آتش به جان مراتع خلجستان در قم افتاد/علت حادثه مشخص نیست

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت:امروز بخشی از مراتع روستای ونان بخش خلجستان قم طعمه حریق شد.

آتش به جان مراتع خلجستان در قم افتاد/علت حادثه مشخص نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سجادی،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم با اشاره به آتش سوزی در مراتع روستای ونان بخش خلجستان گفت: این آتش سوزی ها از حدود ساعت 11 آغاز شده که اهالی روستا در حال مهار آن هستند.

وی با بیان اینکه علت حادثه هنوز مشخص نیست به اعزام یک تیم از اداره کل راهداری به منطقه خبر داد و گفت: در فصل بهار که بارندگی ها بیشتر می شود و مراتع سرسبز می شوند، با فرا رسیدن فصل تابستان و خشک شدن این مراتع عامل انسانی و طبیعی می تواند منجر به بروز آتش سوزی در مراتع شود.

سجادی گفت: در برخی موارد عامل انسانی در این مشکل دخیل نیست اما گاهی هم در اثر رها کردن برخی اشیاء و یا برافروختن آتش در مراتع این اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه آتش نشانی برای اطفا حریق در اینگونه موارد ورود نمی کند افزود: نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی به روستای ونان در روستای قاهان مستقر شده است که متاسفانه به علت وجود گردنه و راههای کوهستانی آتش نشانی برای مهار آتش مراتع اقدام نمی کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم با اشاره به اینکه روز گذشته نیز آتش بخشی از مراتع روستای آغلک این بخش را از بین برد گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان مراتع آسیب دیده دیروز و امروز در دست نیست و این اطلاعات متعاقبا اعلام می شود.

انتهای پیام/ش

آتش سوزی در مراتع قم

برچسب ها: حوادث ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.