مجمع سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت/تجلیل از خیرین سلامت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:استانداران و فرمانداران مکلف شده اند در حوزه تحت پوشش خود همگام با دانشگاه‌های علوم پزشکی این مجامع را تشکیل دهند.

مجمع سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت/تجلیل از خیرین سلامتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان اصغر مکارم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مجمع سلامت جنوب کرمان ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان گفت: مشارکت درون بخش و برون بخش سلامت جزو اصول خدمتی ما است، وزارت بهداشت از حدود ۳۰ سال پیش اجتماعی کردن سلامت را آغاز کرد و در این زمینه مراکز تحقیقاتی پایه گذاری و پزشکی اجتماعی بنیانگذاری شد.

وی افزود: وزارت بهداشت نمی‌تواند در حوزه سلامت به صورت جدا حرکت کند مگر اینکه نیرو‌های انتظامی و امنیتی، آموزش و پرورش، حوزه راه و شهرسازی، ائمه جمعه، سیاستگذاران، خیرین و عامه مردم همراهی کنند اگر توفیقی در نظام داریم همراهی همه مردم بوده است هر چه این همراهی بیشتر شود توفیق ما هم بیشتر است.

مکارم با بیان اینکه اگر امنیت، راه و ... نداشته باشیم سلامت مردم هم در خطر است، افزود:  استانداران و فرمانداران مکلف شده اند در حوزه تحت پوشش خود همگام با دانشگاه‌های علوم پزشکی این مجامع را تشکیل دهند نشانه عمق نگاه سیاستمداران نظام سلامت و حوزه وزارت کشور است.

وی با بیان اینکه اصولا نظام ما یک نظام با مشارکت اجتماعی است یکی از زمینه‌های حضور مردم حوزه سلامت است، تصریح کرد: سلامت یک مسئله چند بعدی است و فقط مربوط به حوزه وزارت بهداشت نیست یکی از نمونه‌های خوب لزوم این مشارکت‌ها در جنوب کرمان راه اندازی ۴ مرکز مشاوره ازدواج در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با همکاری چندین نهاد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه کشور ما دارای اعتقادات خاص است که اگر با این اعتقادات حرکت کنیم موفق هستیم، گفت: برگزاری مجمع سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یک مانور و ابراز وجود است که بدانیم ما کاری مشترک انجام می‌دهیم تا با مشاهده این همکاری و همدلی، حس آرامش را به جامعه انتقال دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: حوزه آموزش و پرورش به ویژه دوران ابتدایی که زیرساخت‌های شخصیتی فرد را می‌سازد، می‌توانند به ما در حوزه سلامت کمک زیادی کنند و آمادگی داریم با هم در این مسیر تلاش کنیم چرا که خدمت به مردم عبادت است و همکاری تأثیر خدمات را بیشتر می‌کند.

مجمع سلامت هفت شهرستان حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با حضور ائمه جمعه، فرمانداران، اعضای شورای اسلامی، فرماندهان نیرو‌های نظامی و انتظامی، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، خیران فعال در شهرستان‌های منطقه و سایر مسئولان جنوب کرمان و همچنین با حضور دکتر اخوان نماینده وزارت بهداشت و خانم تندگویان مدیر بنیاد نیکوکاری رایحه در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.
انتهای پیام/ح

برگزاری مجمع سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار