ساعت اداری کدام استان‌ها تغییر کرد؟ (مرداد ۹۷) + جزییات

به‌منظور کاهش ساعت کار ادارات در زمان پیک مصرف برق، ساعت کار ادارات در برخی از استان ها ظهر تغییر کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ به‌منظور کاهش ساعت کار ادارات در زمان پیک مصرف برق، ساعت کار ادارات در برخی از استان ها ظهر تغییر کرد.

هیئت وزیران در جلسه عصر روز یکشنبه ۱۳ خرداد به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر جابجایی ساعات کار ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کرد.

در این جلسه، به استانداران در تمامی شهر‌های استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز شهرستان‌های استان‌های دیگر که دمای بالاتر از ۴۵ درجه دارند، اجازه داده شد بنا بر تشخیص شرکت‌های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه‌های مشمول را به ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ تغییر دهند.

وزارت نیرو معتقد است که بیش از ۲۰ هزار مگاوات برق توسط دستگاه‌های سرمایشی همانند کولر، یخچال و فریزر مصرف می‌شود که از این میزان ۴ هزار مگاوات مربوط به دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها است.

مصوبه تغییر ساعت کاری ادارات در استان‌های کرمان، یزد، ایلام، کرمانشاه، تهران،  سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان اجرا می‌شود.

تغییر ساعت کار ادارات آذربایجان شرقی

ساعت کار ادارات مستقر در آذربایجان شرقی به استثنای مراکز خدمات‌رسان و امدادی، از روز شنبه ۳۰ تیر تا آخر مرداد امسال، از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

ساعات کار ادارات در آذربایجان غربی تغییر کرد

استاندار آذربایجان غربی طی بخشنامه ای، تغییر ساعت کاری ادارات در استان را به منظور صرفه جویی در مصرف برق ابلاغ نمود.

ساعات اداری اصفهان تغییر کرد

ساعات کار تمامی دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهردار‌‌ی‌ها و مؤسسات عمومی غیردولتی استان اصفهان تا اطلاع ثانوی برای تمامی روزهای هفته تغییر کرد.

اطلاعیه تغییر ساعت کاری ادارات در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و مدیریت مصرف برق به تمام دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزشی، بانک‌ها و شهرداری‌های استان ابلاغ کرد ساعت کار همه ادارات به استثنای مراکز درمانی و خدمات رسان از سه شنبه نوزدهم تیرماه تا پایان مرداد امسال از ۶ صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه تعیین می‌شود.

تغییر ساعت اداری شهرستان‌های فارس

یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس اظهار کرد: از ۱۷ تیر تا پایان مرداد ۹۷، ساعت کاری همه اداره ها، بانک ها، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و موسسات غیر دولتی تغییر می‌یابد.

تغییر ساعت کاری ادارات خراسان رضوی

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر افزایش فزاینده دمای هوا در اکثر نقاط استان بویژه مناطق گرمسیر و بر مبنای مصوبه هیات وزیران و تقاضای شرکت توزیع نیروی برق ساعات کار ادارات و دستگاه های دولتی ، بانک ها ، شهرداری ها و سایر موسسات عمومی غیر دولتی در تمامی شهرستان های استان این تغییر ساعات کار اعمال می شود.

ساعت کاری ادارات دولتی البرز تا پایان تیرماه تغییر کرد

استانداری البرز نیز به‌منظور کاهش مصرف انرژی اعلام کرد؛با عنایت به تداوم شرایط خاص جوی و همچنین اثربخشی فوق‌العاده در خصوص کاهش محسوس مصرف انرژی ساعات کاری اعمال‌شده در تاریخ‌های دهم و یازدهم تیرماه با موافقت استاندار محترم تمدید شد.

تغییر ساعت کار ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی گیلان در پی افزایش بی سابقه دمای هوا

صطفی سالاری استاندار گیلان گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا و نامه شرکت توزیع برق گیلان مبنی بر افزایش مصرف برق در ساعات اوج بار روزانه و کاهش تولید برق نیروگا‌های برق آبی کشور، ساعات کار ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان، از ۱۱ تا ۳۱ تیر ماه در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه و روز‌های پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۲:۳۰ تعیین شد.

ساعات کاری ادارات زنجان تغییر یافت

ساعت کاری ادارات به استثنای بانک ها و مراکز خدمات رسان در استان زنجان از روز سه شنبه 12 تا 31 تیر ماه سال جاری از ساعت ٦:٣٠ صبح تا ١٣:٣٠ ظهر تعیین شد.

تغییر ساعت کاری ادارات خوزستان

در اطلاعیه ای از سوی استانداری خوزستان خطاب به تمامی سازمان ها، ادارات کل، شرکت ها، موسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، موسسات عمومی غیر دولتی، شهرداری ها و موسسات آموزشی آمده است: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و بروز گرمای شدید در استان و به منظور جلوگیری از قطعی احتمالی برق و رعایت حال شهروندان به این وسیله ساعات کاری از مورخه ۹ خردادماه جاری تغییر می کند.

تغییر ساعات کار اداری هرمزگان از امروز

با دستور آقازاده استاندار مرکزی؛ ساعت کاری ادارات در استان از روز شنبه ۱۶ تیر ماه تا پایان ماه مرداد از ساعت ٦/٣٠ آغاز می‌شود و درساعت ١٣/٣٠ پایان می‌یابد.

تغییر ساعات کاری ادارات استان ایلام

استانداری ایلام نیز در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد، ساعات اداری شهرستان‌های جنوبی این استان شامل بدره، دره شهر، آبدانان، دهلران و مهران که دمای گرما در فصل تابستان بالا است از اول خرداد تا پایان شهریور ماه تغییر می‌کند. بر اساس این بخشنامه ساعات کاری این ادارات از ساعت ۶ و نیم صبح تا ۲ و نیم بعدظهر تعیین شده است که البته ساعات کاری مراکز درمانی و بانک‌ها مشمول این تغییر ساعت نمی‌شود.

تغییر ساعت کار ادارات استان مرکزی از ۱۶ تیر

با دستور آقازاده استاندار مرکزی؛ ساعت کاری ادارات در استان از روز شنبه ۱۶ تیر ماه تا پایان ماه مرداد از ساعت ٦/٣٠ آغاز می‌شود و درساعت ١٣/٣٠ پایان می‌یابد.

زمان آغاز و پایان ساعات کاری ادارات استان کرمان

محمدجواد فدائی، سرپرست استانداری کرمان همچنین روز دوم تیرماه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: به دلیل بروز برخی مشکلات در تامین برق استان، ساعت کار ادارات به جز بانک ها، مراکز بهداشتی و درمانی و دانشگاه‌ها تا پایان تیرماه از ساعت ۶صبح الی ۱۳ خواهدبود

ساعت کاری ادارات بوشهر تغییر کرد

سعید زرین‌فر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر نیز گفت: از اواسط خردادماه به منظور کاهش پیک مصرف برق در ظهرها، ساعت کار ادارات از ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۳ درنظر گرفته شد که تا حدودی در کاهش پیک مصرف تاثیرگذار بود. از شنبه نهم تیرماه، ادارات استان بوشهر صبح‌ها از ساعت شش آغاز به کار کرده و ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه نیز تعطیل می‌شوند.

تغییر ساعت کاری ادارات استان یزد 

زمانی قمی استاندار یزد گفت:با توجه به ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی، از تاریخ ۲۷ خرداد ماه تا ۳۱ مردادماه ساعت کار دستگاه‌های اجرایی استان به استثنای مراکز درمانی در روز‌ها هفته از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ تغییر می‌یابد.

تغییر ساعت کار دستگاه های اجرایی در استان سمنان

ساعت کار دستگاه های اجرایی استان سمنان در بازه زمانی 16 تیر تا 15 شهریور ماه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 تا 13:30 و روز پنج شنبه از ساعت 6:30 تا 12:30 اعلام شد.

ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی سیستان وبلوچستان تغییر کرد

بنابر اعلام روابط عمومی استانداری سیستان وبلوچستان، ساعت کار اداری دستگاه‌های اجرایی استان از روز چهارشنبه ٢٣ خرداد ١٣٩٧ تا نیمه شهریورماه به شرح ذیل تغییر کرد: روز‌های شنبه لغایت چهارشنبه از ساعت ٦ الی ١٣، روز‌های پنجشنبه از ساعت ٦ الی ١٢ خواهد بود.

ساعت کاری ادارات چهارمحال و بختیاری تغییر کرد

به منظور صرفه‎جویی در مصرف انرژی، ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی در استان چهارمحال و بختیاری تغییر کرد.

ساعت کار ادارات دولتی کرمانشاه

رضا رحیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز گفت: ساعات شروع کار ادارات دولتی و دیگر دستگاه‌ها از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر باشد که این تصمیم از شنبه ۱۶ تیر ماه تا ۳۱ مرداد ماه اجرایی می‌شود. از دستگاه‌های مجهز به دیزل ژنراتور نیز برای تولید برق و کمک به مصرف برق در استان کرمانشاه درخواست همکاری شده است.

ساعت کاری ادارات دولتی تهران تغییر کرد

براساس مصوبه هیئت وزیران موضوع مجوز تنظیم ساعت کار دستگاه های دولتی، ادارات، بانکها، شهرداری ها و سایر موسسات عمومی غیر دولتی با عنایت به تداوم شرایط خاص جوی و با توجه به ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف برق بدینوسیله ساعت کار ادارات به استثناء مراکز خدمات رسان تا پایان تیرماه سال جاری از ساعت ۶ شروع و ساعت ۱۴ پایان می یابد.

براساس ابلاغیه استانداری تهران در روز ۱۳ تیرماه، ساعت کار ادارات تهران از روز شنبه ۱۶ تیر تا پایان تیرماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ خواهد بود.

از اول تیر ماه ساعت كاری دستگاه‌های اجرايی قم تغییر می کند

به استناد بند (1) تصویب نامه هیات محترم وزیران و با توجه به نامه وزیر محترم نیرو مبنی بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در مسیر رعایت الگوی مصرف برق در ساعات اوج به منظور جلوگیری از احتمال اعمال خاموشی‌های اضطراری در استان، بدینوسیله ساعت کار دستگاه‌های مشمول با رعایت ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، از تاریخ اول تیر ماه تا 31 مرداد ماه برای روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 6:30 الی 13:30 و روز‌های پنجشنبه از ساعت6:30 الی 12:30 تعیین و ابلاغ می‌شود.

تغییر ساعت اداری شهرستان‌های فارس

ساعت اداری شهرستان‌های لارستان، لامرد، مُهر، گراش، خنج، فسا، داراب، جهرم، زرین دشت، کازرون، ممسنی، رستم، فراشبند و قیر و کارزین تغییر یافت و یک ساعت زودتر آغاز به کار می‌کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
این تغییر ساعت ها هیچ دردی دوا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
Fereshteh
۰۶:۰۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
متاسفانه این طرح کارایی مثبتی که نداشت هیچ آزار خانواده ها رو هم به همراه داره. وقتی از ۶ ونیم تا ۵ بعداز ظهر به زور نگهت میدارن فقط خستگی زیاد و اذیت زیاد برای همسران و فرزندان داره.
این طرح تا کی قراره ادامه داشته باشه؟
واقعا مشکل ساز شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۶ تير ۱۳۹۷
با تشکر از اجرای این طرح در تهران با توجه به آثار مثبتی که داشته از قبیل کم شدن ترافیک و الودگی هوا آدمو یاد تهران 10 سال قبل میتدازه اینقدر که خوب بوده بهترین فکر ممکن بود با این همه ازدیاد جمعیت و ماشین این طرح نظم خاصی به شهر تهران داده فقط تقاضا داریم برای همیشه ادامه داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۳ تير ۱۳۹۷
از ساعت ۶ یه عده مردم جلوی اداره مالیات جنوب تهران هستن بعد برگه زدن که ما همون ۸ باز میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۹ تير ۱۳۹۷
واقعا تعبیر ساعت کاری عالی شده هوا صبح عالیه ترافیک نیست این دو دلیل سبب میشه در کل روز اصلا احساس خستگی نمیکنیم مصرف سوخت واستحلاک اتومبیلها کم میشه بعد ظهر هم وقت زیاد داریم واقعا عالیه من به توبه خودم از این تصمیم وهماهنگی برای اجرا شدن واقعا تشکر میکنم واز مسولین تقاضا دارم که این تصمیم همیشه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۷ تير ۱۳۹۷
به نظربنداین تغییر ساعت هیچ مشکلی را حل نمیکنه چون که کارمندها زمانی ساعت 7:30میامدن سرکار از 8تا9صبح هانه میخوردند هیچ مشکلی از مردم درست نمیشد حال ساعت 6صبح کدام همشهری مراجعه که به اداره برای انجام کاراداری هنوزم همان ساعت 8به بعد مراجعه میکنه فقط تنها فرق این ساعت باقبلی فقط زودتعطیل شدنه نه چیزی دیگر
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۰۸ ۱۷ تير ۱۳۹۷
سلام.امروز ۱۷تیر همه بانکهای اسلامشهر ساعت ۶:۳۰ شروع به کار کردن اما بانک انصار اسلامشهر ساعت ۷:۳۰ و دلیلشم نامشخص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۷ تير ۱۳۹۷
تصمیم به جا و درستی هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۲۷ ۱۷ تير ۱۳۹۷
خیلی آز ادارات بعدا زتایم اداری کولرها را خاموش نمکنند
Iran (Islamic Republic of)
بهاری
۰۶:۳۰ ۱۷ تير ۱۳۹۷
بازم صد رحمت به استان های دیگه تو خراسان جنوبی طبق دستور استاندارد یک ساعت به جای اینکه کم بشه یک ساعت اضافه شده . ساعت 6.30 تا 15. نه اینه که ما استان محروم هستیم ولی برق زیادی داریم و بایستی بیشتر کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۶ تير ۱۳۹۷
متوجه نشدم در برخی استان ها ظهر تغییر کرد! یعنی چی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ج
۱۹:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۷
البرز یک هفته است اجرا میشه! ۶/۳۰ تا ۱۳/۳۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۶ تير ۱۳۹۷
با سلام. استانداری بخشنامه ای را ابلاغ می کند که دستگاههای اجرایی خود را ملزم به اجرای آن نمی دانند. بنظر میرسد هیچکدام از وزارتخانه ها به این بخشنامه توجه نکرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۷
سازمان راهداری هم عمل نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
دانا
۱۴:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۷
واقعا افرادی که این طرح رو دادن به این فکر نکردن که تعداد زیادی از کارمندان شاغل در تهران از اطراف تهران میان ,مثلا کسی از کرج بخواد بیاد تهران و ساعت 6 محل کارش باشه باید ساعت 4 حرکت کنه و اونوقت مگه اصلا وسیله نقلیه هست؟؟!!اگرم باشه قیمتش بالاست و امنیت تو اون ساعت کمه..بعد باید 3:30 هم از خواب پاشه...!!!
Iran (Islamic Republic of)
حیدرزاده
۱۴:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۷
وزارت بهداشت هم قبول نکرد ، لطفا کمک کنید بهمون
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۰۳ ۱۶ تير ۱۳۹۷
متاسفانه شرکت راه‌آهن که بیخ گوش وزارت راه و شهرسازی است از اجرایی این بخشنامه خودداری و اعلام نمودند تا بخشنامه ارجاع نگردد عملی نخواهد شد جای بسی تأسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۷
هرمزگان ومرکزی مثل هم هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۷
هرمزگان ومرکزی مثل هم هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۲:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۹۷
الان یعنی تهران هواش گرمتر از کهگیلویه هست و هوای ما خوبه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۶ تير ۱۳۹۷
بزرگوار
این شهر ها از نظر مصرف احتمالا پر مصرف بودند نه از نظر گرما تا صرفه جویی بشه