پروژه مشترک ساخت زیردریایی هسته‌ای روسیه و هند

بنا به اعلام منابع آگاه، روسیه پیشنهادی را برای طراحی و ساخت زیردریایی هسته‌ای به هند ارائه داده است.

پروژه مشترک طراحی زیردریایی هسته‌ای روسیه و هندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه پیشنهادی را برای ساخت و توسعه مشترک یک زیردریایی هسته‌ای در هند ارائه داد که این پیشنهاد می‌تواند به لحاظ هزینه برای نیروی دریایی هند بسیار مقرون به صرفه باشد.

ایکانومیک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد طرف روسی پیشنهاد انتقال تمام مالکیت معنوی برای ساخت و طراحی یک نمونه اولیه زیردریایی را ارائه داده است. این پیشنهاد بدان معناست که هیچ محدودیتی برای تعداد زیردریایی‌های که در این پروژه ساخته می‌شود، وجود ندارد.

بر اساس طرح پروژه مشترک، هر دو کشور یک نمونه اولیه زیردریایی را با هزینه کمتر از 200 میلیون دلار طراحی می‌کنند و پس از آن دانش فنی و اسناد مرتبط با آن به یک کارخانه کشتی‌سازی هند انتقال خواهد یافت. چنین پروژه‌ مشترکی قطعا سطح همکاری روسیه و هند را ارتقا خواهد داد و سبب حفظ آن برای چندین دهه خواهد شد. این پروژه می‌تواند جایگزینی برای مناقصه خرید شش فروند زیردریایی دیزل الکتریکی باشد که برای نیروی دریایی هند در حدود 10 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک از طریق یک منبع حاضر در چندین پروژه مهم استراتژیک این پیشنهاد را مورد تائید قرار داد. این منبع آگاه به اسپوتنیک اعلام کرد این تصمیم احتمالا پیش از نشست سالانه، که قرار است در اکتبر امسال برگزار شود، اتخاذ گردد.

هند تاکنون دو زیردریایی هسته ای را از روسیه اجاره کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار