بختیاری زاده: شناخت بازیکنان تیم ملی امید هدف اصلی مان است

مربی تیم ملی امید گفت: پیروزی در بازی تدارکاتی جزء اهدافمان نیست بلکه هدف اصلی این بود که بازیکنان را بهتر بشناسیم.

بختیاری زاده: شناخت بازیکنان تیم ملی امید هدف اصلی مان استسهراب بختیاری زاده در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره درباره ارزیابی اش از برد تیم ملی امید در یک بازی تدارکاتی برابر تیم بادران اظهار کرد: پیروزی در بازی تدارکاتی هدف دوم و سوم ما بود و هدف اصلی این بود که بازیکنان را بهتر بشناسیم و کیفیت و شرایط تیم در زمانی که از لحاظ نتیجه عقب است و تحت فشار قرار داریم را بسنجیم و با وضعیت کلی ملی پوشان آشنا شویم. به هر حال به صورت دقیق تیم ملی امید را در نظر بگیریم تا اشتباه کمتری در انتخاب نفرات اصلی خود داشته باشیم. در مجموع بازیکنان زیاد تلاش کردند و جنگیدند و هدف اصلی مان این بود که بازیکنان زیر فشار بدنسازی بتوانند دوام بیاورند چرا که در این اردو کارهای بدنسازی می کنیم و بازی دوستانه می تواند در این امر کمک کند. خدا را شکر در این بازی دوستانه هم توانستیم پیروز شویم. 

او درباره اینکه کادر فنی به اهداف خود در اردوی تمرینی تیم ملی امید و در خطوط دفاع، هافبک و حمله دست یافت، گفت: تا حدودی توانستیم به اهداف خود برسیم و آنچه برای من مهم بود شناخت بیشتر بازیکنان بود و کیفیت بازیشان را بسنجیم و سطح آمادگی آنها را در تمرینات در نظر می گیریم و بازیکنان همه تلاش خود را می کنند تا خود را به کادر فنی تحمیل کنند و تمرین کردن و شرایط مسابقه مهم است و ای کاش می توانستیم بیشتر بازی دوستانه داشته باشیم تا بتوانیم بازیکنان را بشناسیم. 

مسائل اخلاقی و انضباطی باید در تیم ملی امید به عادت تبدیل شود 

بختیاری زاده درباره اینکه از لحاظ اخلاقی هم با بازیکنان تیم ملی کار می کنید، گفت: فوتبال ورزش پربرخوردی است و ما به مسابقات مهمی می رویم که بحث داوری در آنجا مهم است و بازیکنان باید بدانند که علاوه بر ارائه بازی قدرتمندانه برابر حریف در کنارش مسائل انضباطی، فیرپلی را رعایت کنند و بعد از سوت داور بتوانند با حریف خود دوستانه برخورد کنند. به طور حتم این مسائل باید در تیم ملی جا بیفتد و به یک عادت تبدیل شود. 

با حریفان سرسختی در مسابقات آسیایی روبرو هستیم 

مربی تیم ملی امید درباره قرعه کشی مسابقات آسیایی و ارزیابی اش از همگروه های تیم ملی امید گفت: تیم ضعیفی در گروه ما وجود ندارد و دیگر شاهد بازی های آسان در فوتبال نیستیم و در جام جهانی روسیه دیدیم که تیم های قدرتمند و اسمی با ستاره هایشان نمی توانستند نتیجه بگیرند و همه تیم ها شانس یکسانی در این رقابتها داشتند و مسابقات تیم ملی امید هم به همین شکل است و حریفان سر سختی داریم و امیدوارم که اکنون تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی نیست بیشتر به تیم ملی امید توجه شود چرا که چشم به هم بزنیم همین فوتبالیست ها نسل بعدی فوتبال ما را تشکیل می دهند و آن وقت باید بنشینیم برای این بازیکنان دعا کنیم که در جام جهانی بعدی به موفقیت دست یابند. اگر می خواهیم آینده فوتبال ما قوی تر شود باید به پایه ها توجه بیشتری کنیم و برنامه ریزی درستی برای آنها انجام بدهیم تا بتوانیم به فوتبال کشورمان کمک کنیم.

دفاع اتوبوسی را تیم های بزرگ هم برابر حریفان قوی تر اجرا می کنند 

بختیاری زاده درباره عملکرد مدافعان تیم ملی در جام  جهانی و باید فوتبال دفاعی را ادامه بدهیم یا نه! بیان کرد:  این سیستم و ساختار دفاعی در فوتبال متفاوت است و تیم ها براساس داشته هایشان  و کیفیت بازیکنانشان شکل دفاعی شان را مشخص می کنند و این دفاعی که ما انجام دادیم طبیعی بود. دفاع اتوبوسی را تیم های بزرگ برابر تیم های با کیفیت تر از خودشان هم پارک می کنند و این موضوع جزء طبیعت فوتبال است و از افکار فنی مربیان با کیفیت فوتبال دنیاست و فقط ما استفاده نمی کنیم و یک مسئله منطقی در فوتبال است. این موضوع که  ما فوتبال زیبا بازی نمی کنیم این نیست که ما تعداد پاس زیاد داشته باشیم به اندازه دارایی تیم و کیفیت بازی حریف باید نحوه بازی خود را انتخاب کنیم . به نظرم استراتژی تیم ملی در جام جهانی خوب بود و این استراتژی را با کمترین اشتباه در این رقابتها اجرا کرد و این همه فوتبال نیست که با این تفکر دفاعی برابر همه تیم های آسیایی بازی کنیم و بازی های جام ملتهای آسیا برای تیم ملی به مراتب از جام جهانی سخت تر است. 

گل نخوردن هدف تیم ملی در جام جهانی بود 

او درباره اینکه چرا تیم ملی همانند بازی با تیم ملی پرتغال برابر 2 حریف دیگر هجومی بازی نکرد، گفت: اگر در 20 دقیقه انتهایی برای تیم ملی پرتغال خوب بازی کردیم چون در 80 دقیقه ساختار دفاعی خود را حفظ کردیم و اگر می خواستیم از همان ابتدای بازی هجومی بازی کنیم شاید اتفاق بدی برای ما  رخ می داد.  فوتبال از دید من این نیست که دیگران اعتقاد دارند و همه می گویند ای کاش طارمی گل می زد تا به مرحله بعد راه می یافتیم و هدف این بود گل نخوریم و اگر هم گل خوردیم کمی درصد ریسک تاکنیکی خود را بالا ببریم که این کار را به خوبی انجام دادیم. 

فوتبال آن قدر عمیق است که انتها ندارد 

بختیاری زاده درباره اینکه کی روش بدون عقد قرارداد از ایران رفت، گفت: این بحث مدیریتی است و در این مسئله ورود نمی کنم و هیچ مربی و تیمی کامل نیست و فوتبال آن قدر عمیق است که انتها ندارد و هر چه از فوتبال بدانیم متوجه می شویم باز هم چیزی از فوتبال نمی دانیم. 

بیشتر بخوانیم: 

استیلی: از حیثت فوتبال ایران دفاع می‌کنیم

پاشازاده: تیم ملی فوتبال هنوز جای پیشرفت دارد

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار