۳۵ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان هدایت تحصیلی می‌شوند

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵ هزار و ۶۵۷ دانش آموز پایه نهم در ۳۲ منطقه آموزشی این استان مشمول شرکت در فرآیند هدایت تحصیلی ۹۶-۹۷ هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسینعلی شیرازی  رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روند هدایت تحصیلی در سیستان و بلوچستان در آخرین مرحله است اظهار داشت: علت تاخیر در صدور فرم‌های هدایت تحصیلی نواقص موجود در فرآیند انتقال نمرات از سیستم دانا به همگام در بعضی از مدارس و مناطق استان بوده است.

وی ادامه داد: اوایل هفته آینده فرم‌های هدایت تحصیلی در اختیار مدارس سیستان و بلوچستان قرار داده می‌شود.

شیرازی افزود: آمار مشمولان هدایت تحصیلی در سیستان و بلوچستان نسبت به سال قبل حدود سه هزار نفر افزایش داشته است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها ومناطق استان شرایط و بستر لازم را برای پاسخگویی به تقاضای حداکثری نام نویسی در رشته‌ها و شاخه‌های مربوطه داشته باشند تا دانش آموزان بر اساس توان و استعداد و ویژگی‌های شخصیتی خود نام نویسی و ادامه تحصیل دهند.

شیرازی افزود: همچنین ضروری است والدین توجه کافی به علائق، توانایی و ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان و فرزندان خود داشته باشند و مسیر را برای استفاده از نظرات مشاوران و متخصصان این حوزه فراهم کنند تا دانش آموزان با انتخاب بجا و درست در رشته‌ها و شاخه‌های مورد نظر ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/ع

۳۵ هزار دانش آموز  درفرایند هدایت تحصیلی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار