از مضرات راکوتان چه می‌دانید؟! / صاف شدن پوست به قیمت نابودی کبد!

بسیاری از افراد چه دختران و چه پسران در دوران بلوغ خود درگیر جوش‌هایی می‌شوند که سبب از بین رفتن اعتماد به نفس افراد می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بسیاری از افراد چه دختران و چه پسران در دوران بلوغ خود درگیر آکنه یا جوش‌های بلوغ و در پی آن جای به جا مانده از آن‌ها می‌شود که بعضا بسیار آزار دهنده است و سبب از بین رفتن اعتماد بنفس افراد می‌شود.

راه‌های متفاوتی برای درمان و حل این مشکل پیشنهاد می‌شود که یکی از آن‌ها مصرف قرصی به نام راکوتان است.


بیشتر بخوانید: بارداری بعد از دو ماه قطع راکوتان بلا‌مانع است 


قرصی که باید توسط پزشک تجویز شود، اما بعضا دیده شده که براساس تجویز فردی به فرد دیگر هم مصرف می‌شود، غافل از اینکه مصرف این قرص شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد و حتی مضراتی جبران ناپذیر از خود به جای می‌گذارد.

در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد در این مطلب شما را با قرص راکتونان و مضرات تلخ آن آشنا نماید، پس با ما همراه باشید.

از مضرات راکوتان چه می‌دانید؟! / صاف شدن پوست به قیمت نابودی کبد!

راکوتان چیست؟

راکوتان یا ایزوترتینوین دارویی از مشتقات ویتامین A است که بیشتر جهت درمان آکنه‌های شدید پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین این دارو به میزان کمتر جهت پیشگیری سرطان پوست از نوع scc، سرطان مغز، پانکراس و غیره  استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: آیا راکوتان جوش صورت را درمان می‌کند؟ 


مکانیزم این دارو کبدی بوده و در درمان پسوریازیس نیز استفاده شده است.

مواد تشکیل دهنده راکوتان

هر کپسول راکوتان حاوی حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی گرم ایزوترتینوئین است؛ قرص‌های راکوتان خالص نیستند و مواد زیر در آن‌ها به کار رفته است:


بیشتر بخوانید: جای جوش‌ها را به کمک این دارو محو کنید 


روغن سویا، موم زرد، روغن نباتی هیدروژنه، ژلاتین، گلیسرول، آب، سوربیتول، مانیتول، نشاسته ذرت، تیتانیوم دی اکسید و بعضی مواد دیگر در ترکیب راکوتان قند، گلوتن و ترترزین به کار نمی‌رود.

مقدار و نحوه مصرف قرص راکوتان

میزان دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک و با توجه به میزان شدت و ضعف آکنه تعیین شود؛ به طور معمول مقدار ۰/۵ تا ۱ میلی‌گرم از دارو برای هر کیلوگرم وزن بدن تجویز می‌شود.

به عنوان مثال یک فرد ۸۰ کیلوگرمی با شدت آکنه متوسط روزانه باید ۲ کپسول ۲۰ میلی‌گرمی مصرف کند؛ توجه داشته باشید که هر چه دوز راکوتان بالاتر باشد شانس بروز عوارض و شدت عوارض حاصل از آن هم بیشتر است.

از مضرات راکوتان چه می‌دانید؟! / صاف شدن پوست به قیمت نابودی کبد!

مضرات مصرف راکوتان / پو ست صاف، کبد تعطیل!

دارو‌های پرعارضه باید با احتیاط و حساسیت بالا تجویز شوند؛ پیش از تجویز راکوتان پزشک متخصص باید به این موارد توجه کند:

ابتدا از بیمار آزمایشاتی انجام شود و راکوتان تاثیر مستقیمی روی کبد و کلیه دارد؛  بیمار نباید هیچ مشکلی در کبد یا کلیه داشته باشد.

راکوتان با ایجاد تغییر در پروفایل‌های چربی خون باعث بالارفتن آن می‌شود و باید پیش از مصرف از میزان چربی خون فرد آگاه شد.


بیشتر بخوانید: آزمایش‌های مخصوص قبل از مصرف داروی راکوتان ضروری است


باید میزان ویتامین A و حساسیت به آن در بدن فرد سنجیده شود.

این دارو تاثیر مستقیمی روی مادر و جنین دارد و سبب سقط جنین می‌شود؛ پزشک باید شرایط بیمار را بسنجد و اگر احتمال یا تصمیم به بارداری دارد نباید آن را مصرف کند همچنین در دوران شیردهی نیز نباید مصرف شود، زیرا ممکن است باعث عقب افتادگی ذهنی نوزاد شود.


بیشتر بخوانید: ترفند‌هایی ساده و خانگی برای برنز شدن! +نکات ایمنی 


مکانی که آکنه در آن به وجود آمده نیز برای تجویز راکوتان باید در نظر گرفته شود.

شرایط فرد، نوع پوست و حتی شرایط کاری او باید در نظر گرفته شود. آکنه، پوست را نسبت به نور آفتاب حساس می‌کند؛ بنابراین برای کسی که در معرض نور آفتاب فعالیت می‌کند باید با احتیاط بیشتری تجویز شود.

از مضرات راکوتان چه می‌دانید؟! / صاف شدن پوست به قیمت نابودی کبد!

در زمان مصرف راکوتان

پزشک وظیفه دارد بیمار را از همه عوارض دارو مطلع کند. شما هم اگر درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید پزشک را مجبور نمی‌کنید در موارد غیرضروری راکوتان برایتان تجویز کند. اگر این دارو برایتان تجویز شده باید بدانید:

کپسول‌ها باید بلافاصله بعد از غذا میل شوند؛ در صورت فراموش کردن یک وعده، اگر وعده بعد نزدیک‌تر بود از وعده بعدی آغاز کنید و هیچگاه 2 کپسول را با فاصله زمانی کوتاه نخورید.

ابتدای مصرف راکوتان ممکن است حضور آکنه‌ها روی پوستتان بیشتر شود و این به دلیل واکنش پوست شما به دارو است که برای تعدیل شرایط، چربی بیشتری تولید می‌کند؛ بعد از هفته سوم به بعد آکنه‌ها کمتر می‌شوند.

به خانم‌ها توصیه می‌شود در طول درمان با راکوتان از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنند. اگر احتمالا باردار شدید فورا دارو را قطع کنید و به پزشکتان اطلاع دهید.


بیشتر بخوانید: با پوست پر از چاله و چولتان خداحافظی کنید


پیش از آغاز درمان پزشک از شما آزمایش می‌گیرد. در طول درمان به صورت منظم باز باید مورد آزمایش قرار بگیرید تا میزان کلسترول، تری‌گلیسیرید و آنزیم‌های کبدی کنترل شوند. اگر آنزیم‌های کبدی از ۴ برابر بیشتر شد دارو باید قطع شود.

هر دارویی دارای یک رشته فوائد و یک رشته عوارض نامطلوب است. راکوتان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خشکی لب، خشکی دهان، بینی، چشم، خونریزی بینی، درد خفیف مفاصل و ماهیچه‌ها به ویژه زانو، احساس خستگی و سردرد خفیف و افزایش ریزش مو از عوارض زودگذر این دارو هستند و بعد از پایان دوره رفع می‌شوند، اما اگر عوارضی همچون حالت تهوع، استفراغ، سردرد شدید و مزمن، تاری چشم و اختلال در بینایی، احساس افسردگی شدید، اختلال در سیستم عصبی و اختلال در حافظه را مشاهده کردید دارو را قطع کنید و به پزشک خود اطلاع دهید.


بیشتر بخوانید: راكوتان را برای درمان آکنه بخوریم؟ 


بدون مشورت پزشک دارو را قطع نکنید و میزان مصرف را نیز تغییر ندهید.

در طول دوره درمان و یک ماه پس از آن از اهدای خون اجتناب کنید؛ و مهم‌تر از همه مصرف دارو را به هیچ کس توصیه نکنید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
سبحان
۰۲:۴۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
سلام دوستان
من خیلی سال پیش حدودا به مدت یک سال این قرص رو مصرف کردم و واقعآ معجزه کرد. تمام جوش های صورت و پشتم به طور کامل از بین رفت.
در مدتی که این قرص رو مصرف میکردم از عوارض جانبی فقط خشکی پوست، بینی و لب را تجربه کردم که بعد از اتمام قرص پس از گذشت چند هفته کامل برطرف شد. آزمایش خون واسه کبد و غیره هم هر ۲ ماه یکبار انجام می‌دادم و همچی نرمال بود. خلاصه در کل شخصا تجربه بسیار خوبی از مصرف این قرص دارم و بعد از این همه سال همچنان پوستی شفاف بدور از جوش.
Turkey
Shaghayegh
۲۲:۵۶ ۰۵ دی ۱۴۰۰
درسته پوستم خوب شد و دیگ جوش نمیزنم اگ هم بزنم یکی در ماه و زود خوب میشه ولی مشکل درماتوگرافی پیدا کردم و پوستم حساس شده و با ی خراش سریع کهیر میزنم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۰۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
سلام این قرص رو دکتر جراح بینئ واسم تجویز کرده 30 عدد. خواهرم مئ گه عوارض داره خصوصا واسه من که مردادماه کرونا گرفتم و قرص مصرف کردم مختص کرونا.
نظر شما چیه دوستان مصرف کنم یا نه
واسه ورم صورتم از چئ مصرف کنم بجائ راکوتان
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۲۲:۵۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام آقا من دوماه از اینا مصرف کردم بعد دوباره دکتر برام نوشته روزی ۲تا داروهای گرونن نمیتونم بگیرم تا ۲۰ روز دیگه آیا مشکلی نیست یا عوارضی چیزی برام پیش بیاد؟؟
Netherlands
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
سلام دوستان
به هیچ وجه هیچ وجه این قرص رو استفاده نکنید تجربه استفاده خودم رو اینجا براتون مینویسم امیدوارم حداقل شما اشتباه من رو تکرار نکنید استفاده از این قرص یعنی خودکشی بعضی از دکترای بیشرف به خاطر پول این قرص رو بدون در نظر گرفتن عوارض طولانی مدتش تجویز میکنن من این قرص رو حدود یکسالی تحت نظر پزشک متخصص استفاده کردم و هر سری هم میرفتم دوباره یه ازمایش کبد مینوشت و دوباره ۶۰ تا قرص راکوتان آخر سر اون مسئول داروخانه اینقدر ازش راکوتان گرفته بودم میشناخت گفت چقدر از این قرص مصرف میکنی این قرص کبد رو نابود میکنه ها دکترا به خاطر منفعت خودشون این چیزا رو نمیگن حداکثر دوره مصرفش باید ۶ ماه باشه تا اینکه قطعش کردم
الان حدودا ۷ سالی میگذره و به حرف اون مسئول داروخونه رسیدم دقیقا بعد از قطع اون قرصا کل سیستم بدنم به هم ریخته چشمام همیشه خشکه تاری دید پیدا کردم صبحا از خواب پامیشم بیست دقیقه ای چشمام تار میبینه یبوست دقیقا از اونموقعی که قرصا رو استفاده میکردم تا الان دارم
کبدم نابود شده کبد چرب گرید ۲ تو هر ماه یکی دو روز شکمم درد میگیره وحشتناک اینقدر شدید که عین مار به خودم میپیچم روده هام داغون شده همیشه یبوست دارم

خلاصه اینکه اگه به زندگیتون علاقه دارید مصرف نکنید هیچ تاثیری روی جوش نداره به محض اینکه قطع میشه شش ماه نهایتا یک سال بعدش جوش های بدتر و شدیدتری در میاد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه مجیدی
۱۷:۵۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
من تازه پیش دکتر رفتم و قراره راکوتان مصرف کنم
میخوام بدونم آیا باعث کاهش وزن میشه مصرف راکوتان؟
چون نمیخوام وزنم کاهش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۹:۴۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
به هیچ وجه مصرف نکنید من یک دوره یکساله مصرف کردم و الان یکسال هست که از قطع دارو میگذره.
درسته تاثیراتش روی جوش زیاده ولی به بدن فوق العاده اسیب میزنه.در دوران مصرف من درد مفصل و استخوان شدیدی داشتم به قدری که مجبور بودم مسکن بخورم و شبها خوابم نمیبرد. هنوز بعد از یکسال من درد مفاصل من هست و دچار کلی مشکل و بیماری شدم .
این دارو خوردنش مثل خودکشی هستش.
بنظرم ارزششو نداره
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۰۱:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام دوستان من ۲ ماه قرص راکوتان خوردم ، الان ۳ ماه قطع کردم، معده درد شدید و ریزش موو دارم ، میخوام بدونم امکان داره همینطوری بمونه ؟؟ یا موقتیه ؟؟
Israel
آرش
۱۶:۰۴ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
من حدود یکماهه مصرف میکنم عوارش فقظ خشکی لب و نازک و کم پشت شدن موها بوده که به گفته پزشک این کم پشت شدن جای نگرانی نداره و دائمی نیست و بعد از قطع مصرف به حالت عادی بر میگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من حدودا پنجاه روزه که دارم راکوتان میخورم پوست سفیدی داشتم اما در حین مصرف راکوتان پوستم تیره شده امکانش هست پوستم تیره بمونه لطفا راهنمایی کنید یا اینکه از عوارض راکوتانه وبعد از تمام شدن راکوتان درست میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۷:۰۳ ۲۲ دی ۱۳۹۹
راکوتان دارویی هستش که خیلی مضرات داره روی کبد و کلیه ها تاثیر شدیدی میگذاره . وقتی کسی گرید کبدش بالا باشه یعنی کبد چرب داشته باشه این دارو اون کبد رو بدتر میکنه و خدایی نکره دچار لطمات سختی میشه . به جای این کارا چرا پزشکان دارویی رو کشف نمیکنند که اثر گذاری راکوتان رو در بدن داشته باشه اما مضرات اون رو نداشته باشه این دارو دقیقا از راه کبد و کلیه ها دفع میشه . پزشکان الان فقط یاد گرفتن راکوتان تجویز کنن و لیزر یعنی هیچ تلاشی و دانشی برای پیشرفت علم به خرج نمیدن ساده ترین راه و بدونه زحمت بیمار بدبخت هم عوارض باعث نابودیش شد که شد نهایتش میگن ما که اول گفتیم . واقعا به بعضی از پزشکان باید خسته نباشید گفت . کیی گفته جوش بعد از چند سال از بین میره چون غدد چربی کم کارتر میشن جوش ی باکتریه و این باکتری میکروبی در بدن رشد میکنه طرف چهل سالشه هنوز جوش های بد میزنه.واقعا پزشکی که بتونه راه حلی برای درمان جوش پیدا کنه باید سرتا پاش رو طلا گرفت پزشکی که فقط فکر حساب بانکیش نباشه کاش دارویی کشف بشه که به هیچ عنوان عوارض مخرب راکوتان رو نداشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۷ دی ۱۳۹۹
سلام
واسه جوش های صورتم که چند سالی اونم خیلی شدید و بسیار دردناک بود
روش سنتی حجامت عام و صورت و ... انجام دادم هیچ تاثیری نداشت
دوستان مرحله آخر اینکه راکوتان مصرف کنید واقعا عالی بود اونم زیر نظر پزشک متخصص باشه حتما
اول باید آزمایش از کبد انجام بشه بعد مصرف شود و هر چند مرتبه آزمایش کبد انجام بشه
انشالله این موارد برای عزیزان مفید باشه ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۳ دی ۱۳۹۹
سلام من خودم ۳سال این قرصو استفاده کردم جوری بود که ۲ هفته ای ۱ دونه میخوردم ولی به محض اینکه قطعش کردم دوباره جوشام برگشتن یکی از عوارضشم اینه که موهارو کم پشت و ضعیف میکنه به نظر من کسایی که زیاد جوش میزنن اصلا در طول روز آب نمیخورن چون بدن اسان برای اینکه بتونه پوستشو مرطوب نگه داره نیاز به آب داره اگر آب نخورین مجبور میشه غدد سباسه از خودش چربی تولید کنه که پوست مرطوب بمونه اگه آب بخورین دیگه پوستتون چرب نمیشه سموم بدنتون هم از طریق ادرار دفع میشه دیگه جوش نمیزنین فقط آب ولرم بخورین حداقل روزی۸ لیوان من الان۱ ماهه که اینکارو دارم انجام میدم جواب هم داده دیگه قرصشونمیخورم حتما مصرفشو قطع کنین وگرنه بعد از یکسال با مشکل طاسی سر مواجه میشین
Iran (Islamic Republic of)
رضاتقی زاده
۱۲:۴۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
دوستان سلام
اگر واسه خودتون اهمیت قاعلین این کپسول رو نخورید
من 3 ما خوردم دوران کرونا اول خوب شدن بعد دوماه همه دوباره ب شکل بد تری ریختن بیرون
الانم ک دارم باشما حرف میزنم و نصیحتتون میکنم
خدایی صورتم پر جوش شده
پولتونو دور نریزید از من به شما نصیحت این دارو اولش خوبه بعد 3 ما پرتو در میاره
Iran (Islamic Republic of)
علی بیرجند
۱۷:۳۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
لطفا تحت هیچ رایطی ازاین کپسول استفاده نکنید خیلی عوارض داره برای درمان جوش فقط عرق کاسنی وشاترهمیل کنید وهرشب باسرکه سیب روی جوش بمالید جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۷:۰۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
استفاده نکن.من استفاده کردم موهام ربع شده
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۴۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
سلام همرا راکوتان میشه از اسکراب صابون زردچوبه و جای جوش استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
faeze
۰۱:۳۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سلام ببخشید من حدود یک ماه پیش رفتم دکتر واسه جوشام دکتر بهم راکوتان داد ک یک روز در میان بخورم وازم ازمایش نگرفت یماهه دارم میخورم خیلی استرس دارم میشه راهنماییم کنید بخورم قرص رو یا نه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
شادی
۲۳:۵۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
من حدود ۵ سال پیش بمدت ۶ ماه خوردم خیلی خوب بود و راضی بودم چون جوشام که وحشتناک بود کاملا خوب شد ولی الان ۲ ماهه دوباره جوش زدم و دوباره شروع کردم
Iran (Islamic Republic of)
سحرخیرخواهی
۲۳:۴۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید من حدود یک ماه و نیم هست که این دارو رو مصرف میکنم امروز کمی خون بالا آوردم ممکنه از عوارض این دارو باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام ..پشتم آکنه و جوش متورم میزنه سالهاست..همه جور دوا و دکتر هم رفتم خوب نشده..الان دیکه ب آخرین مرحله ک راکوتان هست رسیدم ..ولی عوارضشو چیکار کنم
Germany
شهاب
۰۱:۱۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر. دکترم 6ماه پیش برام مصرف روزی 1عدد قرص آکنورترن رو نوشت. تاثیر گذار بود. اما الان دوباره دچار جوش های بزرگ و زیر پوستی درشت شدم. خواستم با توجه به وزنم که 75کیلوئه میتونم روزی دوعدد مصرف کنم؟ خواهشا جواب بدید. 20سالمه.
United States of America
Farimah
۰۲:۳۹ ۰۲ تير ۱۳۹۹
سلام آقاي دكتر من چهل روزه بينيمو عمل كردم گوشتي هست و پوست زخيم خيلي ورم داره انگار كه اصلا عمل نكردم به نظرتون راكوتان مصرف كنم ورمم ميخوابه
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۱۹:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام متاسفانه این دارو عوارضشو بعد از اتمام دوره مصرف نشون میده من و خواهرم راکوتان رو دو سال پیش 6 ماه روزی یکی استفاده کردیم الان یکساله که دردهای قاعدگیم به حدی شده که آرزوی مرگ میکنم.خواهرمم چشمش آب مروارید آورده دکترم میگه علتش خوردن این داروئه.
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۰:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
هرکی این قرص و مصرف کنه بدبخت میشه مثل من‌
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چراااااخه
Iran (Islamic Republic of)
Aref
۲۲:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
واقعا داروی بی نظیری هستش از تمام روش های دیگه بهتر عمل میکنه.
Netherlands
Quo
۱۴:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام . اقا حدود سه ماهه آکوتان مصرف میکنم تازگیا دچار یبوست شدید شدم جریان چیه:/؟
Iran (Islamic Republic of)
پرند
۰۱:۴۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام من تقریبا دوماهو نیمه که دارم این قرصو مصرف میکنم(یک روز در میان) هر جا که خوندم و پرسیدم میگن که تا دو ماه حداکثر جوشا زیاد میشن ولی بعدش کم کم کمتر میشن اما من هر روز وضعیتم داره بدتر میشه من قبل استفاده این دارو خیلی کم پیش میومد دوسه جوش باهم بزنم اما الان هر روز صبح که از خواب پا میشم یه جوش جدید زدم اگه میشه راهنمایی کنید جون واقعا دیگه دارم ناامید میشم
Iran (Islamic Republic of)
asal
۲۰:۳۳ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام نميدونم اين دارو رو براي شما پزشك نوشته يا نه،اما در كنار دارو و كرما هاي ديگه ام لازمه تا استفاده بشه،و اينكه اگه بيرون ميرن حتما ضدافتاب بي رنگ مناسب پوسته خودوتونه استفاده كنين،جمعه ها روبالشيتو بشورين چون در صورت نشستن و تجمع باحتري باعث ميشن جوش ها تشديد بشن،و هنگام مصرف اين قرص از شوينده ي ملايمي استفاده كنيد
Iran (Islamic Republic of)
Ava
۱۸:۱۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من از این قرص حدود چهار ماه استفاده کردم تاثیرش روی جوش خیلی خوبه ولی اگه میدونستم به این شدت ریزش مو میاره هیچووووقت استفاده نمی‌کردم من موهای فوق العاده پر پشتی داشتم الان یک چهارم از موهام هم نمونده به شدت ریزش مو میاره به هیچکس راکوتان رو پیشنهاد نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من دارم برا کنکور میخونم دیروز این قرصو دکتر تجویز کرد منم خوردم الانم خیلی بی حالم تا چن وقت اینجوریم اگ ب یادگیریم لطمه میزنه لطفا بگید ممنون
Germany
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام تویکی الان کامنت رو میخونی لدفن این دارو را استفاده نکن من ک موهام ریخته کچل شدم تازه جوشام هم برگشته
Iran (Islamic Republic of)
ادریس
۱۵:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من هشت ماه روزی دوتا دارو رو مصرف کردم دوماه اول جوشام خیلی شدید بودن ولی ازماه سوم به بعد یهو جوشام رفتن پوستم صاف شد واقعا عالی بود فقط تحت نظر متخصص پوست مصرف کنین هردوماه ازمایش باید بدین برای خشکی لبم با پوستم وازلین استفاده میکردم بدن درد با سر درد هم داشتم که با مسکن رفع میشد مدت درمانو کامل کنید دیگه تموم میشه الان دیگه راحت دارم زندگیمو میکنم اینم بگم من دوسال انتی بیوتیک دارو موضعی داروگیاهیی همه چی استفاده کردم ولی فایده نداشت فقط این قرص خوب بود برای عوارضش هم ناراحت نباشین زیر نظر دکتر هیچی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۱۲:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام دکترپوست به من هم از این قرص داده ی روز درمیون
عوارضشو خوندم ترسیدم بخورم دوباره با دکترم مشورت کردم و گفت اگه تحت نظر باشی مشکلی پیش نمیاد ..
میگف برا بچه هم تجویز کردم مشکلی پیش نیومده
شما الان بعد از قطع دارو کبدتون دچار مشکل نشده یا عوارض دیگه قرص رو داشته باشین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.من یکسالو خورده ای از قرص راکوتان استفاده کردم عالی بود.صورتم صاف شد واقعا.اللن مشکلم ریزش موهامه..
Iran (Islamic Republic of)
moslem
۰۰:۴۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من 10روزه استفاده میکنم عوارضی برام نداشته بجز خشکی لب خواستم بدونم با مصرف روزی یدونه جای جوش ها برطرف میشه ممنون اگه جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
asal
۲۰:۳۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام اين جور ك من ميدونم و ب پزشك رفتم بايد از حداقل ترين دوز ممكن و كنار داروهاي ديگه استفاده بشه تا عوارض زيادي نداشته باشه مثلا دكتر ارل براي من هفته اي ي دونه در كنار قرص و پنادهاي ديگه دادن
Iran (Islamic Republic of)
behnaz
۱۶:۰۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من20سالمه نزدیک چهارماه بدون دستور پزشک میخورم اما دو روز یکبار یک عدد میخورم کبدم مشکلی نداره اما چن وقته سردرد گرفتم و حالت تهوع لطفا کسای ک اطلاع دارن بهم بگن باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
جاوید
۱۱:۳۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
من دوره کامل این قرص رو مصرف کردم.اولش واقعا تمام جوش هام خوب شدن و صورتم سفید و صاف شده بود.بعد اینکه دوره اش تموم شده حدود چهار ماه بعد عوارضش شروع شد.جوشام دوباره برگشتن ، موهام ب شدت ریزش پیدا کرد،صورتم یه حالت افتادگی پیدا کردم.انزیم های کبدیم هم دچار مشکل شد.اما بازم مصرف کردم دوباره جوشام خوب شد و تمام عوارضی که گفتم بدتر شدن.دوستان این قرص برای از بین بردن جوشا برای یه مدت چندماهه فوق العاده اس.ولی بعدش همون اش و همون کاسه با عوارض شدید.موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام من اززمانی که قرص رواستفاده میکنم دهانم بومیدهد ایاازقرص است
Iran (Islamic Republic of)
Sasi
۲۰:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
قیمت یه دوره از این قرص ها چقده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ayda
۱۱:۱۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
من ۶ ماه استفاده کردم.فقط خشکی لب یا پوست طبیعیه
پوست واقعا صاف میشه ازمایش کبدم ۳ ماهه باید بدی
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۰:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
یه عالمه پول دادیم جا این قرصا انقد شما از بدی اسن قرص گفتین ادم ب دلش نیست اینارو بخوره پع
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۰۴ ۲۰ دی ۱۳۹۸
سلام دوستان منم قبلا نگران بودم که راکوتان مصرف کنم ولی تحقیقات کردم و بهم گفتن که عوارض زیادی نداره من الان چهار ماه دارم مصرف میکنم و تا به حال به غیر از عوارض خشکی پوست و لب چیز دیگه ای نداشته
Iran (Islamic Republic of)
منصوره
۲۳:۵۱ ۱۳ دی ۱۳۹۸
من حدود ۱ ماهه ک مصرف میکنم پوستم خییلیی خشک شده روی زانوهام ترک افتاده سعی میکنم به اندازه کافی آب بخورم کسی نمیدونه برای جبران این خشکی باید چیکار کنم شامپو بدن یا لوسیون خاصی باید استفاده کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
AmirHossein
۲۱:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام اگ خشکی بدنتون خیلی زیادع از بادی باتر(کره بدن) نارگیل استفاده کنین
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۱۷:۵۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
سلام لطفا راهنماییم کنید جوش هام خیلی اذیتم میکنند نمدانم که ایا استفاده کنم یا نا ولی متخصص پوست هم واسم نوشته وخیلی از عوارض هایش میترسم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۴۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
آیا این قرص باعس نازایی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۲۲:۳۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
سلام جایگزین نداره این راکوتان
Iran (Islamic Republic of)
Mary
۱۲:۱۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
سلام دوستان.من جوشای زیر پوستی زیاد میزنم جدیدا هم پوستم خیلی ملتهب شده پارسال یه دوره دو ماهه راکوتان مصرف کردم تاثیری که نداشت هیییچ موهام کلا داغون شد و کم پشت و خشک.الان حاضرم هر کاری کنم فقط راکوتان مصرف نکنم تروخدا به خودتون انقدر اسیب نزنین.
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۲:۰۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
سلام دوستان اصلا استفاده نکنید ب خودتون ضرر میزنه وباعث سرطان کبد میشه
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۱۸:۵۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
سلام میخواستم بپرس که بدون تجویز دکتر میشه قرص راکوتان خورد چه دکتر بریم چه نریم عوارضش هست ممنون میشه راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
سلام من شش ماهه که بینیمو عمل کردن واسه اینکه بینیم کوچک تر بشه دکترم یه دوره یک ماهه راکوتان واسم تجویز کرد الان دوباره بیست عدد تجویز کرده میخوام ببینم راکوتان چه ربطی به بینی داره لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
آیا خوردن راکوتان باعث ورم پا میشه؟لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
راحیل
۲۲:۴۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
راکوتان اگر تحت نظر پزشک مصرف بشه ، خوبه . من جوشای کیستیک داشتم ، ۱۱ ماه خوردم و کامل جوشام خوب شد . عوارضش را هم میتوان تحمل کرد . چون برای من بهترین دارو بود ولی اگر جوشای کمی میزنید استفاده نکنید
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۲۲:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
عالی بوده
Iran (Islamic Republic of)
Btn
۱۵:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
اون دسته از دوستانی که بدونِ مراجعه به پزشک مصرف میکنن باید بگم که باید دوزِ پایینی از قرص رو مصرف کنن...من خودم یکی از بستگانمون دکترِ عمومیِ و ازش پرسیدم گفت نیازی به مراجعه پزشک ننیست!! ولی ولی درصورتی که قرص ها هفته ای ۱ الی ۲ تا با فاصله زمانیِ ۲ روز مصرف شه....من خودم مصرف کردم و خداروشکر هیچ عارضه ای هم برام نداشته....با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
اگرچربی خون بلا باشه هنزمان با قرص راکوتان باید اتروواستاتینم بخوریم؟
Iran (Islamic Republic of)
Mahdieh
۲۱:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
من دو ماه دارم‌ مصرف میکنم صورتم داغون تر از قبل شده جای جوشمم مونده
چیکار کنم یکی راهنماییم کنه خیلی حالم بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
خب این از عوارضش هست نگران نباشید ،من خودم الان دوماه
هست که دارم مصرف میکنم برام عالی بوده ،عوارض هم زیاد داشت برام ،مثلا پشت دستام خیلی قرمز شدن وخیلی میسوختن،البته من با تجویز پزشک مصرف میکنم
Iran (Islamic Republic of)
شهرزاد
۰۴:۱۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تحت هیچ شرایطی استفاده نکنین،چون من استفاده کردم ب مدت یک ماه نازا شدم، ب دکتر یزد مراجعه کردم گفت حساسیت ب دارو داشین الان یک ساله تحت نظرم ولی جوابی نگرفتم برای بارداری.
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۱۴:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
من صورتم خيلي جوش هاي بدي ميزد تاجايي ک وقتي ميرفتم جلوي ايينه و خودمو ميديم گريم ميگرفت.رفتم دکتر متخصص و قرص راکوتان برام تجويز کرد 2ماه مصرف کردم ونتيجه خوبي گرفتي بعد يکسال ورزش بدنسازي راشروع کردم و مکمل هاي ورزشي ميخوردم وبدنم جوش هاي خيلي کوچک ميزد ولي قابل تحمل بود باز ب دکترم مراجعه کردم بهم گفت مکمل نخورم وباز يک دوره قرص راکوتان برام تجويز کرد والان خيلي راضي هستم.بازم بنظر من ب يک دکتر باتجربه مراجعه کنيد
Iran (Islamic Republic of)
هاوژین جعفری
۲۲:۴۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام من دکتر برای جوشام قرص راکوتان داده گفته هفته یک عدد مصرف کنم ایاعوارضی دارد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۳۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
خییییییلی کبدمو داغون کرد تو بد ترین شرایطم مصرف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۶:۴۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۸ سالمه و مجردم استفاده‌کنم‌مشکلی پیش نمیاد ؟ و اینکه خارجیشو بخریم یا ایرانی ؟ و چه مدت مصرف کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۰۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
این دارو رو حتما باید تحت نظر متخصص پوست مصرف کرد دکتر قبل از تجویز یه ازمایش کامل میگیره تا از عملکرد درست کبد و کلیه مطمئن بشه بعد از شروع به مصرف هم باید یه رژیم خاص غذایی که دکتر میگه بگیری و هر ماه دکتر برات ازمایش مینویسه تا تاثیر بدی روی کبد نگذاره در کل این دارو رو به هیچ عنوان نباید سر خود مصرف کرد
Iran (Islamic Republic of)
م محمدی
۱۴:۴۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
من از دوران بلوغ شروع به جوش زدن کردم تو سن ۳۹ سالگی دیگه از جوشام خسته شدم و از دکتر خواستم این دارو رو برام تجویز کنه که واقعا راضی بودم و جالبه که هیچ عارضه ای برام نداشت و بعضی از مشکلاتمم حل کرد الان بعد از سه سال هر از گاهی جوش میزنم اما قابل تحمل تر از قبل
Iran (Islamic Republic of)
مهر
۱۳:۳۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
من یک ماه و نیمه که راکوتان میخورم موهام خیلی خیلی پر پشت بودن الان موهام یک چهارم شدن.ریزش شدید مو پیدا کردم و به شدت از مصرفش پشیمونم
United States of America
مریم
۱۳:۰۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
واقعا باعث از بین رفتن جوش های پوستی در هر ناحیه از بدن میشه
France
Anita
۱۴:۲۳ ۲۳ تير ۱۳۹۸
من حدودا الان چند هفتس دارم از این دارو استفاده میکنم
اولش میترسیدم بخورم چون تو اینترنت سرچ کردم و دکتر بهم گفته بود اما الان به غیر از خشکی لب و دهان و خشکی سر چیز دیگه ای ندارم
البته بدنم بعضی وقتا درد میگیره ولی واقعا جوشای بدن و صورتم بهتر شدن و اون قرمزی رو از بین بردن
داروی خوبیه ولی حتما باید پزشک تجویز کنه
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۱:۵۶ ۱۹ تير ۱۳۹۸
تجربه شخصی من اینه ک دارو خیلی خوبی هست ولی حتما باید تحت نظر پزشک بود و اصلا ویتامینaمصرف نشه
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۲۰:۲۲ ۰۴ تير ۱۳۹۸
من 2سال تموم از این قرص استفاده کردم.حتی دیگه زمانی که اصلش نبود از خارج از ایران تهیه کردم.من بالاجبار مصرف میکردم چون جوشای خیلی بدی میزدم.در طول مصرف خیلی صورتم خوب بود ولی اگه مصرف رو به تاخیر مینداختم دوباره جوشام برمیگشت.تا اینکه تصمیم گرفتم قطع کنم دارو رو واسه همیشه و به دکتر طب سنتب مراجعه کنم.الان تقریبا 2ماه از صورتم راضیم.و پشیمونم چرا تو این مدت پیش دکتر طب سنتی نرفتم و به کبدم آسیب میرسوندم.امیدوارم شما هم این دارو مزخرف رو استفاده نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
اسم دکتر طب سنتی چیه و کجاست
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۰۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
دو سال این دارو رو مصرف کردی ؟ این دارو دوره مصرف 4 یا 6 ماهه داره و بعد دیگه باید مصرفش رو قطع کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام ببخشین من از چنتا دکتر پرسیدم گفتن 60درصد اونهای ک قرص راکوتان مصرف میکنن دچار نازایی میشوند ‌میتریم بخورم لطفا راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
تو برگه راهنمای همراه دارو نوشته خانم ها در مدت زمان مصرف این دارو و حتی چند ماه بعد از قطع مصرف به هیچ عنوان نباید بچه دار بشن چون به شدت به جنین صدمات جبران ناپذیری میزنه
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۲۰:۳۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
میشه بیشتر در مورد مضرات این قرص توضیح بدین
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۲:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من صورتم خیلی چربه و جوشهای زیادی داره هم سر سیاه هم سفید بعد دور بینیم که زیاد چربه دونه های زیر پوستی بزرگی میزنه رفتم دکتر نگاهش کرد راکوتان برام نوشت اما هیچ ازمایشی برام ننوشته شنیدم خیلی مضرات داره نمیدونم استفاده کنم یا نه
Germany
ناشناس
۲۲:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
استفاده نکن
تو آمریکا مصرفش ممنوع اعلام شده
خیلی عوارض داره
من خودم مصرف کردم ولی باعث شدش که به کولیت اولسرو مبتلا شم.
یکی از عوارضش هست
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۲:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام .من حدودا 5ماهه تحت نظر پزشک راکوتان مصرف میکنم .قرصامو قطع کردم .ولی چند وقته به شدت قلبم درد میگیره .اما نمیدونم عوارض قرص ها هست یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۱۴:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام دوستان
من الان هشت روزه كه اين قرصو مصرف ميكنم و خون دماغ شديدي در نهايت دارم،دكتر به من همون روزي كه رفتم گفتن بايد مايعات زيادي مصرف كني ولي من نميدونستم به خاطر قرصه و به خاطر همين خون دماغ ميشدم
و دكتر گفتن كه مصرف بلند مدتش خيلي مضر
من فقط يك ماه بايد استفاده كنم البته بستگي به جوشاتونم داره
ولي به مدت يكسال واقعامضره
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۱۰:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
بنظر من اصلا استفاده نکنییییییید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۵۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام..من ۱ماه شده راکوتان استفاده میکنم اما خیلی زیاد نیس جوشام..فقط لک جوشای قبلیم مونده و اذیتم میکنه..باتوجه به عارضه هایی که هستش نمیدونم مصرفمو ادامه بدم یا..از طرفی هم دکترم گفتن باید یک سال فیکس استفاده کنم تا به نتیجه برسم..لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
سمیر
۱۱:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
سلام من صورتم پر جوشه میخام برم کورتون استفاده کنم اگ کسی هست ک بهم مشاوره بده راهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
شباهنگ
۰۹:۴۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
سلام.من تجربه خودم رو راجب مصرف این دارو میگم.بنظر کسی که گروه خونیش o هست تاثیر منفیش خیلی کمه نسبت به افراد دیگ چون بدن مقاوتری داره.حتما حتما باید اب حداقل 5 لیوان در روز استفاده بشه بعد از وعده ناهار که شکم پره دارو استفاده بشه.اگر طبق تجویز پزشک و با انجام منظم ازمایش استفاده بشه نتیجه خیلی خوبی گرفته میشه.فقط اینکه من بدنم سست شده و انرژیم کم و حالتای افسردگی و فشار خون پایین پیدا کردم که طبق نظر پزشک دوز دارو اومد پایین تا اینکه کم کم قط بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه مزینانی
۲۱:۱۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
باعت خونریزیبینی میشه
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا وفائی مقدم
۲۱:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
آره باید در طول درمان بیشتر مراقبشون بود و نزاریم زیاد خشک بشه
Germany
نیلوفر
۱۲:۲۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام میخوام بدونم بدون ازمایش میشه راکوتان تجویز کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا وفائی مقدم
۲۱:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
نخیر باید همش آزمایش داد و تحت نظر پزشک بود