کرملین: لندن هرگز برای تحقیق مشترک درباره گاز اعصاب تمایل نداشته است

کرملین اعلام کرد لندن هرگز تحقیق مشترک با روسیه را درباره استفاده از گاز اعصاب در انگلیس علیه جاسوس سابق روسیه درخواست نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کرملین روز پنجشنبه لندن را متهم کرد هرگز تحقیق مشترک با روسیه را درباره استفاده از گاز اعصاب در انگلیس علیه جاسوس سابق روسیه درخواست نکرده است.  

این در حالی است که لندن پس از مسمومیت جدید دو انگلیسی با این گاز اعصاب از مسکو توضیح خواسته است.  

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: " روسیه از ابتدا تحقیقی مشترک را به انگلیس پیشنهاد کرد و این پیشنهاد همچنان بدون جواب مانده است. 

کرملین روز پنجشنبه اطمینان داد درباره مسمومیت جدید با گاز اعصاب نوویتچوک در جنوب انگلیس اطلاعاتی در اختیار ندارد.  

این در حالی است که یک جاسوس سابق روسیه و دخترش نیز چهار ماه پیش با این گاز اعصاب مسموم شده بودند و کشور‌های غربی روسیه را در این پرونده متهم کردند.  

 سخنگوی کرملین در کنفرانس خبری گفت: " ما درباره اینکه چه ماده‌ای استفاده شده و چگونه از آن استفاده شده است اطلاعاتی نداریم. "

پسکوف درباره " استفاده دوباره از چنین موادی در اروپا ابراز نگرانی شدید کرد. "

خبرگزاری رویترز گزارش داد: به دنبال مسمومیت دو شهروند انگلیسی با ماده‌ای شبیه گاز اعصاب نوویچوک وزیر امنیت انگلیس از روسیه خواسته است جزئیاتی درباره حمله به جاسوس دوجانبه سابق و دخترش ارائه کنند.

نوویچوک همان گازی است که در مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس تبار و دخترش در ماه مارس به کار رفته شده بود. انگلیس روسیه را مسئول مسموم کردن اسکریپال می‌داند، اما روسیه بار‌ها این اتهام را رد کرده است.

بن والاس، وزیر امنیت انگلیس پنجشنبه به رادیو بی بی سی گفت: «روسیه می‌تواند به ما بگوید چه اتفاقی افتاده، آن‌ها چه کار کردند و می‌تواند جا‌های خالی مهمی را که ما به دنبال آن هستیم پر کند. روس‌ها تنها کسانی هستند که می‌توانند سرنخ‌ها را پیدا کنند.»

انتهای پیام/

واکنش روسیه به مسمومیت جدید با گاز اعصاب در انگلیس 

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار