٩ تکنولوژی برای صرفه جویی و جلوگیری از هدررفتن آب/ از «بشکه آب»تا «محفظه آب تاشو»+ تصاویر

راه‌های زیادی برای صرفه‌جویی آب وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان در کنار استفاده مطلوب از آب، در مصرف این نعمت خدادای صرفه‌جویی کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  منابع کره‌زمین روز‌به‌روز محدودتر می‌شود و برای جلوگیری از هدر رفتن این منابع چاره‌ای به‌غیر از صرفه‌جویی نیست. یکی از این منابع که نقش حیاتی در زندگی انسان‌ها دارد آب است که روز‌به‌روز شاهد اخبار نگران‌کننده‌ای در خصوص کمبود آب در مناطق مختلف دنیا هستیم.

راه‌های زیادی برای صرفه‌جویی آب وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان در کنار استفاده مطلوب از آب، در مصرف این نعمت خدادای صرفه‌جویی کرد. خوشبختانه در این زمینه فناوری‌های جدید به خدمت انسان‌ آمده تا با گجت‌ها و فناوری‌های جدیدی طرف باشیم که جلوی هدر رفتن قطره‌های با‌ارزش آب را می‌گیرند.


بیشتربخوانید : ۴۰ راه طلایی صرفه جویی در مصرف آب


با توجه به اینکه مردم نیاز بیشتری به مصرف آب در تابستان دارند در ادامه قصد داریم با هم ببینیم علم و دانش چه دستاوردهایی در زمینه مصرف بهینه آب داشته است و نگاهی به بهترین گجت‌های صرفه‌جویی آب داشته باشیم.

گجت Smart Water Pebble

گجت‌ها و فناوری‌هایی که جلوی هدر رفتن قطره‌های با ارزش آب را می‌گیرد

هیچ چیز به اندازه یک دوش آب سرد در روزهای گرم تابستان انسان را خنک نمی‌کند. اما یک دوش گرفتن ساده همانا و هدر رفتن مقدار زیادی آب همانا. به همین دلیل گجت Smart Water Pebble معرفی شده است، این گجت بر روی دوش آب نصب می‌شود و خروج آب از دوش حمام را در بازه زمانی ۴ دقیقه‌ای متوقف می‌کند.

به این ترتیب با استفاده از گجت Smart Water Pebble دیگر خبری از دوش‌های طولانی مدت نیست و فردی که در زیر دوش قرار دارد با مشاهده چراغ قرمز در این گجت متوجه می‌شود که تا ۳ دقیقه دیگر جریان آب دوش قطع می‌شود و ۳۰ ثانیه مانده به زمان قطع شدن جریان آب دوش، رنگ این چراغ سبز خواهد شد تا فردی که در حال دوش گرفتن است به سرعت کارش را تمام کند.

گجت Eco Showerheads

گجت‌ها و فناوری‌هایی که جلوی هدر رفتن قطره‌های با ارزش آب را می‌گیرد

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند صرفه‌جویی کم مصرف کردن نیست، درست مصرف کردن است. این گفته در خصوص گجت Eco Showerheads کاملاً صدق می‌کند و با محصولی طرف هستیم که میزان فشار خروجی آب از دوش حمام را تنظیم می‌کند.

به این ترتیب به لطف انتخاب‌هایی که این گجت در میزان خروج آب از دوش در اختیار فردی که حمام می‌گیرد قرار داده می‌توان از یک طرف در مصرف آب صرفه‌جویی کرد و از طرف دیگر دوش راحت و بی‌دغدغه‌ای گرفت.

گجت Spa Tap

گجت‌ها و فناوری‌هایی که جلوی هدر رفتن قطره‌های با ارزش آب را می‌گیرد

این گجت رویکرد کاملاً نوآورانه‌ای به صرفه‌جویی آب دارد و به همین دلیل جوایز مختلفی را نیز از آن خود کرده است. گجت Spa Tap ابعاد بسیار کوچکی دارد و بطری آب را به راحتی در خود جای می‌دهد. پس از قرار دادن بطری آب در این گجت کافی است تا آن‌ را آویزان کرده و با یکبار فشار دادن خروجی گجت، آب کافی به اندازه شستن دست از آن خارج می‌شود.

با باز کردن محفظه این گجت نیز جریان آب به صورت مداوم و با فشار بسیار کم خارج می‌شود. به لطف این قابلیت به راحتی می‌توان با آب بسیار کمی ظرف شست و استحمام کرد.

گجت Aerating Tap Inserts

گجت‌ها و فناوری‌هایی که جلوی هدر رفتن قطره‌های با ارزش آب را می‌گیرد

این گجت کارآمد داخل شیر آب نصب می‌شود و به راحتی تا میزان ۵۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد، از طرف دیگر گجت Aerating Tap Inserts به تجهیزاتی برای تصفیه آب نیز مجهز است و فلزها و گاز‌هایی مانند CO2 را که در آب‌های آلوده وجود دارند از بین می‌برد.

سیستم Water-Saving Flush

گجت‌ها و فناوری‌هایی که جلوی هدر رفتن قطره‌های با ارزش آب را می‌گیرد

جالب است بدانید سیفون سرویس‌های بهداشتی به صورت میانگین چیزی حدود ۱۸ تا ۲۷ لیتر آب را در هر بار استفاده به داخل چاه هدایت می‌کند. با این حساب اگر فرض کنیم فردی در روز ۶ یا ۷ بار از سرویس‌بهداشتی استفاده می‌کند و پس از هر بار استفاده نیز سیفون را می‌کشد چیزی حدود ۲۱۶ لیتر آب در روز هدر می‌رود.

به همین منظور شاهد ابداع سیستم Water-Saving Flush System برای صرفه‌جویی در سیفون‌ سرویس‌های بهداشتی هستیم. این سیستم تأثیر بدون اینکه اختلالی در فرآيند استفاده از سیفون سرویس بهداشتی ایجاد کند تأثیر زیادی در صرفه‌جویی آب نیز دارد.

محفظه نگه‌داری آب تاشو

زمانی که آب وجود داشته باشد باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد اما اگر خدای ناکرده در شرایطی قرار گرفتید که آبی در کار نبود این محصول به کار شما خواهد آمد. به لطف این محفظه تاشو و جمع‌و‌جور به راحتی می‌توان در زمان نبود آب، از بارش‌های باران برای جمع‌آوری و نگه‌داری آب کمک گرفت.

این محفظه‌ تاشو و جمع‌و‌جور علی‌رغم ظاهر کوچکی که دارد به راحتی ۳۰ لیتر آب را در خود نگه می‌دارد و در زمان وفور آب نیز به راحتی می‌توان آنرا تا کرد و برای روز مبادا نگه داشت.

بشکه آب JoJo

گجت‌ها و فناوری‌هایی که جلوی هدر رفتن قطره‌های با ارزش آب را می‌گیرد

آب را در هر ظرفی نمی‌توان ذخیره کرد و باید ظرفی را انتخاب نمود که ظرفیت زیادی داشته باشد، از طرف دیگر این ظرف باید آب را در محیطی کاملاً تمیز نگهداری کرد تا باکتری‌ها و میکروب‌ها به داخل آب نفوذ نکنند.

اینجاست که بشکه آب JoJo به کمک می‌آید و با ظرفیت‌های ۱۰۰۰، ۴۵۰۰، ۵۰۰۰ و ۱۰ هزار لیتر آب را برای روز مبادا نگه می‌دارد. این بشکه در ابعاد کوچکتر نیز طراحی شده که به ظرفیت‌های ۲۴۰ و ۵۰۰ لیتر می‌توان اشاره کرد.

گجت Water Warrior

گجت‌ها و فناوری‌هایی که جلوی هدر رفتن قطره‌های با ارزش آب را می‌گیرد

این محصول جلوی هدر رفتن آب با انتقال آن به باغچه را می‌گیرد. برای اینکار باید گجت Water Warrior را به خروجی آب وصل کنید تا آب ایجاد شده توسط ماشین لباسشویی و ظرفشویی و حمام به باغچه هدایت شود.

از آنجایی که این آب دارای مواد شوینده است و به گل‌های باغچه آسیب وارد می‌کند در این محصول مواد شوینده را تجزیه می‌کند تا گل‌های زیبای باغچه آسیبی نبینند.

گجت Water Wizz

گجت‌ها و فناوری‌هایی که جلوی هدر رفتن قطره‌های با ارزش آب را می‌گیرد

شیر سینک آشپزخانه یکی از بیشترین مصارف آب را در هر منزلی دارد و به همین دلیل شاهد ابداع گجت Water Wizz هستیم. این گجت به سادگی و بدون نیاز به هیچ ابزاری در داخل شیر آب آشپزخانه تعبیه می‌شود و بدون اینکه فشار آب را کاهش دهد مصرف ‌آن‌ را تا میزان ۹ لیتر در هر دقیقه بهینه‌ می‌کند.

قهوه‌ساز Sowden Softbrew

گجت‌ها و فناوری‌هایی که جلوی هدر رفتن قطره‌های با ارزش آب را می‌گیرد

در این قهوه‌ساز فیلترهایی تعبیه شده است تا سالانه جلوی هدر رفتن مقدار زیادی آب را بگیرد. در این محصول شاهد فیلتر ضدزنگی هستیم که میلیون‌ها حفره میکروسکوپی در آن وجود دارد. به لطف این فیلتر می‌توانید قهوه را به داخل این قهوه‌ساز بریزید و پس از اضافه کردن آب گرم به مدت چهار دقیقه قهوه را خیس نمایید تا آماده شود.

لباسشویی دستی Laundry POD

گجت‌ها و فناوری‌هایی که جلوی هدر رفتن قطره‌های با ارزش آب را می‌گیرد

این محصول در‌واقع یک لباسشویی دستی است که لباس‌ها را با آب و پودر لباسشویی به کمک چرخاندن یک اهرم می‌شوید. جالب است بدانید مصرف این لباسشویی دستی تنها ۲۰ درصد مصرف لباسشویی‌های ماشینی است و از آنجایی که مواد شوینده سازگار با محیط زیست در این لباسشویی استفاده می‌شود پس از شستشوی لباس‌ها، آب باقیمانده را با خیال راحت می‌توان در باغچه برای آبیاری گل‌ها استفاده کرد.

در این قسمت به پایان فهرست گجت‌هایی رسیدیم که استفاده از آن‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب را به دنبال دارد. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم فرد صرفه‌جویی هستید و روش‌هایی را سراغ دارید که باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این روش‌ها قرار دهید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

گجت‌هایی که جلوی هدر رفتن آب را می‌گیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.