پشت پرده حذف یک مربی والیبال؛

شایعه «ایگور تراپی» والیبال برای مبارزه با مربی تحمیلی!

حذف نام جهانگیر سید عباسی از لیست کادر فنی تیم والیبال اعزامی به جاکارتا به شایعه دخالت سرمربی تیم ملی فوتبال در این موضوع شدت بخشید.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز قبل و همزمان با انتشار اسامی اعضای تیم ملی والیبال ، اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا، لیستی از اعضای کادر فنی نیز منتشر شد. لیستی که نام «جهانگیر سید عباسی» در آن به چشم می‌خورد.

ساعتی بعد اما سایت فدراسیون والیبال با انتشار خبری دیگر عنوان کرد که به دلیل مشکل اپراتوری نام سید عباسی در این لیست قرار داده شده است و به واقع این مربی در بین کادر فنی کولاکوویچ قرار ندارد و نامش از لیست جدید حذف شد!

این ماجرا اما به نظر کمی فراتر از مشکلات اپراتوری به نظر می‌رسید. همان روزهای ابتدایی حضور احمد ضیایی در سمت ریاست فدراسیون والیبال بود که صحبت‌هایی مبنی بر حضور «جهانگیر سید عباسی» در یکی از تیم‌های ملی والیبال به میان آمد. رابطه خوب ضیایی با این مربی جوان که از قضا همشهری‌اش نیز بود به این شایعه‌ها دامن بیشتری زد تا اینکه با آغاز تمرینات تیم ب والیبال و حضور سید عباسی در راس کادر فنی به عنوان سرمربی این شایعه ها به واقعیت تبدیل شد.

بعد از مدتی و در شرایطی که ابتدا عنوان شده بود تیم ملی والیبال ب قرار است به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام شود ، این تصمیم از سوی داورزنی، معاون وزارت ورزش و اعضای کمیته ملی المپیک وتو شد و از آنجایی که برای کاروان اعزامی کسب مدال طلا در رشته والیبال حائز اهمیت بود ،تصمیم بر این شد که تیم اصلی ایران یعنی تیمی که ایگور کولاکوویچ هدایت آن را بر عهده داشت به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام شود تا شانس کسب مدال طلا برای این رشته افزایش پیدا کند.

 تمرینات تیم ملی «ب» متوقف شد و عمر سرمربیگری جهانگیر در تیم های ملی مدت زمان زیادی ادامه پیدا نکرد.  این بار زمزمه‌هایی از جنس دیگر مطرح شد. حالا برخی‌ها صحبت‌هایی به میان می آوردند که جهانگیر سید عباسی که مربی محبوب رییس فدراسیون است  به عنوان دستیار به کولاکوویچ تحمیل خواهد شد و یا در تیمی دیگر سمت خواهد گرفت. تیم ملی اعزامی به مسابقات جام کنفدراسیون‌های والیبال AVC یکی از این تیم‌ها بود  که حضور سید عباسی در این تیم به عنوان سرمربی محتمل بود. اما بعد از اعلام اسامی تیم ملی اعزامی به این مسابقات و حضور بهروز عطایی به عنوان سرمربی این تیم مشخص شد که سید عباسی در این تیم نیز نتوانسته سمت سرمربیگری را از آن خود کند.

اسامی منتشر شده‌ی  نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی و قرار گرفتن نام سید عباسی در جمع دستیاران ایگور کولاکوویچ خبری بود که تمام زمزمه‌های دخالت مستقیم فدراسیون در استفاده تحمیلی از این مربی ارومیه‌ای را تایید می کرد. سایت فدراسیون اما خیلی زود تلاش کرد که مطرح شدن نام این مربی را مشکل سیستماتیک جلوه دهد و این در حالی بود که این خبر از چشمان تیز رسانه‌ها دور نمانده بود.

هرچند این احتمال وجود دارد که به راستی مشکل اصلی این خبرِ اصلاح شده، مشکل فنی باشد اما برخی منابع آگاه عنوان می‌کنند که مخالفت کولاکوویچ موجب انتشار این اصلاحیه شده است.

شنیده‌ها حاکی از این است که ایگور کولاکوویچ نسبت به حضور تحمیلی جهانگیر سید عباسی در جمع مربیانش واکنش نشان داده است و عنوان کرده است که باید در انتخاب دستیارانش با اختیار کامل تصمیم گیرنده باشد و در نهایت این واکنش و مخالفت با نظر رییس فدراسیون سبب حذف نام سید عباسی از دستیاران ایگور شده است.

اگر این موضوع -که البته بر مبنای شنیده‌هاست – صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد که مشکلاتی بین کادر فنی تیم ملی و فدراسیون نشینان ایجاد شده است که اگر به درستی مدیریت نشود ممکن است به مشکلات بزرگ تر منجر شود. آن هم در شرایطی که تیم ملی والیبال ایران مسابقاتی مهم همچون بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمانی جهان را پیش رو دارد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

داستان حذف نام سیدعباسی چه بود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار