محمودزاده: از صیادمنش شکایتی به دست ما نرسیده/ ترابی بازیکن سایپا است

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: ترابی نه تنها سرباز نیست بلکه حتی هنوز هم قراردادش را با سایپا فسخ نکرده است.

محمودزاده:ترابی بازیکن سایپاست/شکایت خاصی از صیادمنش به دست ما نرسیده استبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریبرز محمودزاده مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در حاشیه کلاس آموزشی نقل و انتقالات گفت: با توجه به اینکه چند ماه پیش کارگاه‌های آموزشی با حضور ناظران فیفا درباره نقل و انتقالات برگزار شد و با توجه به اینکه در فصل نقل و انتقالات تابستانی به سر می‌بریم سعی کردیم این جلسه هم اندیشی را در فاصله ۲۰ روزه تا آغاز مسابقات لیگ برتر برگزار تا آخرین تغییرات نقل و انتقالاتی را با حضور باشگاه‌ها نه تنها یادآوری کنیم، بلکه حتی قوانینی را که به تصویب هیئت رئیسه رسیده مرور کنیم. این کلاس عصر امروز (شنبه) با حضور مسئولان کمیته تعیین وضعیت و صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های لیگ برتری تکمیل‌تر شود. امیدوارم کلاس خوبی را شاهد باشیم.

او درباره قوانین جدید نقل و انتقالات گفت: ما نحوه جذب و تعداد بازیکن فصول گذشته را تکرار نخواهیم کرد. به جز ۱۸ بازیکن آزاد برای تیم‌های لیگ برتری, ۲۱ آزاد برای تیم‌های لیگ یکی, ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال و ۱۵ بازیکن امید و جوانان که به قوت خودشان باقی هستند,، اما در فصل جاری تیم‌ها می‌توانند ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال که فصل گذشته عضو باشگاه خودشان بودند را به فهرست بازیکنان‌شان اضافه کنند. این موضوع چند حُسن دارد اول از همه اینکه با کارشناسی انجام شده است. ضمنأ در جلسه هم‌اندیشی که با حضور ۱۱ مربی لیگ برتری برگزار شد، همگی از این مسئله استقبال کردند چرا که یک چالشی بود از اینکه بازیکن زیر ۲۳ سال با افزایش سن مواجه خواهد شد و چون باشگاه‌ها تمایل فراوانی به ادامه جذب همکاری با آن‌ها دارند تنها به دلیل اینکه لیست بزرگسال آن تیم‌ها پر است نمی‌توانند نامشان را به فهرست شان اضافه کنند که خوشبختانه این طرح این فضا را به وجود آورده تا باشگاه‌ها با خیالی آسوده‌تر قرارداد‌های این بازیکنان را هم ثبت کنند.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره بحث قرارداد‌های برخی از بازیکنان مانند ترابی و صیادمنش گفت: نرم افزاری که قرار است از امسال در اختیار باشگاه‌ها قرار گیرد می‌تواند به برطرف شدن مشکلاتی که برای انتقال صیادمنش و ترابی به وجود آمده است خیلی کمک کند. ممکن است این مشکلات در خیلی از لیگ‌ها رخ بدهد، اما با توجه به اینکه حوزه اداری نقل و انتقالات موظف به تحویل اصل مستندات و مدارک است هرگونه شبهاتی که دارد را برطرف می‌سازد.

وی ادامه داد: بازیکنانی که شکایت داشته باشد نمی‌توانیم نقل و انتقالات‌شان را ثبت کنیم، اما موضوع این است که باشگاه‌ها باید دقت کنند چرا که آن‌ها از مشاور حقوقی نیز استفاده نمی‌کنند. به عنوان نمونه مشکل پیش آمده برای مهدی ترابی را باید بگویم که اسناد وضعیت این بازیکن در سامان لیگ موجود است. او هنوز یک فصل دیگر با ساپیا قرارداد دارد و تاکنون فسخی برای او به ثبت نرسیده و اگر چنانچه باشگاهی خواهان بستن قرارداد با او باشد و قراردادی هم وجود داشته، این موضوع باید در کمیته تعیین وضعیت بررسی شود. در بحث تخلف ما باید صبر کنیم تا این پرونده بررسی شود، البته از نظر من و کمیته نقل و انتقالات ترابی بازیکن ساپیا است.

محمودزاده راجع به وضعیت نظام وظیفه ترابی گفت: در حال حاضر برگه نظام وظیفه ترابی در سازمان لیگ موجود است و تاریخ اعزام این بازیکن مرداد ماه سال جاری است، بنابراین او نه تنها سرباز نیست بلکه حتی هنوز هم قراردادش را با سایپا فسخ نکرده است و مسلما بازیکن این تیم محسوب می‌شود. حضور باشگاه‌های پرسپولیس و تراکتورساری به لیگ هویت می‌بخشد و ما قصد تخریب یا حمایت از هیچ تیم خاصی را نداریم.

او درمورد وضعیت الهیار صیادمنش هم که با تیم‌های استقلال و سایپا قرارداد دارد گفت: تا این لحظه هیچ باشگاهی هیچ شکایتی را به صورت کتبی و رسمی به سازمان لیگ ارائه نکرده است، البته شاید این موضوع در کمیته تعیین وضعیت در حال بررسی باشد. چرا که صیادمنش تاکنون فسخ قراردادی را در سازمان لیگ به ثبت رسانده، اما اینکه آیا این فسخ شامل انتقال به باشگاه خارجی بوده یا خیر جز موارد حقوقی به حساب می‌آید و به نظرم کمیته تعیین وضعیت این موضوع را باید بررسی کند تا هرچه زودتر رأی صادر شود. وثوق احمدی همکار خوبم قول مساعد داده که با توجه به زمان ۲۰ روزه تا آغاز مسابقات لیگ هجدهم این مشکلات را هرچه زودتر رسیدگی کند.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره ثبت قرارداد بازیکنان گفت: با توجه به بازه نقل و انتقالات، باشگاه‌ها باید از دو کمیته تعیین وضعیت و انضباطی تائیدیه بگیرند. در کمیته تعیین وضعیت باشگاه‌های پیکان، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن و صنعت نفت مشکلی ندارند و در کمیته انضباطی نیز با صحبت‌هایی که با حسن زاده داشتم او فرمود که شاید باشگاه‌هایی مشکل نداشته باشند، اما باید در این رابطه بررسی بیشتری صورت گیرد. برخی از باشگاه‌ها مشکلی ندارند که البته ما اسامی آن‌ها را در اختیار نداریم. در حال حاضر به غیر از ذوب‌آهن که از دو کمیته تعیین وضعیت و انضباطی مجوز ثبت گرفته، هیچ باشگاه دیگری برای ثبت قرارداد و کسب مجوز‌های لازم اقدامی نکرده است. سیستم tms همان بحث سیستم نقل و انتقالات است و قبلا باشگاه‌ها تنها در ساعات اداری می‌توانستند قرارداد‌های بازیکنان شان را ثبت کنند، اما اکنون با راه اندازی این سیستم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهند.

او در مورد اینکه چرا مبلغ خروج بازیکنان از استان‌های خودشان زیاد است، توضیح داد: این یک قانون لازم الاجرا است. البته امکان دارد برخی از تیم‌ها از لحاظ مالی ضعیف باشد، اما با این حال این اکثریت را شامل نمی‌شود. پرداخت این پول طبق قانون بر عهده خود بازیکن است، اما در بعضی موارد باشگاه‌ها می‌خواهند خودشان این پول را پرداخت می‌کنند. پرداخت این پول در بحث آموزش است.

او درباره مشکل بوجود آمده ارز دولتی برای برخی باشگاه‌ها که باید قرارداد‌های بازیکنان شان را تمدید کنند، گفت:این مسئله در حوزه اختیارات من محسوب نمی‌شود، اما تا جایی که من اطلاع پیدا کرده ام کمک‌های مستقیم کمتر صورت می‌گیرد و اینکه باشگاه‌ها از چه طریقی می‌توانند این مبالغ را تامین کنند در اختیار خودشان است. تنها امیدوارم این مسائل سبب نشود که پرونده‌های انضباطی و حقوقی باشگاه‌ها بیشتر شود. متاسفانه الان بیشتر باشگاه‌های ما درگیر مسائل مالی در فیفا هستند.

او در پاسخ به این سوال که برخی باشگاه‌ها با بدهی فعالیت شان را در لیگ برتر شروع می‌کنند، گفت: مجوزی که از کمیته تعیین وضعیت و کمیته انضباطی داده می‌شود و تا جایی که من مطلعم با توجه به مطالبات قبلی که در پرونده‌های حقوقی ایجاد شده است در فصل گذشته خیلی از باشگاه‌های ما ۲۰ درصد را پرداخت کردند. امیدوارم روز به روز شاهد کمتر شدن پرونده‌های بدهی باشگاه‌ها علی الخصوص در فیفا باشیم.

محمودزاده در رابطه با نحوه تقسیم پاداش‌های جام جهانی در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ گفت: این موضوع در حیطه وظایف من نیست و فقط تاجایی که من می‌دانم این پاداش‌ها به صورت عادلانه تقسیم می‌شود. آن چیزی که من از آن اطلاع دارم این است که از حق رشد و آموزش، بخشی نیز به فدراسیون تعلق می‌گیرد. قطعا فدراسیون این پول را صرف هزینه‌های جاری تیم ملی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

کارگاه آموزش نقل و انتقالات باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول برگزار شد

انتهای پیام/

اظهارات محمودزاده در حاشیه کلاس آموزشی نقل و انتقالات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار