مقام حماس: هدف از راهپیمایی‌های بازگشت از بین بردن توطئه معامله قرن است

خلیل الحیه از رهبران حماس گفت، هدف از راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینی‌ها و ادامه آن به ویژه در نوار غزه از بین بردن توطئه موسوم به معامله قرن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، خلیل الحیه از رهبران حماس گفت، هدف از راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینی‌ها و ادامه آن به ویژه در نوار غزه از بین بردن توطئه موسوم به معامله قرن است.

خلیل الحیه از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفتگو با این شبکه درباره علت ادامه راهپیمایی فلسطینی‌ها پس از گذشت ۱۰۰ روز از آغاز آن، گفت: «ملت مظلوم فلسطین بیش از صد سال است که از زمان پیمان بالفور تاکنون مورد ظلم و ستم قرار دارند. این راهپیمایی‌ها که آغاز شد هدف روشنی داشت، اولا این راهپیمایی‌ها برای مقابله با معامله قرن و همه توطئه‌هایی که علیه آرمان‌های فلسطینی‌ها در جریان است آغاز شد. دوم اینکه این راهپیمایی‌ها برای مقابله با محاصره ظالمانه علیه غزه ادامه یافت و توانست مسئله فلسطین را بار دیگر به صدر مسائل بازگرداند.»

الحیه افزود: «علاوه بر این راهپیمایی‌های بازگشت توانست مسئله بازگشت را که از اساسی‌ترین مسائل فلسطین است به جایگاه اصلی خود بازگرداند درحالی که توطئه‌ها و طرح‌هایی در جریان بود تا مسئله فلسطین را به طور کامل از بین ببرند، اما مردم ما و در صدر آن‌ها نیرو‌های مقاومت به میدان آمدند تا بگویند ملت فلسطین زنده است و مبارزه می‌کند و ایستادگی می‌کند و به حفظ سرزمین خود پایبند است و امکان از بین رفتن مسئله فلسطین وجود ندارد؛ بنابراین این موج انقلابی و این موج جهادی جدید که مردم فلسطین با راهپیمایی‌های مسالمت آمیز از خود نشان دادند می‌خواهند این پیام را بدهند؛ بنابراین ادامه این روند از اهداف اعلام شده این مردم است. ایمان و اعتقادی که این جوانان و مردان و زنان دارند که به سرزمین و آرمان‌های خود پایبند هستند نشان داد تا با این ایستادگی و مقابله با متجاوزان می‌توان به پیروزی رسید و هیچ غیر ممکنی برابر ما وجود ندارد.»

انتهای پیام/

سخنان خلیل الحیه از رهبران حماس درباره راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار