یوسف‌خانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آخرین تحولات بازار مرغ و ماهی/ قیمت هر کیلو مرغ 300 تومان آب رفت

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ، انواع مشتقات و ماهی را در بازار اعلام کرد.

آخرین تحولات بازار مرغ و ماهی/ قیمت هر کیلو مرغ 300 تومان آب رفتمهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش 300 تومانی نرخ مرغ از ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 500، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 7 هزار و 450، توزیع درب واحد های صنفی 7 هزار و 600 و خرده فروشی 8 هزار و 300 تومان است.

به گفته وی،  نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر 7 هزار و 300 و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ 8 هزار و 300 تومان است.

یوسف‌خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: نرخ هر کیلو سینه با کتف 13 هزار و 500، سینه بدون کتف 14 هزار و 500 و فیله مرغ 16 هزار و 500 تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی کاهش شدید تقاضا در روزهای اخیر دلیل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضاست به گونه‌ای که با کاهش اعلام بار از طرف مرغداران قیمت افزایش می یابد.

وی قیمت مرغ در روزهای آتی را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به تمایل مرغداران برای رسیدن قیمت مرغ به نرخ واقعی، آنها تمامی تلاش خود را به کار می گیرند تا با کاهش عرضه قیمت ها را افزایش دهند و به همین خاطر پیش بینی می شود با وجود کاهش اعلام بار از طرف مرغداران به کشتارگاه، قیمت مرغ در روزهای پایانی هفته با روند افزایشی در بازار روبرو شود.

تخم مرغ گران شد

یوسف‌خانی از افزایش 200 تا 300 تومانی نرخ هر کیلو تخم مرغ در بازار خبر داد و افزود: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ 7 هزار و 250 معادل شانه ای 14 هزار و 500 تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط کنونی تخم مرغ داخلی جوابگوی نیاز کشور است و نوسان قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر تنها تحت تاثیر عامل مهم عرضه است.

کاهش 70 درصدی تقاضا برای خرید ماهی در فصل تابستان

وی  از ثبات قیمت ماهی از ابتدای تیر ماه در بازار خبر داد و گفت:  هم اکنون نرخ هر کیلو سفید پرورشی 19 هزار،شیر نیزه ای 25 هزار،تیلاپیا 24 هزار، حلوای سیاه 37 هزار،شوریده بندر 55 هزار، شیر جنوب 45 هزار، کپور 16 هزار،قزل آلا 13 هزار، سرخو 43 هزار،راشگو جنوب 60 هزار، سالمون نروژ 62 هزار،سنگسر طلایی 29 هزار و سنگسر شهری 22 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان تصریح کرد: با توجه به کاهش 70 درصدی تقاضا برای خرید ماهی در فصل گرما پیش‌بینی می‌شود که روند ثبات قیمت تا پایان ماه در بازار ادامه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۰ تير ۱۳۹۷
خوبی مرغ اینه که دلالا هیچ راهی ندارن تا گرونفروشی کنن چون به ازای هر کیلو سویا باس یه کیلو مرغ تحویل بدن
آخرین اخبار