خسارت ۷۷۳ میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزان و باغداران همدانی

 رئیس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی ‌همدان گفت: سرمازدگی تاکنون میزان ۷۷۳ میلیارد تومان به کشاورزان و باغداران همدانی خسارت وارد کرد.

خسارت ۷۷۳ میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزان و باغداران همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احد ظفری رئیس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی ‌همدان با بیان اینکه بیشترین خسارات در بخش باغات به باغات گردو، هلو، سیب، شلیل، آلو و آلبالو وارد شده است افزود: در بخش زراعت خسارت به مزارع گندم دیم و آبی، کلزا، چغندر قند، سیب زمینی، جو، حبوبات و یونجه وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه علت خسارات سه ماه اخیر سرمازدگی، تگرگ، سیلاب و آبگرفتگی بوده است گفت:  کل اراضی زراعی و باغی استان 700 هزار هکتار است که حدود 230 هزار و 529 هکتار در بخش زراعت و 2 هزار و 323 هکتار در بخش باغات زیر پوشش بیمه قرار دارد.

رئیس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی ‌همدان عنوان کرد: کمترین خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های جنوبی استان نهاوند، ملایرو تویسرکان بوده و بیشترین خسارات متوجه شهرهای شمالی استان همدان، رزن و کبودراهنگ بوده است.

ظفری گفت: در 3 ماهه سال 96 به میزان 93 میلیارد و 296 میلیون تومان خسارت در سطح 82 هزار و 648 هکتار خسارت وارد شد که این رقم امسال به 773 میلیارد تومان رسیده است.

وی با یبان اینکه امسال 25 استان کشور درگیر خسارت‌ها شدند و 80 هزار میلیارد تومان خسارت دیدند اعلام کرد: اگر دولت تصمیم به حمایت از کشاورزان و باغدارانی که بیمه نبودند بگیرد در استان نیز حمایت‌ها از سوی سازمان انجام می شود.

انتهای پیام/ص.ف

خسارات به باغت همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.