کمبود موقوفات قرآنی در استان اصفهان

مدیر کل اوقاف استان اصفهان گفت: وقف‌های مشارکتی چند سالی است که در کشور آغاز شده و می‌تواند این نوع مشارکت به افزایش موقوفات کمک کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی  امروز در اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: یکی از افسران جنگ اقتصادی، شما حافظان و قاریان قرآن هستید که می‌توانید توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانید.

وی افزود: تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر درباره جنگ اقتصادی فرمودند، هر کس باید به هر توانی در این راه گام بردارد به‌خصوص شما قاریان و حافظان قرآن، می‌توانید با بیان آیات اقتصادی در محافل و مراسم تاثیرگذار باشید.

مدیر کل اوقاف استان اصفهان، با گلایه از حضور کم‌رنگ در این جلسه افزود: همان‌گونه که خود قرآن درباره محجوریتش بیان کرده، عدم استقبال از این مراسم نیز گواه مظلومیت و محجوریت قرآن در بین ما است که اگر برنامه هنری برگزار شده بود، چه خبر می‌شد و این کوتاهی من مسؤول است.

وی در ادامه درباره وضعیت وقف در استان اصفهان نیز گفت: وقف‌های مشارکتی چند سالی است که در کشور آغاز شده و می‌تواند این نوع مشارکت به افزایش موقوفات کمک کند به‌خصوص درباره وقف‌های قرآنی که متأسفانه در استان کم است و بیشتر موقوفات درباره روضه‌خوانی است.

صادقی در پایان افزود: اداره اوقاف تنها بر امور وقفی نظارت دارد همانند سازمان ثبت‌احوال، و اصل کار به خود واقف و مردم واگذار می‌شود که چگونه بخواهند عمل کنند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام اصغر توسلی، رییس اداره اوقاف شهرستان نجف‌آباد درباره چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم بیان کرد: راه‌اندازی سامانه جدید برای ثبت‌نام از داوطلبان در این دوره از مسابقات چند سالی است که آغازشده و امسال در شهرستان نجف‌آباد حدود 830 نفر در سایت اداره اوقاف ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به وجود پنج رشته، حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی در این دوره از مسابقات گفت: با توجه به این‌که شهرستان نجف‌آباد در طرح الف کشوری قرار دارد از هر رشته 3 نفر به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند که هم چون سال‌های قبل استقبال خواهران در این دوره از مسابقات با شرکت 600 نفر بیشتر از آقایان بود.

رییس اداره اوقاف شهرستان نجف‌آباد ادامه داد: از مجموع شرکت‌کنندگان، 42 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که با توجه به سطح بالای شرکت‌کنندگان شهرستان سال گذشته در مسابقات کشوری دارای رتبه سوم بودیم.

وی از وجود دو مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم و افتتاح یک مرکز دیگر خبر داد و گفت: سومین مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در شهر علویجه در روزهای آتی افتتاح خواهد شد.

توسلی درباره کم بودن موقوفات قرآنی در شهرستان نجف‌آباد نیز اظهار کرد: در شهرستان نجف‌آباد موقوفات قرآنی بسیار اندک است که توجه جدی‌تر شما قاریان و حافظان قرآن برای ورود به این عرصه را می‌طلبد.

 

انتهای پیام/م

 

اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف شهرستان نجف‌آباد

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار