رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

لازمه توسعه پایدار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور بخش خصوصی است

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، یکی از لازمه های اصلی توسعه پایدار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می شود.

وزیربه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول سراییان رییس سازمان فناوری اطلاعات در نشستی با فعالان حوزه فناوری اطلاعات استان گلستان، با بیان اینکه مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، یکی از لازمه های اصلی توسعه پایدار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می شود. گفت: با توجه به همین دیدگاه دو راهبرد کلی در دولت الکترونیکی و شبکه ملی اطلاعات مصوب شده است.

وی افزود: امکان مشارکت بخش خصوصی در پروژه های دولت الکترونیکی با مصوبه دولت فراهم شده و بر همین اساس راهکارهای قانونی لازم برای این امر پیش بینی شده است.

سراییان تصریح کرد: از سوی دیگر، سازمان فناوری اطلاعات ایران با توجه به تبدیل شدن به یک سازمان توسعه ای، این امکان را دارد تا در پروژه های حوزه فناوری های نوین که بخش خصوصی تمایلی به حضور در آن ها ندارد، با مشارکت 50 درصدی با بخش خصوصی وارد شده و پس از سه سال، آن پروژه به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ایجاد قطب های مراکز داده در کشور تاکیدکرد: امکان تسهیل حضور و مشارکت بخش خصوصی در حوزه قطب های مراکز داده نیز فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 32 پروژه دولت الکترونیکی تدوین شده است که می تواند سهولت در ارایه خدمات، کاهش هزینه و افزایش رفاه برای مردم را فراهم کند.

بر اساس همین گزارش، رسول سراییان که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ گلستان نیز حضور داشت با اشاره به چالش های بزرگ پیش روی کشور گفت: اشتغال، آب ، توسعه اقتصادی و عدم بهره وری از جمله موضوعاتی است که راهکار میانبر آن عبور از فناوری اطلاعات است.

وی بابیان این مطلب که استان گلستان در حوزه توسعه کسب‌وکارهای نوپا در جایگاه مناسبی در سطح کشور قرار دارد تأکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارتباطی موجود در استان و همچنین نیروی انسانی تحصیل‌کرده و توسعه شرکت‌های نوپا می‌توان به توسعه و رفع نیاز کشور در بخش‌های مختلف سرعت بخشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار