چرا برخی از علمای پاکستان در نشست عربستان شرکت نکردند؟

شماری از علمای دینی پاکستان، دعوت نامه عربستان سعودی برای نشست دو روزه عالمان جهان اسلام درباره افغانستان را رد کرده اند.

چرا برخی از علمای پاکستان در نشست عربستان شرکت نکردند؟به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از علمای دینی پاکستان، دعوت نامه عربستان سعودی برای نشست دو روزه عالمان جهان اسلام درباره افغانستان را رد کرده اند.

نشست عالمان جهان اسلام روز سه شنبه در شهر جده آغاز شد و قرار است با صدور اعلامیه و یا فتوایی درباره جنگ طالبان و سایر گروه های مسلح در افغانستان امروز چهارشنبه پایان یابد.

بر اساس گفته های سازمان دهندگان این نشست، امروز در شهر مکه با بیانیه‌ای مبنی بر محکومیت خشونت‌ها در افغانستان، پایان می‌یابد.

نسشت عالمان دینی جهان اسلام در مورد صلح و ثبات افغانستان با میزبانی عربستان سعودی و همکاری سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار شده و در آن، نزدیک به چهل تن از افغانستان و ده ها تن از کشورهای دیگر اسلامی اشتراک دارند.

در این میان رسانه‌های پاکستانی نگاشته اند که شماری از عالمان دینی آن کشور که به این نشست دعوت شده بودند، گفته اند که با محتوای دعوت نامه مخالف اند؛ به ویژه متنی که در آن "همه گروه های مخالف مسلح در افغانستان تروریست عنوان شده اند."

این عالمان دینی گفته اند قبل از برگزاری نشست در مورد اجندا با آنان مشورت نشده و فیصله این نشست مورد قبول آنان نخواهد بود.

برخی این عالمان دینی که مسئولیت گروه های دینی و مدرسه های دینی در آن کشور را دارند، موافق جنگ گروه های مسلح ضد دولتی در افغانستان اند. این عالمان دینی پاکستان بر بنیاد گزارش ها، جنگ در افغانستان را که سالانه هزاران تن غیرنظامی را قربانی می کند، جنبه جهاد داده و آن را روا دانسته اند.

رسانه‌های پاکستانی نگاشته اند که حتی آن شماری از عالمان دینی پاکستان که با پادشاهی عربستان رابطه نزدیک دارند نیز دعوت نامه این کشور را رد کرده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار