قزوين/معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش خبر داد؛

كتب درسي در سند تحول بنيادين بر اساس آموزه هاي اسلامي تاليف مي شوند

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش، با تاكيد بر اينكه تعليم و تربيت بايد بر اساس فلسفه اسلامي باشد، گفت: كتب درسي در سيستم جديد آموزشي نيز بر اساس آموزه هاي اسلامي تاليف مي شوند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛  ابراهيم سحرخيز با تاكيد بر اينكه در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش از توجه به علوم واردات غربي براي تدوين كتب پرهيز و خودداري شده است، افزود: بازنگري كتب در سيستم آموزشي جديد به ويژه در علوم انساني بايد از بهره گيري از علوم وارداتي غربي دوري كرده و از علوم اسلامي استفاده شود.

وي، بر لزوم بهره گيري از معلماني با تحصيلات بالا در مقطع آموزشي ابتدايي تاكيد كرد و يادآورشد: در زمان حاضر بيش از 50 درصد معلمان مقطع ابتدايي داراي تحصيلات كارشناسي بوده و حتي در جذب نيروهاي با تحصيلات كارشناسي و بالاتر توجه جدي صورت گرفته است.

سحرخيز، با بيان اينكه فقط تعداد كمي از معلمان قديمي در زمان حاضر در مدارس ابتدايي حضور دارند و طي سالهاي آتي بازنشسته مي شوند، اظهاركرد: ساير معلمان داراي تحصيلات زير كارشناسي نيز با سخت گيري هاي لحاظ شده در نظام آموزشي به خودي خود از سيستم‌آموزشي خارج مي شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش، اجراي تمامي بندها و برنامه ريزي هاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش را نيازمند همكاري و تعامل تمامي دستگاه ها و نهادهاي ذيسهم دانست و گفت: بايد تمامي اين دستگاه ها در كنار آموزش و پرورش ورود پيدا كرده و براي رفع نواقص و كاستي موجود در سيستم فعلي و نظام آموزشي طراحي شده كمك كنند.

وي، خاطر نشان كرد: نبايد انتظار داشت كه اين سيستم آموزشي از ابتداي آغاز به كار تمامي مشكلات را حل كرده و بايد منتظر اصلاح و تكميل آن طي سالهاي آتي بود.

سحر خيز، به سهم خانواده ها در اين سند اشاره كرد و افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در اين سند، خانواده ها نقش اساسي در تكميل محتواي آموزشي به دانش آموزان داشته و بايد در نحوه ارائه آموزش هاي صورت گرفته سهيم و دخيل باشند، تا به اين طريق دانش آموزان از ظرفيت هر دو جمع به صورت مشترك بهره مند شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.