خرید ۱۵ هزار تن گندم و ۱۲۰۰ تن کلزا در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام گرد: از زمان آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا امسال تا به امروز نزدیک به ۱۵ هزار تن گندم و یک هزار و ۲۰۰ تن کلزا خریداری شده است.

خرید ۱۵ هزار تن گندم و ۱۲۰۰ تن کلزا در کردستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  خالد جعفری در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان کردستان با اعلام این خبر اظهار کرد: تمهیدات لازم در خصوص صدور رسید و ثبت اطلاعات کشاورزان کردستان برای تحویل به بانک کشاورزی لحاظ شده است.

وی افزود: در راستای جلوگیری از سیطره دلالان و سودجویان، کشاورزان گندم تولیدی خود را صرفاً به مراکز خرید مورد تأیید تحویل دهند تا درآمد حاصله مستقیم به حساب آنان واریز شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مشکلاتی هم‌چون قطعی برق و اینترنت مانعی در انجام خرید تضمینی گندم ایجاد نخواهد کرد، گفت: در صورت ثبت اطلاعات بلافاصله فایل ثبت شده برای واریز ۵۰ درصد وجه خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه از زمان آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا امسال تا به امروز نزدیک به ۱۵ هزار تن گندم و یک هزار و ۲۰۰ تن کلزا خریداری شده است، تصریح کرد: سال گذشته در این زمان ۳۵۱ تن گندم خریداری شد، اما در سال جاری از زمان آغاز خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تن با ثبت ۵۵ درصد به رشد قابل توجهی رسیده است.

جعفری با ذکر اینکه مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها باید با سرعت بخشیدن به ثبت اطلاعات گندم و کلزا خریداری شده نسبت به ارائه فلاپی اطلاعات به بانک در کمترین زمان ممکن اقدام نمایند، خاطرنشان کرد: در مجموع کشور تا امروز چهار میلیون و ۱۰۰ هزارتن گندم خریداری شده است که از این میزان خوزستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بیشترین خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص داده است استان گلستان با ۸۵۰ هزار تن و استان فارس با ۵۲۰ هزار تن رتبه دوم و سوم را دارند.

انتهای پیام/ز

خرید گندم و کلزار در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.