خفقان حاکم بر کشور بحرین

افزایش نگرانی‌ها درباره سرکوب شدید شیعیان بحرینی

یک سازمان مردم نهاد در آمریکا درباره تبعیض علیه رهبران دینی و سیاسی شیعه در بحرین ابراز نگرانی کرد.

افزایش نگرانی‌ها درباره سرکوب شدید شیعیان بحرینیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی منامه پست در گزارشی نوشت: سازمان مردم نهاد آمریکایی‌ها به خاطر دموکراسی و حقوق‌بشر درباره ادامه نقض حقوق‌بشر در بحرین ابراز نگرانی کرد. این سازمان اعلام کرد مقامات بحرین به تبعیض ضد اکثریت شیعه در این کشور ادامه می دهند و شخصیت‌های سیاسی و دینی مهم را با اتهاماتی بازداشت می‌کنند که دارای انگیزه های دروغین است.

این سازمان در اظهار نظر شفاهی هنگام بحث و بررسی درباره بند نهم مربوط به اعلام و برنامه کاری سی و هشتمین دوره شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد مقامات امنیتی بحرین شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق را در دسامبر 2014 بازداشت و به چهار سال حبس محکوم کردند با این اتهام که سخنرانی های سیاسی ایراد کرده است و پس از آن دولت، اتهامات جاسوسی مشکوک دیگری مطرح کرد و این تلاشی برای صدور حکم اعدام بوده است در حالیکه دادگاه کیفری حکم برائت وی را صادر کرد اما دولت به حکم برائت وی ایراد وارد می کند.

این سازمان به تصمیم دولت بحرین برای تعطیلی و انحلال جمعیت الوفاق اشاره کرد و گفت اتهامات مطرح شده ضد جمعیت الوفاق و شیخ علی سلمان اتهامات فریبکارانه، انتقام‌جویانه و مشکوک است.

این سازمان به هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم، رهبر برجسته شیعیان بحرین در ژوئن 2016 اشاره کرد که بدون هیچگونه اقدامات قانونی از وی سلب تابعیت شد و دولت همچنین اتهامات دروغینی علیه وی مطرح کرد. دولت، شیخ عیسی را بازداشت و در حبس خانگی قرار داد و دائما وی را تهدید می کند که او را از کشور بیرون خواهد راند.

این سازمان از مقامات بحرین خواست به تبعیض ضد گروههای دینی، نژادی و اجتماعی پایان دهند.

انتهای پیام/

سرکوب سران دینی و سیاسی شیعه در بحرین

برچسب ها: بحرین ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار