فرمانده ناجا:

بیش از ۷۰ درصد زنان کشور به عفاف و حجاب قائل هستند/ بی‌حجاب‌ها هم می‌دانند امنیت در گرو حجاب است

بیش از ۷۰ درصد زنان کشور به عفاف و حجاب قائل هستند/ بی‌حجاب‌ها هم می‌دانند امنیت در گرو حجاب استسردار اشتری گفت: بیش از ۷۰ درصد زنان کشور به عفاف و حجاب قائل هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در مراسم اختامیه جشنواره چادر‌های آسمانی که امروز (چهارشنبه) در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در هفته گرامی داشت عفاف و حجاب، سومین جشنواره چادر‌های آسمانی را برگزار کردیم و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه کار کنند، امروز حفظ عفاف و حجاب برای مردان و زنان امری ضروری است و اگر می‌خواهیم پاسدار انقلاب باشیم، یکی از راه‌ها حفظ عفاف و حجاب است.

وی افزود: بر اساس مبانی دینی و اخلاقی و قانون هر مسلمانی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دارد. سازمان‌های دولتی هم در این خصوص وظیفه دارند و همه نهاد‌ها به اجرای امر به معروف و نهی از منکر موظف هستند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه مردم کشور ما مردمی هستند که فطرتا با حجاب موافق هستند، گفت: بیش از ۷۰ درصد زنان کشور به عفاف و حجاب قائل هستند و حتی وقتی از افرادی که ظواهر اسلامی را رعایت نمی‌کنند، سوال شد، آن‌ها معتقد بودند امنیت آن‌ها در گرو رعایت عفاف است.

سردار اشتری ادامه داد: غالبا جوانان ما به حجاب اعتقاد دارند و اندک افرادی با عناد موضوع بی‌حجابی و یا شل حجابی را دنبال می‌کنند و افرادی که در خارج از کشور نشسته‌اند و برای زنان ما تصمیم می‌گیرند و شعار سر می‌دهند و تبلیغ بی‌حجابی می‌کنند و ایامی را به نمایش دادن این کار زشت خود اختصاص داده‌اند، تصور می‌کنند که زنان ما از آن‌ها پیروی می‌کنند، البته ممکن است تعداد اندکی از آن‌ها در داخل کشور پیروی کنند.

وی تصریح کرد: ما باید روی اکثریت افرادی که به حجاب و عفاف اعتقاد دارند کار کنیم و بر این اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد و ۲۶ دستگاه مسئول هستند و ۳۰۰ مصوبه تصویب شده است.

سردار اشتری گفت: ما باید وظایف هر دستگاه را که قانونا در رابطه با حوزه عفاف و حجاب وظیفه دارند، مطالبه و مصوبات را پیگیری کنیم و نیروی انتظامی پیگیر این موضوع است و امیدواریم مصوبات یک بار دیگر احیا شود.

فرمانده ناجا افزود: معتقد هستیم هر چه قدر بر اساس قانون و شرع درباره موضوع حجاب  کار کنیم، امنیت بیشتری خواهیم داشت.

سردار اشتری بیان کرد: بر اساس آمارها و مستندات، جامعه‌ای که موضوع عفاف و حجاب را سر لوحه خود قرار داده است در آرامش بیشتری به سر می‌برد. در شهر‌ها و مکان‌هایی که کمتر به حجاب توجه شده، آسیب‌ها هم بیشتر شده است و رعایت عفاف در درجه اول مربوط به خود فرد و مربوط به جنس خاص و قوم و کشور خاص نیست.

فرمانده ناجا گفت: در تحقیقاتی که برخی از دانشمندان خارجی انجام دادند به این نتیجه رسیدند که حجاب در آرامش و امنیت نقش دارد و ما باید همه دست به دست هم دهیم و موضوع حجاب را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به مولفه‌های امنیت گفت: یکی از مولفه‌ها امنیت اخلاقی است و هر چه قدر مایه‌های امنیت اخلاقی را محکم‌تر کنیم، موفق‌تر خواهیم بود و این کار را باید از خانواده و مدارس شروع کنیم و در این زمینه حتما نهاد خانواده بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

فرمانده ناجا گفت: اگر ما محیط تحصیل و کار فرزندان خود را پاک‌تر و زیبا‌تر کنیم، حتما پذیرش دیگر موارد قانونی و شرعی هم راحت‌تر خواهد شد.

وی افزود: وظیفه نیروی انتظامی این است که فضا را برای همه مردم جامعه امن کند. امروز اگر یک خانمی اراده کند که با خودروی شخصی خود در ساعاتی از روز و شب در شهر تردد کند، باید احساس آرامش کند که این گونه هم هست و ما باید آن را تقویت کنیم.

سردار اشتری در رابطه با حادثه روز گذشته در بانه و شهادت تعدادی از مرزبانان گفت: در ۵ سال گذشته تعداد حملات در مرز‌ها بیشتر شده است و دلیل آن هم حمایت برخی از کشور‌ها است.

فرمانده ناجا گفت: نیرو‌های مرزبانی ما در مرز‌ها تلاش زیادی می‌کنند و از این بابت از آن‌ها تقدیر هم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار