا‌های قاچاق هستند.

رنجبری اظهار داشت: ازاین‌رو برای جلوگیری کالا‌های قاچاق سازمان جهاد کشاورزی با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله صنعت و معدن و نیرو انتظامی به‌عنوان گشت مشترک اقدام کرده و آن را توقیف و دستور انهدام آن‌ها صادر می‌شود.

دبیر کمیته پایش قاچاق محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: کود و سم قاچاق واردشده در بسیاری موارد فاقد ماده مؤثره بود چراکه نظارتی بر ترکیبات آن‌ها نمی‌شود و صرفاً هزینه گزافی بر کشاورزان تحمیل می‌کند.
انتهای پیام/ر

میوه‌های قاچاق تهدید جدی برای سلامت جامعه و تولیدات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار