معاون عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای احیای هامون باید مشکل حق‌آبه با افغانستان حل شود

معاون عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان درباره آخرین وضعیت تالاب هامون توضیح داد.

احیای تالاب هامون در گرو برطرف کردن مشکل حق آبه با افغانستان استباقر کرد معاون عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان در گفت‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, با اشاره به خشکی تالاب هامون اظهار کرد: منشاء آب مورد نیاز برای برطرف کردن خشکی تالاب هامون در خارج از کشور است و امیدواریم دستگاه دیپلماسی با برطرف کردن مشکل حق آبه به احیای  تالاب کمک کند.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای احیای تالاب هامون به آب نیاز داریم, افزود: در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا با بلند شدن گرد و غبار مقابله کنیم اما احیای این تالاب اراده فراتری می‌خواهد تا مشکل آبی که از سمت افغانستان و هیرمند سریز می‌شود را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره با طرف افغانستانی به دستگاه دیپلماسی مربوط می‌شود و در اختیار استان نیست, بیان کرد: ما در همین رابطه گفت‌وگوهایی با وزارت خارجه و همینطور وزیر کشور داشته ایم.

کرد همچنین با اشاره به کمبود ۱۱ هزار کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های اخیر به دلیل کمبود مدارس در مناطق دور دست؛ افراد بازمانده از تحصیل زیادی داشته‌ایم.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با ورود خیرین مدسه ساز شاهد تحول عظیمی در مدرسه سازی هستیم, اظهار کرد: ساخت مدرسه از طریق اعتبارات دولتی و کمک خیرین مدرسه ساز را ادامه می دهیم و برنامه دیگری هم در دست مطالعه داریم تا آموزش از راه دور را در مناطق کوهستانی که در آنجا با مشکل ساخت و ساز مواجه هستیم را پوشش دهیم.

وی درباره  بیمارستان تنفسی زابل نیز گفت: این بیمارستان در حال ساخت است و فقط محوطه بیرونی آن در حال تکمیل  است که تا پایان سال به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار