استراحتگاه های بین راهی ، راهکاری برای کاهش تصادفات در خراسان جنوبی

عمده تصادفات در راههای برون شهری خراسان جنوبی بر اثر واژگونی است .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  سردار حمیدی فرمانده پلیس راه کشور در کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل خراسان جنوبی گفت: وجود استراحتگاه ها می تواند باعث کاهش حوادث جاده ای استان شود.

وی  افزود: طرح استراحتگاه های کم هزینه یکی از راه هایی است که در سایر استان های کشور در حال اجراست و در استان خراسان جنوبی ارتقائ مجتمع های موجود  و راه اندازی استراحتگاه های کم هزینه می تواند  به عنوان یک راهکار برای کاهش تصادفات واژگونی مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: 60 درصد از تصادفات در 30 کیلومتری  ورودی شهرها رخ می دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان  هم در این جلسه گفت: طول راه های مورد نیاز استان برای رسیدن به میانگین کشوری 145 کیلومتر آزاد راه،377  کیلومتر باند دوم و 451 کیلومتر راه اصلی است.

جعفری افزود: دو کریدور از 10 کریدور مهم کشور در استان خراسان جنوبی واقع شده از جمله کریدورهای چابهار- بیرجند- مشهد که 421 کیلومتر آن در خراسان جنوبی است .

وی گفت: تاکنون 172 کیلومتر معادل 40 درصد از این مسیر به بهره برداری رسیده و 28 کیلومتر آن آماده آسفالت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در استان تنها دارای 477 کیلومتر باند دوم  است که معادل  11  درصد طول راههای اصلی  خراسان جنوبی است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر نیز 94 کیلومتر از باندهای دوم استان آماده آسفالت است که محور بیرجند – قاین- بیرجند در حوزه استان 170 کیلومتر است که 112 کیلومتر از باند دوم این محور ساخته شده  و 58 کیلومتر آن در دست اجرا است.

شهامت ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم گفت: در استان 68 دوربین ثبت تخلف جاده ای داریم که 27 دوربین به صورت دستی فعال است و در سه ماهه امسال 30هزار تخلف توسط 72 تردد شمار جاده ای استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ط آ

60 درصد از تصادفات در 30 کیلومتری  ورودی شهرها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار