شرکت کشتیرانی فرانسوی تعامل اقتصادی با ایران را متوقف می‌کند

گروه کشتیرانی و حمل و نقل «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام» فرانسه از بیم عواقب تحریم‌های آمریکا، تعامل اقتصادی با ایران را متوقف می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تحریم شرکت هایی که به تعامل اقتصادی با ایران ادامه می دهند، گروه فرانسوی «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام» اعلام کرد حمل و نقل بار به ایران را متوقف می کند.

«رادولف سعاد»، مدیر این شرکت در یک کنفرانس اقتصادی در شهر اکس-ان-پرووانس در جنوب فرانسه گفت: «با توجه به تصمیم دولت ترامپ، می خواهیم به خدمات دهی خود به ایران پایان دهیم. رقبای چینی ما در این خصوص کمی تردید دارند؛ بنابراین ممکن است اقدام آنها در ارتباط با تصمیم دولت ترامپ متفاوت باشد ولی ما قوانین را اجرا می کنیم.»

این مقام خاطرنشان کرد توافق همکاری شرکت«سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام» با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) به حالت تعلیق در آمده است. چرا که این شرکت از تحریم های آمریکا واهمه دارد و با توجه به تجارت گسترده با آمریکایی ها قصد ندارد «قوانین» را نادیده بگیرد.

در همین حال، برخی دیگر از شرکت های بزرگ حمل و نقل و کشتیرانی از قبیل شرکت دانمارکی ای‌پی مولر-مِرسک (A.P. Moller-Maersk) گفته اند پیش از اعمال تحریم های مجدد آمریکا علیه ایران، تعامل اقتصادی با تهران را متوقف خواهند کرد و به ارائه خدمات به ایران پایان می دهند.

هایکو ماس – وزیر خارجه آلمان – پیش از این گفته بود اتحادیه اروپا نمی‌تواند همه خساراتی که با خروج شرکتهای خارجی از ایران به وجود می‌آید را به طور کامل جبران کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار