افزایش مصرف برق و علت خاموشی‌های در خراسان شمالی

قائم‌مقام شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: خط قرمز مصرف برق استان در پیک مصرف روزانه ۲۴۳ مگاوات است و استان متأثر از این میزان برق مصرفی در کشور ملزم به خاموشی برق در شهر بجنورد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ علیرضا علیخانی قائم مقام شرکت توزیع برق خراسان شمالی افزود: درباره علل قطعی‌های برق در خراسان شمالی در هفته جاری اظهار کرد: به علت کاهش بارندگی‌ها در کشور ، پنج هزار مگا وات برق تولیدی در نیروگاه‌های برق آبی کشور کاهش یافته و این در حالی است که به علت افزایش دما، میزان مصرف برق نیز افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: روز دوشنبه هفته گذشته برق مصرفی کشور در پیک مصرف ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر، ۲۰ تا ۲۳ شب به ۵۶ هزار و ۵۳۳ مگاوات رسید که تمام ظرفیت نیروگاهی کشور برای تأمین این میزان برق به کار گرفته شده بود.
علیخانی گفت: خط قرمز مصرف برق استان در پیک مصرف روزانه ۲۴۳ مگاوات است و این در حالی است که میزان مصرف برق استان در پیک مصرف روز دوشنبه هفته گذشته ۲۳۹ مگاوات بوده است که خراسان شمالی متأثر از این میزان برق مصرفی در کشور که از خط قرمز عبور کرده بود، ملزم به خاموشی برق در شهر بجنورد شد.
قائم‌مقام شرکت توزیع برق خراسان شمالی با تأکید بر اینکه دیسپاچینگ ملی هر روز سهم خاموشی برق هر استان را به شرکت‌های توزیع برق استان‌ها اعلام می‌کند ، افزود: هر منطقه‌ای از استان که بیشترین میزان مصرف برق را داشته باشد، خاموشی برق آن روز در همان منطقه پر مصرف اعمال می‌شود.
وی با بیان اینکه میزان مصرف برق باید تا یک سوم کاهش پیدا کند، گفت: برای جلوگیری از خاموشی برق انتظار است تمامی مشترکان برق اعم از خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی لامپ‌های اضافه خود را خاموش کنند.
وی به عقد ۷۰۰ تفاهم‌نامه شرکت توزیع برق با ادارات اجرایی استان درزمینهٔ مدیریت مصرف برق اشاره و اظهار کرد: ادارات درصورتی‌که میزان برق مصرفی خود را کاهش دهند، بهای برق آنان تا ۳۰ درصد با تخفیف محاسبه خواهد شد.
قائم‌مقام شرکت توزیع برق خراسان شمالی افزود: درصورتی‌که مالکان چاه‌های آب کشاورزی استان در پیک مصرف برق، موتوربرق چاه‌های آب خود را خاموش کنند ۲۰ ساعت از مصرف برق شبانه‌روز آنان در بهای برق مصرفی محاسبه نخواهد شد.
علیخانی همچنین گفت: درصورتی که واحد‌های صنعتی در ساعت پیک مصرف برق ۱۰ تا ۵۰ درصد از میزان مصرف برق خود را کاهش دهند، بهای برق آنان تا ۵۰ درصد مشمول تخفیف خواهد شد.
انتهای پیام / ب

تخفیف 50 درصدی اداره برق به واحد های صنعتی  خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.