اهداف صهیونیست‌ها از شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی چیست؟

رژیم صهیونیستی در سال های اشغال فلسطین همواره کوشیده از شهرک سازی به عنوان راهبردی بلندمدت اما قطعی، برای اشغال و یهودی سازی فلسطین استفاده کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رژیم صهیونیستی در سال های اشغال سرزمین فلسطین همواره کوشیده است از شهرک سازی به عنوان راهبردی بلندمدت اما قطعی، برای اشغال و یهودی سازی فلسطین استفاده کند. در این شیوه اشغالگری، رژیم صهیونیستی مناطق مهم، استراتژیک و دارای منابع طبیعی قابل توجه ( از جمله آب ، خاک مرغوب جهت کشاورزی ، موقعیت استراتژیک ، دسترسی به دریا و راه های منطقه ای و نیز دارای ملاک های مذهبی و... ) را برای ایجاد شهرک های صهیونیست نشین انتخاب می کنند و دست به ساخت و سازهای گسترده و اسکان یهودیان مهاجر می زند. اسکان یهودیان مهاجر در این شهرک ها از نظر رژیم صهیونیستی اشغال قطعی و غیرقابل بازگشت محسوب می شود .

شهرک سازی در استراتژی های بلندمدت رژیم صهیونیستی از چنان جایگاه مهمی برخوردار است که علی رغم تلاش های بین المللی و حتی ایالات متحده برای توقف توسعه شهرک ها توسط رژیم صهیونیستی، این رژیم نه تنها توسعه شهرک ها را متوقف نکرده، بلکه گاهی نیز حتی حاضر به پذیرش تنش در روابط خود با واشنگتن و تعارض در موضع گیری های دو طرف شده است، اما دست از گسترش شهرک های یهودی نشین بر نداشته است.

اهداف صهیونیست‌ها از شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی چیست؟

شهرک سازی اسرائیلی‌ها در سرزمین‌های اشغالی از سال ۱۸۷۸ میلادی شروع شد. در هنگام تاسیس رژیم صهیونیستی تعداد شهرک ها به ۲۷۷ شهرک رسیده بود. پس از سال ۱۹۴۸ مقامات صهیونیستی با استناد به قوانین من درآوردی خود، ۴۰ درصد از خانه های ساکنان عرب را به بهانه آنکه ساکنان آن غایب هستند، مصادره کردند، اما حقیقت این بود که ساکنان این مناطق با جنگ و تهدید و ارعاب مجبور به مهاجرت شده بودند.

از زمان ورود یهودیان به سرزمین فلسطین، روند تدریجی اشغال اراضی آغاز شد. در ابتدا شکل اشغال بگونه‌ای دیگر بود. مهاجران اولیه به سرزمین‌های تحت کنترل انگلستان تلاش کردند زمین‌های اطراف خود را با پیشنهاد قیمت‌های گزاف خریداری کنند، اما با مخالفت و فتوای علمای فلسطینی این توطئه چندان توفیقی نداشت. پس از آن، با حمایت نیروی نظامی انگلستان، اشغال زمین‌ها و بیرون راندن صاحبان آن با توسل به زور، آغاز شد و رفته رفته شکل سازمان‌یافته‌تر و آشکارتری به خود گرفت.

سازمان ملل و بسیاری کشورهای جهان شهرک‌سازی‌های اسرائیل را اقدامی غیرقانونی می‌دانند.  شورای امنیت سازمان ملل بارها قطعنامۀ‌ توقف فوری شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینیان را تصویب کرده است. اتحادیۀ اروپا نیز  بارها هشدار داده تصمیم اسرائیل برای ساخت هزاران واحد مسکونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین چشم‌انداز راه‌حل دو طرف درگیر را به‌طورجدی تضعیف می‌کند.

اهداف صهیونیست‌ها از شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی چیست؟

اما مهم ترین دلیل بی اعتنایی  رژیم صهیونیستی را باید در سیستم ناکارآمد و وابسته سازمان ملل به دلارهای عربی عبری و قدرت همسو با صهیونیست ها دانست. زمانی که رژیم صهیونیستی با استفاده از اهرم های فشار خود 70 سال  به نسل کشی در سرزمین‌های اشغالی مشغول است، چگونه باید پذیرفت که شورای امنیت – یکی از نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل- علیه توسعه طلبی این رژیم قطعنامه ای با ضمانت اجرایی صادر نماید.

اما به رغم تبلیغات گسترده رژیم اسرائیل برای مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی، یهودیان به سکونت در شهرک ها علاقه ای ندارند؛ زیرا مهاجر یهودی که از شوروی یا از جای دیگر به زمین های عربی می‌آید، به فلسطین نیامده است تا برای هدف مشخصی بجنگد یا درگیر باشد، بلکه آمده است تا یک زندگی مرفه داشته باشد.

گزارش‌ها حاکی است که حدود 35 درصد از خانه ها در شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری و 60 درصد در نوار غزه و 30 درصد در جولان، خالی از سکنه است. این گزارش‌ها همچنین از کمبود و تناقض اطلاعات درباره شهرک سازی و مهاجرت پرده برمی دارد. براساس آمار رسمی مقامات اسرائیلی در شهرک های اسرائیلی ساخته شده در اراضی اشغالی، حدود 20 درصد خانه ها خالی مانده که نشان از عدم استقبال یهودیان از این طرح دارد.

اهداف صهیونیست‌ها از شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی چیست؟

صهیونیست‌ها از برنامه های از پیش تعیین شده خود از غصب سرزمین‌های اشغالی چه اهدافی دارند

۱- از میان برداشتن روسیه تزاری

۲- از میان برداشتن تاج و تخت های اروپایی

۳- از بین بردن قلمرو پاپ

۴- انتخاب اروپا به عنوان پایتخت (موقت) پادشاهی خود

۵- قلمداد کردن ملت ها و اقوام به مثابه حیواناتی که فقط آفریده شده اند تا «قوم برگزیده» بر آنها فرمان براند

۶- نابود کردن تمدن و تکه تکه نمودن ملت ها و اقوام و تخریب جامعه قبل از برپایی پادشاهی داودی

۷- با تشکیل پادشاهی داودی - صهیونیستی جهان به روزگار پر برکت دولت یهود قدم می گذارد و انسان ها در سایه آن به استراحت و آسودگی می پردازند

۸- زمان لازم برای رسیدن به این هدف یک قرن است و آغاز آن سال ۱۸۹۷ می باشد

۹- بعد از محو ادیان و تمدن و تأسیس سلطنت داودی، دین موسی تنها دین جهان و پادشاه یهود پاپ سراسر جهان می شود

۱۰- مهم ترین ابزارهای اجرایی این برنامه یا پروتکل های فراماسونری یهودی ترور و قتل مخفیانه تمام کسانی که با اوامر فراماسونری عالی مخالفت ورزند

۱۱- به نظر صهیونیست‌ها در دین موسی پاره ای اسرار ژرف وجود دارد که این اسرار را منحصراً تعداد بسیار اندکی از ارکان دولت یهود خواهند دانست

۱۲- تخریب اقتصادی، اجتماعی، مطبوعاتی و اخلاقی جامعه و پخش عمومی میکروب های واگیردار مطالبی هستند که در بیست و چهار پروتکل یاد شده به تفصیل از آنها بحث شده است. چه خوب است که خواننده برگردد و یک بار دیگر این برنامه ی بیست و چهار قسمتی را مطالعه کند و هر عبارت آن و ابزارهایی را که به کار می گیرند و هدف و مقصدی را که دنبال می کنند مورد امعان نظر قرار دهد

در پایان باید گفت اصلی‌ترین هدف  اسرائیل از تصرف اراضی و شهرک سازی، ممانعت از تشکیل دولت واحد فلسطینی در آینده است؛ آنها با احداث شهرک‌های مختلف و همچنین ایجاد مقرهای نظامی در این مناطق بسیاری از اراضی فلسطینی‌ها را مصادره نموده و ارتباط و پیوستگی جغرافیایی مناطق فلسطینی را از میان می‌برند. این اقدامات موجب گردید بخش‌های وسیعی از کرانه باختری به واحدهایی پراکنده تبدیل شوند که فاقد هرگونه ارتباط جغرافیائی با یکدیگر باشند، زیرا در صورت تشکیل دولت فلسطینی نیاز به سرزمین یکپارچه  وجود دارد. به طور کلی مقامات اسرائیل تعداد شهرک‌نشینان در کرانه باختری را در راستای همین سیاست افزایش داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۴:۵۰ ۲۲ تير ۱۳۹۷
بنام خدا.اینان همان دارو دسته سامری هستند که در قران کریم بدان اشاره شده به صراحت خداوند متعال فرموده دوباره دست به طغیان وفساد در زمین میزنند و اینبار خداوند انها را نابود خواهد کرد و مومنان را بر انان حاکم وجایگزین میکند. صدق الله العلی العظیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۲ تير ۱۳۹۷
شتر در خواب بیند پنبه دانه، چیزی که صهیونیست ها نمی توانند بفهمند این است که خداوندی که این جهان را آفریده سرنوشت جهان را طوری مقدر کرده که حضرت مهدی بر جهان غالب شود و هیچگاه نمی توانند با مقدرات خداوند مقابله کنند.
Germany
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۲ تير ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۲ تير ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل
آخرین اخبار