هشدار دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای خرید گوشت قرمز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در پی افزایش دما و احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو، گوشت را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ شاهرخ یوسف زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در پی افزایش دما و احتمال شیوع برخی از بیماری‌ها از جمله بیماری تب کریمه کنگو ، مردم گوشت را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.

وی با اشاره به مرگ یک نفر در مناطق شرقی گیلان بر اثر تب کریمه کنگو افزود: این مرد ۴۳ ساله دام‌های اهلی خرید و فروش می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تماس با گوشت، خون، ترشحات حیوان آلوده و گزش توسط کنه آلوده به ویروس مهم‌ترین راه انتقال این بیماری از حیوان به انسان است ، خاطر نشان کرد: شهروندان گوشت گرم را از مراکز مجاز و بهداشتی گوشت قرمز خریداری کنند و در صورت تهیه گوشت گرم آن را به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند تا خطر انتقال ویروس به انسان از بین برود.

شاهرخ یوسف زاده تصریح کرد: شروع علائم بیماری تب کریمه کنگو حدود یک تا ۱۳ روز طول می‌کشد و تب، درد عضلانی و سفت شدن بافت گردن ، درد چشم ، حساسیت چشم نسبت به نور، تهوع ، استفراغ ، اسهال ، شکم درد ، گلودرد ، نوسانات خلقی شدید و خواب آلودگی از مهمترین علایم تب خونریزی دهنده کنگو است و در برخی بیماران افزایش ضربان قلب، تورم غدد لنفاوی، بزرگ شدن کبد، خونریزی داخلی قابل مشاهده از روی پوست ، نارسایی کبد و ریه نیز دیده می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد خرید گوشت قرمز به مردم هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.