در نشست خبری مطرح شد؛

بررسی ۵ هزار اثر توسط هیئت علمی جایزه ادبی پروین اعتصامی/ برگزاری اختتامیه در حسینیه جماران

قزلی دبیر اجرایی جایزه ادبی پروین اعتصامی گفت: حدود ۵ هزار اثر توسط هیئت علمی این جایزه ادبی بررسی شده است.

بررسی ۵ هزار اثر توسط هیئت علمی جایزه ادبی پروین اعتصامیبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی، صبح امروز در بنیاد شعر و ادبیات داستانی با حضور مهدی قزلی دبیر اجرایی جایزه ادبی پروین اعتصامی برگزار شد.

در این مراسم مهدی قزلی دبیر اجرایی جایزه ادبی پروین اعتصامی، در خصوص این جایزه ادبی گفت: هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی با بررسی آثار سال 95 و 96 کار خود را را آغاز کرد و شنبه هفته آینده به کار خود خاتمه خواهد داد.

وی افزود: دبیر علمی جایزه پروین اعتصامی، دبیر جایزه کتاب سال محمد علی مهدوی راد است. در هیئت علمی ژاله آموزگار، امیر بانو کریمی، راضیه تجار، امیزی فیروزکوهی، سودابه امینی و مریم جلالی حضور دارند. این افراد در بخش‌های مختلف داورانی را تعیین کردند. در بخش ادبیات نمایشی 44 اثر، در بخش ادبیات داستانی 2200 اثر،در بخش شعر 1180 اثر و در بخش ادبیات کودک و نوجوان 1250 و در بخش پژوهش های ادبی 425 اثر در هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی بررسی شد. تعداد آثار بررسی شده در این دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی در مجموع به حدود 5 هزار اثر می رسد.

دبیر اجرایی هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی با اشاره به نامزد های بخش ادبیات نمایشی در جایزه ادبی پروین اعتصامی بیان کرد: نامزد های بخش ادبیات نمایشی در هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی، آسمان کلاغ پوش اثر مهسا طالبی رستمی نشر نودا، بانو مرد مرده و دو نمایشنامه دیگر اثر چیستا یثربی نشر قطره، برف زمین را گرم می کند مریم منصوری، دور از دسترس اطفال نگهداری شود فرشنه فرشاد نشر اواژ و هتلی ها و عامدانه عاشقانه قاتلانه ساناز بیان نشر قطره هستند. صدرالدین زاهد، فواد نظیری و شهرام کرمی داوری ابن بخش را برعهده داشتند.

قزلی در ادامه، با اشاره به مکان برگزاری جایزه ادبی پروین اعتصامی اظهار کرد: به دلیل اینکه امسال چهل سالگی انقلاب اسلامی است، می خواستیم از امام خمینی (ره) کسی که بزرگترین تحول را در گروه اجتماعی زنان ایجاد کرد، یادی کنیم. هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی را در حسینیه جماران برگزار می کنیم. هنوز جایزه ادبی مانند پروین اعتصامی در جهان برای زنان پیدا نکردیم؛ تنها یک جایزه ادبی در استرالیا وجود دارد که درباره صحت وجود چنین جایزه ای در استرالیا هم شک داریم.  الان خانم ها به لحاظ کمی و کیفی حضور جدی در حوزه ادبی دارند. تعداد زنان ادیب ما تقریباً همسنگ تعداد مردان است.

قزلی نامزدهای بخش شعر در هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی را معرفی کرد و گفت: اگر تو نبودی امروز شنبه بود فریبا شادلو و درخت سوال نمی کند می افتد سپیده نبکرو از نشر چشمه، عبور از من الهه تاجیک زاده سوره مهر، لیلی آذر اعظم سعادتمند نشر شهرستان ادب و نه مثل ماهی ها شیرین خسروی نشر مروارید هستند. داوری این بخش را اسماعیل امینی، مهرنوش قربانلو و لیلا کردبچه برعهده داشتند. برگزیده نهایی با اضافه شدن یکی از اعضای هیئت علمی به هیئت داوران ان بخش انتخاب می شود. آمار کتاب های منتشر شده در حوزه زنان را برای بررسی در جایزه پروین اعتصامی از طریق اطلاعات خانه کتاب، انتشار فراخوان و اطلاع به ناشران حوزه ادبیات به دست می آوریم. علاوه بر این ها از اعضای هیئت علمی هر بخش می خواهیم کتابی که نام آن در حوزه کاری شان به گوششان رسیده است و ما از آن اطلاع نداشتیم به ما بگویند تا در جایزه ادبی پروین اعتصامی آن را بررسی کنیم.

انتهای پیام/

نشست خبری جایزه ادبی پروین اعتصامی برگزار شد

 

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار