در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هم باش‌های سیاه مهم‌ترین آسیب تجردگرایی

یک جامعه شناس گفت: به طور کلی مسئله ازدواج از دهه ۵۰ تاکنون تغییرات شگرفی داشته و سن ازدواج نیز افزایش یافته است.

هم باش های سیاه از مهم ترین آسیب های تجردگراییامان الله قرائی مقدم جامعه شناس و آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 4 عامل را دلیل تاخیر در سن ازدواج دانست و اظهار کرد:  4 عامل از جمله تحصیلات دانشگاهی، سربازی، داشتن ارتباط با جنس مخالف و مهم‌تر از همه بیکاری در تأخیر در سن ازدواج افراد موثر هستند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل تجردگرایی و تاخیر در ازدواج، بیکاری است، افزود: علاوه بر بیکاری، موضوع ترس از ازدواج، ناامیدی، نگرانی از آینده، مسئله مسکن و سایر عوامل مشابه نیز موجب شده تا جامعه به سوی تجردگرایی حرکت کند.

قرائی مقدم خاطر نشان کرد: امروزه فقدان مسئولیت پذیری دختران و پسران بر گسترش تجردگرایی تأثیرگذار بوده است و اثرات غیرقابل جبرانی را بر جامعه دارد.

این جامعه شناس در خصوص اثرات تجردگرایی گفت: تجردگرایی باعث رواج بی‌بند و باری جنسی، روسپیگری، رواج روابط نامشروع، هم باش‌های سیاه و  سایر آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی ازدواج سفید را یک اصطلاح نادرست دانست و مطرح کرد: هم باش‌های سیاه اصطلاحی است که باید جایگزین اصطلاح غلط  ازدواج سفید شود،  زیرا کلمه ازدواج برای رابطه رسمی و مشروع به کار می‌رود، در صورتی که این نوع روابط هیچ رسمیتی ندارد.

قرائی مقدم در مورد راهکارهای کاهش تجردگرایی گفت: ازدواج نیازمند تمهیداتی است، لذاجوانان در صورتی می‌توانند به ازدواج فکر و نسبت به آن اقدام کنند که در جامعه ایجاد اشتغال و معضل بیکاری جوانان حل شود.

انتهای پیام/

بیکاری مهم‌ترین عامل تجردگرایی و تأخیر در سن ازدواج

برچسب ها: خانواده ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
باسلام من یک بدر هستم و فرزند ذکور در سن ازدواج دارم انها درامدی اندک دارند که کفاف خرج خودشان را هم به سختی میدهد (امکان تهیه مسکن و خودرو ) را که دیگر گفتنی نیست از هیچ طرفی هم حمایت ندارند چطور تشویق به تشکیل خانواده بشوند
Canada
هادی
۰۹:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
این محصول فرهنگ سیاه دوران ما است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
الان تازه یادتون افتاده؟
کار نیست شغل نیست
بیکاری و فقر ریشه تمام مشکلاته
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۰۵:۳۸ ۲۲ تير ۱۳۹۷
درسته. مهمترین عامل کاهش ازدواج و افزایش سن ازدواج بیکاری جوون هاس. منم 28 سالمه و هنوز بیکارم در نتیجه سرمایه و پشتوانه مالی برای تشکیل خانواده ندارم. افسوس......
آخرین اخبار