طی 2 روز اخیر؛

بیش از ۲ هزار آواره عراقی به استان نینوا بازگشتند

وزارت مهاجرت و آوارگان عراقی اعلام کرد که در طی دو روز گذشته بیش از ۲ هزار آواره عراقی به مناطق اصلی خود در استان نینوا بازگشته اند.

بیش از ۲ هزار آواره عراقی به استان نینوا بازگشتندبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت مهاجرت و آوارگان عراقی امروز شنبه 16 تیرماه اعلام کرد که بخش جدیدی از آوارگان عراقی به نینوا باز گشته اند.

بر اساس این خبر بیش از ۲۲۵۰ آواره عراقی از اهالی نینوا اردوگاه های آوارگان در جنوب و شرق موصل را ترک کرده و به نینوا بازگشته اند.

«علی عباس جهانگیر» یکی از مسئولان ارشد وزارت مهاجرت و آوارگان عراق اعلام کرد که حدود ۲۲۵۹ نفر در طول دو روز گذشته از اردوگاه های «الجدعه»، «الحاج علی»، «الخازر» و «حسن شام» خارج شده و به محله های خود در استان نینوا بازگشته اند.

اخیرا سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل اعلام کرده بود که تعداد آوارگان داخلی عراقی از ۶ میلیون به ۲ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

گفتنی است بعد از حمله داعش به عراق در تابستان سال ۲۰۱۴ و به دست گرفتن مناطق مهمی در شمال و غرب عراق، موج بزرگی از فرار شهروندان عراقی از شهرهایشان شکل گرفت و این مسأله در طول سه سال گذشته و تا پیش از پیروزی نیروهای مسلح عراقی بر داعش ادامه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار